اخبار داغ

وقتی اراده نتیجه می دهد

حمایت از اقتصاد داخلی با خرید اجناس ایرانی+ طرح

حمایت از اقتصاد داخلی با خرید اجناس ایرانی+ طرح
مردم می توانند با خرید از کالاهای ایرانی از صنعت و تولید داخل حمایت کرده و رونق اقتصادی در بخش تولیدات داخل را فراهم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض سحر، در روزهای پایان سال که اکثر مردم در تکاپوی مهیا شدن برای عید نوروز و بهار هستند و هرکس به اندازه وسع و توان خود مشغول خرید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر، ,

مردم ایران می توانند برای خرید اجناس خود با برند و مارک ایرانی در بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان داخلی تاثیرگذار باشند.

,

مقام معظم رهبری در فروردین سال ۹۳ این نکته را یادآور شدند  و فرمودند: اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقّق پیدا کند، باید فرهنگ [مصرف] تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد؛ اگر بخواهیم مردم اسراف نکنند، بایستی این باور مردم بشود؛ این یعنی فرهنگ.

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی در یال ۹۳ گفتند: برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع داخلی را یکی دیگر از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند.

,

استفاده از تولیدات داخلی اولین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند.

,

 

,

مقام معظم رهبری همچنین در بخشی از سخنان خود فرمودند: مردم در همه‌ی سطوح، تولید ملّی را ترویج کنند. یعنی چه؟ یعنی همین مطلبی که من دو سه سال قبل از این، در همین جا با اصرار فراوان گفتم، یک عدّه‌ای هم از مردم خوشبختانه عمل کردند، امّا همه باید عمل کنند و آن عبارت است از «مصرف تولیدات داخلی». عزیزان من! شما وقتی که یک جنس داخلی را خرید میکنید به‌جای جنس تولید خارجی، هم به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اید، هم کارگر ایرانی را وادار کرده‌اید به اینکه ابتکار خودش را بیاورد میدان؛ جنس داخلی که مصرف شد، آن کننده‌ی کار، ابتکاراتی دارد، این ابتکارات را روز‌به‌روز افزایش خواهد داد؛ شما وقتی که جنس داخلی مصرف میکنید، ثروت ملّی را افزایش داده‌اید. در گذشته، در دوران طاغوت، ترجیح مصرف خارجی به‌عنوان یک سنّت بود؛ سراغ جنس که میرفتند، [میپرسیدند] داخلی است یا خارجی؟ اگر خارجی بود، بیشتر به آن رغبت داشتند؛ این باید برگردد و به‌عکس بشود. نمیگوییم خرید جنس خارجی حرام است، امّا عرض میکنیم خرید جنس داخلی یک ضرورت برای مقاوم‌سازی اقتصاد است و بر روی همه چیز این کشور تأثیر میگذارد. باید به این توجّه کرد؛ این نقش همه‌ی مردم است.

,

بخرید کالای ایرانی، افتخاری ملی است. دو مردم باید با تغییر عادت های خود که همیشه جنس خارجی خوب و با کیفیت نیست  و با خرید از کالاهای ایرانی چرخ اقتصاد کشور را رونق ببخشند و همین رونق اقتصادی اشتغال و کیفیت محصول را به همراه خواهد داشت و در این میان همه مسئولین و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی کوشش کنند تا خرید کالای داخب تبدیل به یک فرهنگ شود.

,

 

,

۱۲۱۱ ۱۲۰۱DF66

, ۱۲۱۱, ۱۲۱۱, ۱۲۰۱, ۱۲۰۱, DF66, DF66,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه