اخبار داغ

گزارش ویژه دانا از حقوق بشر آمریکایی/

حقوق بشر پشت میله های زندان/200.000 مورد تجاوز به مردان در زندان های آمریکا+تصاویر

حقوق بشر پشت میله های زندان/200.000 مورد تجاوز به مردان در زندان های آمریکا+تصاویر
مقامات آمریکایی که به عنوان پیشگام، در هر کشوری به دنبال علم کردن سوژه های حقوق بشر و به دنبال آن وضع تحریم ها علیه آن کشور هستند، در زندان های داخلی خود نیز موارد حقوق بشر را رعایت نمی کنند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، این روزها کمتر کسی را می توان یافت که از حقوق بشر چیزی نشنیده باشد؛ حداقل همه می‌دانند درصدی از تحریم ها علیه ایران به خاطر مسائل حقوق بشری در ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

اگرچه حقوق بشر این روزها برای غرب در حد یک بیانیه باقی مانده است؛ اما در یک دهه گذشته برای همگان مشخص شده است که آمریکا از حقوق بشر به عنوان پوششی برای دخالت در امور داخلی کشورهای جهان استفاده می کند.

,

در چند هفته اخیر با انتشار گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در رابطه با وضعیت حقوق بشر در سطح دنیا در سال 2013 میلادی، شاهد سخنرانی های تند مقامات کاخ سفید بودیم که وضعیت حقوق بشر در نقاط مختلف جهان را به باد انتقاد گرفته و مقامات کشورهای مختلف را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

,

مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان ضمن واکنش به اینگونه سخنان فرمودند:" من تعجّب می کنم، آمریکایى‌ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را مى‌آورند. ... از صد رقم حرکت خلاف حقوق بشر آنها، شاید نود رقم، هشتاد رقم آن را مردم دنیا نمی دانند؛ همان ده بیست رقمى که می دانند، یک کتاب قطور سیاه است."

,

زندان های گوانتانامو و ابوغریب، حمله شیمیایی به ژاپن، کشتن هزاران نفر در عراق و افغانستان، کمک به تروریست ها برای حمله به مردم دفاع سوریه، جنگ ایران و عراق، منفجر کردن هواپیمای مسافر بری ایرانی و هزاران مورد دیگر که نمی توان در این مطلب به آنها پرداخت از موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا هستند.

,

مقامات آمریکایی که به عنوان پیشگام، در هر کشوری به دنبال علم کردن سوژه های حقوق بشر و به دنبال آن وضع تحریم ها علیه آن کشور هستند، در زندان های داخلی خود نیز موارد حقوق بشر را رعایت نمی کنند.

,

به تازگی گزارش های تکان دهنده ی از وضعیت زندان های آمریکا منتشر شده است که حاکی از وضعیت اسفبار زندانیان آمریکا است و برگی تازه بر پرونده سیاه حقوق بشر در آمریکا افزوده است.

,

 

,

تجاوز به عنف و بهره کشی از زندانیان

, تجاوز به عنف و بهره کشی از زندانیان, تجاوز به عنف و بهره کشی از زندانیان,

طبق گزارشات منتشر شده در سایت‌های مختلف زندانیان زن در زندان‌های آمریکا در شرایط بسیار بدی بسر می‌برند.

,

سایت دیلی میل در همین زمینه می‌نویسد: مسئولین زندان آلباما آمریکا ضمن تجاوز به زندانیان، ناگهان وارد حمام و سرویس بهداشتی زنان می‌شوند. این زندانیان برای برطرف کردن ابتدایی ترین نیازهای خود مانند داشتن مواد شوینده و لباس مجبوراند به خواسته‌های شیطانی زندانبانان خود تن دهند.

,

تحقیقات نشان می‌دهد این شرایط بیش از 20 سال است که بر این زندان حاکم است و نه تنها مسئولین به شکایات زندانیان توجهی نکرده‌اند بلکه بعداز شکایت به مسئولین زندان، زنان با تجاوز و بدرفتاری ‌های بیشتری مواجه شده‌اند.

,

بعداز انتشار گسترده این خبر در رسانه‌ها، دادستان مرکزی آمریکا ضمن ارائه گزارشی 36 صفحه‌ای در مورد زندان الباما به دادگاه ایالتی آمریکا درمورد شرایط زندان‌های دیگر آمریکا نیز هشدار داده است.

,

 

,

در زندان‌های آمریکا به مردان هم تجاوز می‌شود

, در زندان‌های آمریکا به مردان هم تجاوز می‌شود, در زندان‌های آمریکا به مردان هم تجاوز می‌شود,

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و زندانیان مردان نیز وضع بهتری از زنان ندارند.سایت ای‌بی‌سی می‌نویسد: سالنه 200.000 مورد تجاوز به زندانیان مرد توسط هم سلولی‌هایشان گزارش می‌شود.

,

یکی از زندانبانان در مصاحبه با این شبکه گفت: این یک مساله عادی است و ماهم کاری نمی‌توانیم انجام دهیم؛ وقتی کسی در آمریکا به زندان محکوم می‌شود یعنی به شکنجه محکوم شده‌است.

,

بعداز زندان گوآنتانامو انتشار این گزارشات نشان‌دهنده شرایط بد حقوق بشر در سرزمین یانکی‌هاست. یعنی سرزمینی که دولت مردانش با کوبیدن بر طبل توخالی حمایت از حقوق بشر سعی در تحت الشعاع قرار دادند صدای خرد شدن انسانیت و کرامت در داخل مرزهای خود دارند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

گزارش از سعید سعیدی‌راد

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه