اخبار داغ

هاشمی رفسنجانی؛ از سفرشمال در تنفیذ ۸۸ تا خنده‌های آرام در تنفیذ ۹۲

هاشمی رفسنجانی؛ از سفرشمال در تنفیذ ۸۸ تا خنده‌های آرام در تنفیذ ۹۲
عدم حضور هاشمی در مراسم تنفیذ سال 88 و حضور خندان وی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تنفیذ حسن روحانی، آیا این مسئله را به ذهن متبادر نمی کند که" دموکراسی خوب است؛ اگر ما پیروز باشیم"!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا می‌گویند تاریخ دوبار تکرار می‌شود؛ بار نخست به صورت تراژیک و بار دوم به صورت کمدی. اکنون شاید نتوان نام عدم حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ را تراژدی نامید اما قطعا چهره بشاش هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی در سال ۹۲ یک کمدی تمام عیار است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 حضور اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تنفیذ حسن روحانی، مساله عجیبی نیست؛ چرا که او به عنوان یک شخصیت حقوقی جایگاه تاثیرگذار و نمادینی در کشور دارد اما این حضور زمانی توجه افکار عمومی را به خود جلب می‌کند که به چهار سال قبل برگردیم و غیبت معنادار او در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به یاد بیاوریم.
,
 
,
اکبر هاشمی در مردادماه ۱۳۸۸ به شمال کشور سفر کرد تا در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهوری شرکت نکند که رای مثبت مردم به او، معنای دیگری هم داشت؛ معنایی که شعارهای مردم در مراسم سالروز گرامیداشت درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد امام (ره) در فردای برگزاری مناظره میان محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، آن را به خوبی به نمایش گذاشت: نه به هاشمی رفسنجانی.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن زمان ریاست مجلس خبرگان را هم برعهده داشت، آن روز به دلیل اینکه کاندیدای موردنظر خودش در انتخابات پیروز نشده بود، در جلسه تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب حاضر نشد تا به همراه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، جزو شکست خوردگانی باشد که حاضر به پذیرش قواعد بازی دموکراسی و مردم سالاری نیستند.
,
 
,
سفر تفریحی هاشمی رفسنجانی به یکی از استان‌های شمالی کشور و انتشار برخی اخبار از حضور او در کنار ساحل دریا، نشان داد که سیاستمدار کهنه‌کار هنوز ظرفیت پذیرش شکست را ندارد و حتی حاضر است تا شخصیت و جایگاه حقوقی خود به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان را فدای خواسته‌های شخصی خود کند و در یک مراسم رسمی که بالا‌ترین مقام اجرایی کشور در آن منصوب می‌شود، حاضر نشود.
,
 
,
اما دیروز حسینیه امام خمینی (ره) شاهد حضور هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور جدید بود. انگار دیگر هاشمی نیازی به استراحت در شمال نداشت و توانست خودش را به این مراسم برساند و حتی در کنار رئیس‌جمهور منتخب نیز بنشیند و هر از چندگاهی، لبخندی نیز بر لبانش بنشیند.
,
 
,
حضور خندان هاشمی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی نشان داد که انتخابات آزاد از دیدگاه او و نزدیکانش - همانطور که تاکنون فعالان سیاسی زیادی به این مساله اشاره کرده‌اند – انتخاباتی است که فرد موردنظر او حائز آرای مردم شود و در غیر این صورت، نه تنها انتخابات آزاد نبوده و می‌توان رای قاطع مردم ایران را در خطبه‌های نماز جمعه زیر سوال برد، بلکه حتی می‌توان اختیارات حقوقی را نیز به کناری نهاد و به جای حضور در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور، در سواحل شمالی کشور قدم زد.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتشار خبر حضور «عفت مرعشی»، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی هم حکایت جالبی است. خانم مرعشی که در سال ۸۸ فرمان رسمی شورش‌های خیابانی را صادر کرد و دختر و پسرش را برای هدایت آشوبگران به خیابان فرستاد، اکنون همراه با رئیس‌جمهور جدید به مجلس می‌رود تا طبق قانون شاهد ادای سوگند او باشد؛ قانونی که چهار سال پیش توسط خود خانم مرعشی به کنار گذاشته شد و جای خود را به «فشار از پایین، چانه‌زنی در بالا» داد.
,
 
,
هر چند مردم ایران اجازه ندادند تا حوادث سال 88 به یک تراژدی برای ایران تبدیل شود و با راهپیمایی 9 دی، کار را تمام کردند اما این روزها، دست‌ کمی از یک سریال طنز ندارد؛ سریالی که البته عوامل اجرای آن، به گذشته‌ی خود می‌خندند.
,
رجانیوز
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه