اخبار داغ

وضعیت سد دز به حالت عادی بازگشت

وضعیت سد دز به حالت عادی بازگشت
مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز گفت: وضعیت پایداری سد دز کاملاً عادی است، در حال حاضر میزان ورود آب به دریاچه حدود ۲هزار مترمکعب بر ثانیه هست که هزار مترمکعب آن خارج و هزار مترمکعب آن در حال ذخیره‌سازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تابناک، سعید رئوفی نسب پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاد وقوع سیلاب بود که منجر به افزایش دبی ورودی به رودخانه به 40 برابر بود، یعنی ما در حالت عادی 200 مترمکعب ورودی داریم این میزان به 8 هزار مترمکعب رسیده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: ما با نگاه به بحث پایداری سد و اینکه رهاسازی حداقل خسارت‌ها را به پایین‌دست وارد کند، مسئله را با مدیران آب و برق خوزستان مدیریت کردیم خوشبختانه اکنون وضعیت تحت کنترل است و خانواده خودمان نیز در پایین‌دست سد دز سکونت دارند.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز تصریح کرد: وضعیت پایداری سد دز کاملاً عادی است، در حال حاضر میزان ورود آب به دریاچه حدود 2 هزار مترمکعب بر ثانیه هست که هزار مترمکعب آن خارج و هزار مترمکعب آن در حال ذخیره‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: بحث بارش‌ها را به‌صورت جدی رصد می‌کنیم، در حال حاضر 2 هزار مترمکعب آب وارد دریاچه می‌رسد و این را در حال مهار هستیم، یک سیلاب 8هزار مترمکعب بر ثانیه‌ای که این سیلاب‌ها معمولاً هزارساله یا ده‌هزارساله اتفاق می‌افتند و در طول عمر سد دز بی‌سابقه بوده اکنون مهارشده است.

رئوفی نسب گفت: چنانچه بار دیگر ورود آب زیاد بشود بازهم کنترل خواهیم کرد، فعلاً جای نگرانی وجود ندارد، وضعیت تحت کنترل، آماده‌باش و رصد کامل است.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه