اخبار داغ

خلاصهِ زندگی شهید مورد علاقه آقای گل لیگ فوتبال؛

طارمی گل های بعدی خود را به چه کسی تقدیم می کند؟+ تصاویر

طارمی گل های بعدی خود را به چه کسی تقدیم می کند؟+ تصاویر
مهاجم خوش نقش پرسپولیس گفت: : من به منزل این شهید مدافع حرم بوشهری رفتم و قول دادم تا پایان فصل هرگاه گل بزنم عکس او را نشان دهم و با این پیراهن قوت قلب می گیرم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ،از مهدی طارمیِ لیگ پانزدهم، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و مهاجم بوشهری تیم پرسپولیس قاب‌های ویژه زیادی را به یاد می‌آوریم از شادی پس از گل طارمی درمقابل النصر عربستان در فروردین 94 تا نشان دادن پیراهنی که پس از گل با راه آهن  به دست گرفت و به نمایش گذاشت که تصویر چهره یک کودک سرطانی به نام محراب روی آن نقش بسته بود و تا هدیه دادن ماشین خود به مجتبی محرمی حرکت های قابل توجه و غیر پیش بینی شده مهدی طارمی بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

مهدی طارمی مهاجم بوشهری تیم پرسپولیس  پس از دو بار گلزنی مقابل استقلال در دربی 82 گل های خود را به شهید "محمد احمدی جوان" از شهدای مدافع حرم تقدیم کرد.

, دربی 82,

طارمی در این بازی با زدن دو گل از چهار گل تیمش سهم بسزایی در شکست سنگین استقلال داشت اما چیزی که توجه همگان را به خود جلب کرد شادی پس از گل این جوان بوشهری بود

,

مهدی طارمی پس از رساندن گل اول بازی به سمت نیمکت ذخیره تیمش رفت و شادیش را با نشان دادن پیراهن سفیدی که نقش شهید احمدی جوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر بر روی آن حک شده بود تقسیم کرد، و آن را جلوی هزاران تماشاگر ورزشگاه آزادی و میلیون ها نفر بیننده گیرنده های تلویزیونی نشان داد.

,

پس از زدن گل دوم، طارمی بار دیگر این حرکت خود را تکرار کرد و بر تصویر این شهید مدافع حرم بوسه زد تا ارزش شهدا و یاد و خاطره آنان را به همگان نشان دهد. این بازیکن با حرکت خود به چهره محبوب میلیون ها ایرانی تبدیل شد و بیش از پیش در دل ها جا گرفت.

,

طارمی که پیش از این و در دیدار با سیاه جامگان پس از زدن گل به این تیم همین اقدام جالب را انجام داده بود نشان داد که به چه میزان نقش شهدای حرم از جمله شهید احمدی جوان برایش مهم است و در واقع قهرمانان اصلی را شهدا می داند و نشان داد که قدردان شهدا هست.

,

هرچند مهدی طارمی آقای گل این روزهای لیگ برتر فوتبال ایران دو گل اول و دوم تیمش را به نام خود ثبت کرد و با یک پاس گل ارزشمند در صحنه ای که می توانست خود اقدام به بازگشودن دروازه استقلال کند نامش را در این دیدار جاودانه کرد اما بیش از این شرایطی که برای تیمش رقم زد می توان به اقدام فرهنگی وی در این بازی اشاره کرد .

,

طارمی که پس از دربی حاضر به گفت و گو درباره بازی نشده بود تماس برنامه رادیویی" جمعه ها با ورزش" رادیو بوشهر را پاسخ داد.

,

طارمی در این گفتگو بیان کرد: با وجود تصمیمی که گرفته ام که تا آخر فصل مصاحبه نکنم به احترام مردم بوشهر و برنامه خوب شما که از آن خاطرات زیادی دارم پاسخگو هستم.

,

طارمی در مورد شادی گلش تصریح کرد:من به منزل این شهید مدافع حرم بوشهری رفتم و قول دادم تا پایان فصل هرگاه گل بزنم عکس او را نشان دهم. با این پیراهن قوت قلب می گیرم.

,

با خلق این تصاویر توسط مهدی طارمی در ذهن خیلی از افراد این سوال ایجاد شده است که این تصویر متعلق به چه شخصی است که آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران برای سومین بار متوالی به این اندازه به او ارادت می ورزد و بوسه بر تصویر او می زند و به خود قول داده است تا آخر فصل تمام گل های خود را به این شهید تقدیم کند. در زیر مختصری از زندگی  این شهید می آوریم.

,

, ,

مهدی طارمی در کنار پدر شهید محمد احمدی جوان

,

محمد احمدی جوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر است که در آذرماه سال 94 در نبرد با تروریست های تکفیری در استان حلب سوربه به فیض شهادت نائل آمد.

,

مهدی طارمی، بازیکن ملی پوش بوشهری پرسپولیس که خود پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) در هیات محبین آل یاسین مسجد ولایت کوی صلح آباد بوشهر است دی ماه سال 94 با سفر به روستای باشی رد تنگستان با خانواده شهید محمد احمدی جوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر دیدار کرده بود.

,

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دیدار با خانواده شهید محمد احمدی جوان اظهار داشت: ما هر چه داریم از برکت خون شهدا داریم و امنیت و اقتدار و عزت‌مندی کشور را مرهون خون شهدا هستیم.

,

مهدی طارمی با اشاره به اینکه دلبستگی شهدای حرم به ائمه اطهار دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و قابل وصف نیست، بیان کرد: شهدای مدافع حرم کارهای بزرگی را انجام دادند که این کارها برای همیشه ماندگار است.

,

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم که قدردان تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و خون شهدا و ایثارگران باشیم.

,

, ,

خلاصه ای از زندگی نامه شهید احمدی جوان

,

در پنج اسفند ماه 1368 برابر با شب مبعث رسول اکرم (ص)  شهید محمد احمدی جوان در خانه ای ساده و با صفا در روستای باشی از توابع شهرستان تنگستان و از دیار رئیسعلی  دلواری استان بوشهر متولد شد.

,

شهید دوره ابتدایی را در دبستان شهید حیدر افساء روستای خود و دوره راهنمایی را در مدرسه دکتر حسابی بندر رستمی و تحصیلات دوره متوسطه را در هنرستان حاج جاسم بوشهر در رشته مکانیک خودرو گذراند و پس از آن دوره تحصیلی کاردانی مکانیک را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر گناوه با معدل 18/04 به پایان رساند و علی رغم قبولی در رشته مهندسی مکانیک سیالات دانشگاه شیراز به منظور خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ادامه تحصیل منصرف شد.

,

از ابتدای سال 1385 عضو بسیج شد و در سال 1386 به عضویت فعال در این نهاد درآمد و به رغم سن کم به دلیل فعالیت های ارزشمندی که داشت در شهریور ماه 1388 در حالی که حدود بیست سال داشت به عنوان فرمانده پایگاه شهید دستغیب روستا انتخاب گردید.

,

دوران سربازی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی نمود و در فروردین ماه سال 1391 وارد تیپ پیاده امام صادق (علیه السلام) بوشهر گردید و بعد از گذراندن دوره های آموزشی مختلف در سپاه پاسداران دوره ی تکاوری را در سال 1393 با کسب معدل 18/18 با موفقیت به اتمام رساند.

,

محمد گرچه عمری کوتاه داشت ولی عرض زندگیش آنقدر پر برکت و با طراوت بود که علاوه بر انجام فعالیت های رزمی و نظامی در بر پایی مراسم مذهبی، اعزام کاروان های زیارتی به مشهد و  مرقد حضرت امام خمینی (ره) حضوری چشمگیر داشت.

,

 از مهمترین کارهای فرهنگی انجام شده طی سالیان اخیر توسط شهید احمدی جوان می توان به برگزاری باشکوه یادواره شهدای روستا، در تاسوعای حسینی هر سال اشاره کرد، شهید به شرکت در جلسات قرائت قرآن، دعا و دیدار با خانواده شهدا اهمیت خاصی می داد و با طیف وسیعی از جوانان روستا ارتباط صمیمی و مطلوبی داشت.

,

محمد احمدی جوان، شهید علیرضا زنده پی ( دایی شهید) را الگوی شخصیتی خود می دانست. اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه داشت تا جایی که در وصیت نامه خود می نویسد: مباد از خط ولایت فقیه خارج شوید که من شهادت می دهم که شما از خط اهل بیت خارج شده اید.

,

کوهنوردی، ماهگیری و فوتبال، تفریحات مورد علاقه شهید در ایام فراغت بود. چهره خوش رو و چشمهای باحیایش نشان از عمق ایمان درونی اش داشت که گویا اطرافیان را بدون کلام به سوی خدا دعوت می کند.

,

شهادت

,

شهید در مهرماه 1394 به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت (س) به سوریه اعزام شد و در ظهر تاسوعای حسینی( در  روز شهادت دو شهید روستایش) در حومه شهر حلب توسط تکفیری ها مورد اصابت ترکش قرار میگیرد و درحالی که دو چشم خود را از دست داده بود مجروح شده و پس از 43 روز بستری  شدن و تحمل درد های ناشی از جراحت های میدان نبرد  در یکی از بیمارستان های تهران در روز جمعه 13/ آذر / 94 (روز معراج پیامبر اکرم(ص) ) به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد. پیکر این شهید پس از تشیع در شهر بوشهر در گلزار شهدای روستای "باشی" شهرستان "تنگستان" آرام گرفت.

,

, ,

وصیت شهید احمدی جوان

,

شهید محمد احمدی جوان نخستین شهید مدافع حرم استان بوشهر در وصیت‌نامه خود آورده است:

,

بسمه رب شهدا و صدیقین

,

 خدایا تو را سپاس که مرا در دین حقت و مذهب زیبای تشیع قرار دادی، تو را سپاس که مرا در پیروی از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارتش یاری کردی.

,

این شهید مدافع حرم عنوان کرد: خدایا من امروز به‌سوی تو قدم برمی‌دارم برای دفاع از مذهبی که به آن از صمیم قلب اعتقاد دارم، خوشحال و شکرگذارم که به من نعمت جهاد در راه خودت عطا نمودی تا یاد و نام تو در این راه قدم بردارم و بتوانم در راه دفاع از حرم شریف خطبه‌خوان کربلا و سه‌ساله مولایم حسین (ع) با قلبی راسخ قدم بردارم.

,

این شهید در وصیت خود بیان کرد: ای پدر و مادر عزیزم که شما را در این دنیای خاکی نزدیک‌ترین فرد به خود می‌دانم، شرمسارم از رفتاری که  شایسته برخورد با شما نبود و من در حق شما روا داشتم، به خدا سوگند می‌خورم که اگر زمانی با صدای بلند با شما سخن گفتم و موجبات ناراحتی شما را فراهم کردم در قلب خود احساس پشیمانی بسیار می‌کردم، شاید به زبان نیاورم اما در قلبم این‌چنین بوده، مرا حلال کنید و دعا کنید تا در دنیای جاوید نزد پروردگارم روسیاه نباشم.

,

شهید احمدی روشن اظهار داشت: برادران و خواهران عزیزم شما را به تقوای الهی و ایستادن در خط ولایت‌فقیه سفارش می‌کنم و علاوه بر شما به مردم عزیز کشورم سفارش می‌کنم که فریب جوسازی‌های دشمنان این خاک و اسلام ناب محمدی (ص) را نخورید و در خط ولایت باشید و از امام عزیزم امام خامنه‌ای مدظله‌العالی حمایت کامل و جامع نمایید مبادا از خط ولایت‌فقیه خارج شوید که اگر این‌چنین شود شهادت می‌دهم از خط اهل‌بیت(ع) خارج‌ شده‌اید.

,

وی در ادامه عنوان کرد: خوشحالم در لباسی شهید می‌شوم که از اعماق وجودم به این لباس اعتقاد دارم و می‌دانم که چه لباس ارزشمندی بر تن دارم، به همکارانم سفارش می‌کنم تا حرمت لباس خویش را نگه‌داشته و قدردان نعمت خدمت در سپاه پاسداران باشند.

,

شهید احمدی جوان در پایان وصیت خود اعلام کرد: اینک با قدم‌هایی محکم به‌سوی جهاد در راه خدا رهسپار می‌شوم و از همه‌ کسانی که بر گردن من حقی دارند درخواست می‌کنم به‌حق مادرم زهرا(س) حلالم کنید.

,

 یا علی« اللهم عجل لولیک الفرج».

,

محمد احمدی جوان 13/6/94

,

, ,


مهدی طارمی موفق ترین بازیکن لیگ،ستاره گام‌های بلند و فرارهای مهیب در دربی  با نشان دادن پیراهنی که تصویر شهید احمدی جوان بر روی آن حک شده بود توجه خیلی ها را در کشور و خارج از کشور به این کار فرهنگی جلب کرد و در دل خیلی از فوتبال دوستان و غیر فوتبالی ها بیش تر از پیش قرار گرفت.

,
,

خانواده شهید، تیپ پیاده سپاه امام صادق (علیه السلام) و مردم بوشهر به پاس قدردانی از این اقدام ارزشمند طارمی چهار شنبه ( 01/ 02 / 95 ) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ولایت کوی صلح آباد شهر بوشهر  که مهدی طارمی در آن مسجد پرورش یافته است تجلیل خواهند کرد./ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه