اخبار داغ

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه زنجان، خطاب به مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مطرح شد؛

مدیر کل تبلیغات استان زنجان؛ از محبس افلاطونی خویش بیرون بیایید/ اقدامات مجموعه شما تا بحال قهری و سلبی بوده است

مدیر کل تبلیغات استان زنجان؛ از محبس افلاطونی خویش بیرون بیایید/ اقدامات مجموعه شما تا بحال قهری و سلبی بوده است
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه زنجان، خطاب به مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان،  بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه زنجان، خطاب به مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، نسبت به صحبت های ایشان نسبت به یکی از برنامه های برگزار شده توسط این انجمن منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
در تاریخ 17 اسفند سال 1394 به مناسبت روز جهانی زن، فیلم قصه ها با حضور کارگردان فیلم، سرکار خانم رخشان بنی اعتماد و سر کار خانم باران کوثری برگزار شد که استقبال گسترده ی دانشجویان از این فیلم مایه ی افتخار مجموعه ی انجمن اسلامی می باشد زیرا ملاک فعالان دانشجویی برای برگزاری یک مراسم، فایده آن برای جامعه در درجه اول و در درجه بعدی مشکلات و دغدغه های دانشجویان و کشف راهکار برای آن میباشد و نه خوشآمد یک مسئول دولتی یا حکومتی با متر و معیارهای غالبا به دور از واقعیت های جامعه.
اکران فیلم قصه ها بدون هیچ حاشیه و مشکلی نشان از ظرفیت بالای فرهنگی دانشجویان دانشگاه زنجان و نگاه ژرف و بلند مسئولین دلسوز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دارد. رسالت انجمن اسلامی استفاده از فرصت ها و مناسبت ها برای ایجاد شور و نشاط در دانشگاه و فراهم کردن فرصت تفکر در فضای دانشگاه میباشد و مطمئنا انجمن اسلامی از تمام فرصت های دیگر نیز برای این منظور استفاده خواهد کرد.

,
,
,

علیرغم آنکه برخی از تنگ نظران درصدد تخریب این اقدام بر آمدند اما بی اعتنایی دانشجویان به سیاه نمایی آنان در کنار استقبال گسترده ی آنان( از طیف های مختلف فکری) از فیلم نشان داد که جامعه به حدی از بلوغ فکری رسیده که نیازی به پدرخواندگی جریانی برای تعیین آنچه باید ببیند و بخواند و بفهمد، ندارد و دوران سانسور و نظارت های سلیقه ای و تصمیم گیری های بدون پشتوانه منطقی نظرکردگان قدرت در عرصه فرهنگ و اندیشه به پایان رسیده است.
در چند روز اخیر مشاهده شد که یکی از مسئولین فرهنگی استان که زعامت سازمان مهم و تاثیر گزاری با نام تبلیغات اسلامی را نیز بر عهده دارند، با سخنانی عجیب به تخریب زحمات دانشجویان فعال و متعهد دانشگاه و نگاه بلند مسئولین فرهنگی آن پرداختند، جناب آقای صفی یاری، مدیر کل محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در استدلالی حیرت آور روز تولد حضرت فاطمه الزهرا را مقابل روز جهانی زن قرار داده و از برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی زن در دانشگاه زنجان انتقاد کردند.

,
,

متاسفانه این اولین استفاده ابزاری از مقدسات، برای فروکوفتن تشکل ها، افراد و جریانات غیر همسو نبوده و آخرین بار هم نخواهد بود. بدون شک قرار دادن مقدسات در برابر آنچه که با آن مخالفیم، قبل از هر چیز بر باری سنگین روی دوش ما در فردای آخرت خواهد افزود.
برادر عزیز و دلسوز، جناب آقای صفی یاری، 8 مارس روز جهانی زن با مبنایی سیاسی و اجتماعی میباشد و نمیتوان آن را به هیچ وجه نادیده گرفت، علیرغم اینکه جایگاه روز تولد حضرت صدیقه کبری به عنوان روز مادر و روز زن در فرهنگ ما انکار ناپذیر است اما فروکاستن یا کنار گذاشتن یکی به نفع دیگری ترجیح بلا مرجح و بی معناست، چه آنکه این دو مناسبت با آنکه نام یکسانی دارند، اساسا با هم متفاوتند و نمیتوان یکی را حذف کرد. از آن گذشته قرار دادن این دو مناسبت در برابر هم جز بعضی انگیزه های سیاسی، دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد.
همچنین لازم به ذکر است انجمن اسلامی در نظر داشت به مناسبت تولد حضرت صدیقه کبری نیز مراسمی را تحت موضوع مشکلات حقوقی زنان و مادران برگزار کند، اما به دلیل محدودیت های فراوانی که در این زمینه از جانب نهاد های نامربوط به این مسائل در خارج دانشگاه اعمال میشود، من جمله در بحث مربوط به دعوت میهمان، با وجود جو مثبت موجود در دانشگاه و حمایت معاونت فرهنگی به عنوان نهاد اصلی مسئول این مهم تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

جناب آقای صفی یاری بهتر بود به جای آنکه به برگزاری مراسم در روز 8 مارس اعتراض کنید، در چرایی عدم برگزاری مراسم در روز تولد حضرت صدیقه کبری تامل کنید. تهدید و تحدید همه جانبه جنبش دانشجویی و بر حذر داشتن آنان از فعالیت، عدم پشتیبانی مسئولین از تشکل های مستقل و سنگ اندازی در هر برنامه به اسم سیاسی بودن، تنها بخشی از واقعیت های تلخ جاری در فضای فرهنگی دانشگاه می باشد که  آیا این موضوعات آنقدر اهمیت ندارد که یکبار در سال برای رضای خداوند به آنها اعتراض کنید؟

,
,
,
,
,

اصلا اکنون چه مجال تکرار این مکررات است؟حال که حضرتعالی و مجموعه متبوعتان بعد از مدتها، از چنبره بی عملی و سکوت بیرون آمده اید و باب مبارک گفتگو و نقد و اعتراض را گشوده اید، چرا ما هم با شما همراهی نکنیم؟مگر فقط مسئولان مردم را ارشاد میکنند و به زور به بهشت میبرند؟

,

چرا مردم مسئولان را به بهشت نبرند؟مگر جاده امر به معروف و نهی از منکر یک طرفه است؟انجمن اسلامی دانشگاه زنجان از مدیر کل تبلیغات اسلامی دانشگاه زنجان میپرسد، با وجود بودجه هنگفت سالیانه آن نهاد محترم که از محل بودجه دولت و بیت المال تامین میشود، چه نتیجه مفیدی از عملکرد مجموعه شما عاید ملت شده است؟

,

آیا مجموعه متبوع حضرتعالی در جهت جلوگیری از سیل دین گریزی و عضویت جوانان در گروههای مجازی آتئیستی فعالیتی داشته؟شاید باید یک قدم عقب رفت.آیا اساسا شما آماری از میزان این گرایشها دارید؟

,

آیا شما اصلا از مشکلات و دردهای امروز یک جوان اطلاعی دارید؟ آیا بحران های ریشه سوز اجتماعی یکبار شما را بر آن داشته تا گوشه عافیت رها کرده و به جای سنگ اندازی و گرفتن ایرادهای بنی اسراییلی بر یک جمع متعهد و پر از محدودیت و فشار دانشجویی به دنبال ریشه مشکل بگردید یا شما تمام مشکلات جامعه را از این جمع میبینید؟آیا تنها رسالت شما اعتراض به یک جمع دانشجوییست؟

,

شما خود برای این جامعه چه کردید؟آیا در معرفی حقایق اسلام مطابق با عرف زمانه توفیقی داشته اید؟ مجموعه تحت امر شما به جز اقدامات قهری و سلبی تا به حال چه تلاشی برای تبلیغ و نشر آیین محمدی در سطح استان انجام داده است؟!

,

جناب آقای صفی یاری!

,

دانشجویان بی ادعای دانشگاه زنجان به مناسبت روز جهانی زن در حد بضاعت خود برنامه ای برگزار کردند، سازمان تبلیغات اسلامی با وجود داشتن بودجه به مراتب بیشتر از وزارت ارشاد چه اقدامی در این راستا کرده است؟!

,

از بدو تاسیس انجمن دانشگاه تا به حال، چند بار تلاش کرده اید با تشکل های دانشجویی و کانون ها ارتباط برقرار کنید؟ کدام برنامه مفید و اثربخش فرهنگی را در سطح دانشگاه انجام داده اید و چه میزان در جذب دانشجویان موفق بوده اید؟ البته میتوان از تاخیر 1 ماهه جناب صفی یاری در واکنش به برگزاری مراسم در روز جهانی زن، میزان پویایی سازمان ذی ربطتان را تخمین زد.
ما شما را به چالش مطالعه نقد شهید مطهری بر سازمان روحانیت و پاسخگویی به این سوالات در حضور دانشجویان دعوت میکنیم و درخواست ما یک چیز است اگر راه حلی ندارید اشکالی ندارد. از بودجه بی حساب و کتاب مجموعه تبلیغات اسلامی هم چیزی نمیپرسیم.

,
,

اگر کمکی نمیکنید، لااقل با این قیاس های مع الفارغ و ایرادگیری های بلا موضوع بر زحمت ما نیفزایید و اگر همراه نیستید لااقل باری بردوش ما نباشید.مرحوم شریعتی در کتاب آثار گونه گون میگوید: ناقد هنرمندی است که قدرت خلق ندارد.ما هم اعتراضات شما را بر سبیل این جمله معلم انقلاب از سر میگذارنیم.
با روی کار آمدن دولت یازدهم علیرغم برخی کارشکنی ها به تدریج دانشگاه از فضای قبرستانی دولت قبل خارج شده است.این موضوع باعث شده تا جریانی خاص تمام همت و تلاش خود را برای سرکوب  دوباره جوانه های امید به کار گیرند، استیضاح وزیر محبوب وزارت علوم نمونه ای از این اقدامات بود، ما تنها امیدواریم این سخنان جناب صفی یاری واقعا از سر دلسوزی برای دین باشد و در راستای منافع این جریان نباشد و ایشان را نسبت به همگرا شدن با گروهی که سرکوب و خفقان فرزندان و جوانان مظلوم این ملت بر دوش آنان است، هشدار میدهیم.
انجمن اسلامی دانشگاه زنجان از جناب آقای صفی یاری دعوت به عمل می آورد چند روزی را در فضای تشکل های مستقل دانشجویی بگذرانند و به جای آنکه از فرسنگها دورتر فضای فرهنگی دانشگاه را تشریح کنند، از محبس افلاطونی خویش به در آمده و از نزدیک انواع و اقسام مشکلات دانشجویان فعال را در انجام برنامه های خود مشاهده کنند.

,
,
,

و من الله توفیق
خیرخواه و دلسوز شما و جامعه
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه زنجان

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه