اخبار داغ

تشدید درگیری‌ها در قره باغ؛

تنش میان آذربایجان و ارمنستان برای دومین روز بالا گرفت/کشته‌شدن 30 نظامی آذربایجانی و ارمنی در درگیری‌های قره باغ

تنش میان آذربایجان و ارمنستان برای دومین روز بالا گرفت/کشته‌شدن 30 نظامی آذربایجانی و ارمنی در درگیری‌های قره باغ
منطقه مورد مناقشه قره باغ از دیروز به صحنه درگیری نظامی بین آذربایجان و ارمنستان بدل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تباردرگیری شدید بین نیروهای نظامی ارتش آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

هم اکنون صداهای شلیک توپخانه ها و خمپاره ها از سوی هر دو طرف شنیده می شود.

,

ارتش آذربایجان چندین کاتیوشا و تانک های خود را در حوالی "حورادیز" و "کریم بیلی" این کشور مستقر کرده و به مواضع نظامیان ارمنی شلیک می کنند.

,

منطقه مورد مناقشه قره باغ که از بامداد دیروز و شب گذشته به صحنه تنش نیروهای آذربایجانی و ارمنستانی در آمده است هر یک دیگری را به نقض آتش بس متهم می کند.

,

خبرگزاری ترند آذربایجان گزارش داد که وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای از کسب پیروزی‌های جدیدی در خطوط نبرد با ارتش ارمنستان و تسلط بر ارتفاعات و مناطق مسکونی راهبردی خبر داد.

,

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود آورده است که ۶ تانک ارمنستان، ۱۵ مسلسل و سنگر مستحکم منهدم شده و بیش از ۱۰۰ نیروی نظامی ارمنستانی طی درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند. همچنین ۱۲ نظامی آذربایجانی کشته شده، یک فروند بالگرد میل-۲۴ ارتش آذربایجان سرنگون شده و یک تانک این کشور بر اثر مین منهدم شده است.

,

همچنین ارتش آذربایجان به منظور حفاظت از شهر حورادیز، ارتفاع «لاله تپه» را به کنترل خود درآورده است که به آن اجازه می‌دهد بر منطقه وسیعی نظارت داشته باشد.

,

دولت ارمنستان نیز می‌گوید درگیری‌های اخیر در منطقه قره باغ به کشته و زخمی شدن بیش از ۵۰ نظامی ارمنی منجر شده است. «سرژ سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان روز شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در قره باغ دستکم ۱۸ نظامی ارمنی کشته شده‌اند. به گفته وی، ۳۵ نظامی ارمنی هم بر اثر حملات ارتش آذربایجان به منطقه «ناگورنو-قره باغ» زخمی شده‌اند.

,

پس از تجزیه شوروی در سال 1991 جنگ برای تصاحب منطقه ناگورنو- قره باغ بین کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان آغاز شد که این جنگ پس از به جای گذاشتن 30 هزار کشته، در سال 1994 و پس از برقراری آتش بس به پایان رسید. این منطقه در حال حاضر با حمایت مالی و اقتصادی ارمنستان به دست اکثریت ارمنی آن اداره می شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه