اخبار داغ

رئیس انجمن اسلامی پزشکان قزوین:

پلکانی کردن بازنشستگی ،قانون خوبی برای قشر کارگری است

پلکانی کردن بازنشستگی ،قانون خوبی برای قشر کارگری است
رئیس انجمن اسلامی پزشکان قزوین گفت: پلکانی کردن بازنشستگی قانون خوبی برای قشر کارگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیوسنا، فاطمه محمدبیگی به مناسبت روز کارگر صبح امروز در جمع کارگران استان قزوین با بیان اینکه جامعه کارگری، جامعه اساسی و پایه‌ کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: زیربنای اقتصاد کشور از دسترنج تولیدات کارگران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیوسنا,

وی ادامه داد: اغلب کارگران ساعات زیادی را در روز مشغول به کار بوده و از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند و فرصت و توان اینکه صدای خود را به گوش مسئولان جامعه برسانند، ندارند و با مظلومیت تمام اوقات زندگی را سپری می‌کنند.

,

رئیس انجمن اسلامی پزشکان استان قزوین با بیان اینکه بیشتر بیماری‌های شغلی موجب فرسودگی جسمی و روحی کارگران کشور می‌شود، اضافه کرد: کارگرانی که با مشاغل سنگینی سر و کار دارند و شغل آن‌ها با آلودگی‌های صوتی و بینایی همراه است، علاوه بر فرسودگی جسم، اعصاب و روانشان دچار اختلال می‌شود.

,

محمدبیگی تصریح کرد: معاینات دوره‌ای بهداشت کارگران در زمینه حرفه‌ای باید صورت گیرد و در این راستا نیز جامعه پزشکی به شدت از این مسأله دفاع می‌کند و تاکنون بهداشت حرفه‌ای در کشور پیشرفت خوبی داشته است که باید در این زمینه شاهد پیشرفت‌های فراوانی باشیم.

,

وی با بیان اینکه پلکانی کردن بازنشستگی قانون خوبی برای این قشر زحمتکش جامعه است، ادامه داد: در این زمینه باید حمایت از مشاغل سنگین برای کارگران صورت گیرد تا این افراد زودتر بازنشسته شوند.

,

*کلینیک‌های کارگری در کشور دایر شود

,

رئیس انجمن اسلامی پزشکان استان قزوین اظهار کرد: باید در کشور کلینیک‌های کارگری دایر شود تا کارگران و خانواده آن‌ها بتوانند به این کلینیک‌ها مراجعه کنند، چراکه کارگران دارای چند ویژگی خوب و منحصر به فرد در خانواده‌های خود هستند که نمونه این ویژگی‌ها فرهنگ قناعت، ساده‌زیستی و قدرشناسی است و باید در سال اقتصاد مقاومتی جامعه کارگری برای تمام جامعه الگو قرار گیرد.

,

محمدبیگی ادامه داد: اگر بخواهیم کشورهای پیشرفته مثل ژاپن، چین، آلمان، روسیه و غیره را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که مردم این کشورها جامعه کارگری و فرهنگ ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند و با ارج نهادن به کارگران خود به جایگاه‌های خوب اقتصادی رسیده‌اند، لذا لازم است که ایران اسلامی نیز با مصرف تولیدات داخلی قدرشناس زحمات این قشر در امر تولید باشد.

,

وی با اشاره به بیماری‌های کار که ممکن است گریبانگیر بیشتر اقشار کارگر جامعه باشد، افزود: پیشنهاداتی به مجلس برای بیمه‌های مکمل کارگران با توجه به طبقه‌بندی مشاغل داشته‌ایم تا کارگران بتوانند بیماری‌های شغلی خود را درمان کنند که امیدواریم این پیشنهادات کارشناسی و پیگیری شود.

,

رئیس انجمن اسلامی پزشکان استان قزوین با اشاره به اینکه استان به دلیل شهرک‌های صنعتی بزرگی که دارد بیشتر جمعیت آن را قشر کارگر تشکیل می‌دهند، یادآور شد: نیاز است نمایندگان مجلس این طرح را در مجلس بیان کنند و در این راستا باید فرهنگ تحرک و نشاط را در تمام خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کارگری استان قزوین پیاده کنیم.

,

محمدبیگی گفت: اگر شرکت‌های صنعتی بتوانند در کنار سوله‌های تولیدی و کاری خود سوله‌های ورزشی نیز داشته باشند نه تنها این مسئله به افزایش تولید کمک می‌کند، بلکه با روحیه نشاط و سلامتی بیشتر می‌تواند راندمان کاری کارگران را افزایش دهد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه