اخبار داغ

طنز

نامه‌ای سر و ته گشاده به کاترین اشتون!

نامه‌ای سر و ته گشاده به کاترین اشتون!
خانم اشتون! بنده در جریانم که سالانه 2000 توریست به واسطه دیدن اخبار تلویزیون ما به ایران پناهنده می‌شوند و شروع به فعالیت علیه کشور خود می‌کنند. شما فکر می‌کنید اوباما چرا به ایران نمی‌آید؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از عصر ایران،سعید هوشیار، نامه‌ای طنزآمیز خطاب به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ایران به سر می‌برد، نوشته که این مطلب در صفحه آخر روزنامه قانون منتشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

متن این نامه طنز به شرح زیر است:

,

«خدمت سرکار خانم اشتون

,

مسئول محترم سیاست خارجی اتحادیه اروپا

,

پیرو هماهنگی‌های قبلی ظاهرا امروز به ایران می‌آیید. بنده به عنوان یک ایرانی که خون کوروش کبیر در من جاری است و آریایی نیستم اگر این نامه را ننویسم (جفت پا با کمر بپر رو لایک!)، احساس تکلیف کردم تا به این عرصه ورود کنم و نکاتی چند را خدمتتان گوشزد نمایم تا دچار سوء تعبیر و خدای نکرده مشکلات نشوید.

,

نکته اول: خواهشا قبل از سفر به ایران سعی کنید گوشی همراهتان را به فیلترشکنی غیر از سایفون مجهز نمایید. نگران نشوید چیز خاصی نیست. فیلترشکن یک وسیله مجرمانه است که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند. منتها کسی با این جرم کاری ندارد. این را از این جهت عرض می‌کنم که احیانا خواستید سلفی، چیزی بگیرید، بعدش در توییتر یا فیس‌بوک منتشر کنید دچار مشکل نشوید.

,

نکته دوم: دیدن اخبار از تلویزیون ما کمی پیش‌نیاز می‌خواهد. سعی کنید قبل از تماشای اخبار، خواب و خوراکتان کافی بوده باشد و ضمنا کسالتی هم نداشته باشید. در ضمن بنده 20 دقیقه یوگا را نیز برای باز شدن چاکراه‌هایتان پیشنهاد می‌کنم. بدیهی است رعایت نکردن این نکات موجب ضربه دیدن چاکراه‌هایتان خواهد شد. خانم اشتون! بنده در جریانم که سالانه 2000 توریست به واسطه دیدن اخبار تلویزیون ما به ایران پناهنده می‌شوند و شروع به فعالیت علیه کشور خود می‌کنند. شما فکر می‌کنید اوباما چرا به ایران نمی‌آید؟!

,

نکته سوم: اگر در زمان حضورتان در ایران متوجه تجمعاتی در جلوی هتلی که در آن مستقر هستید شدید، کنترل خود را حفظ کنید. این دوستان عده‌ای هستند که کلا محکوم می‌کنند و احتمالش فراوان است که حضور شما را نیز محکوم کنند. چند وقت پیش حضور وزیر خارجه کاستاریکا در ولز را نیز محکوم کرده بودند. یا چند وقت پیش حضور سیسوکو در لیورپول را محکوم کرده بودند. خیلی نگران نشوید ته دلشان چیزی نیست.

,

نکته چهارم: احیانا اگر در صفحه شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای آمدند و واژه‌هایی مانند «WELLCAM TO OUR CIVILIZASHEN» یا «ASHTON KHOSH AMADI» نوشتند منظورشان خوشامدگویی به شماست. ضمنا عده‌ای هم از واژه‌هایی مانند «*****» یا «*******» استفاده می‌کنند که اینها هم به همان مفهوم بالایی هستند. خیلی ناراحت نشوید. لمحه‌ای نمی‌گذرد که عده‌ای می‌آیند و از شما عذرخواهی می‌کنند. البته دسته کوچکی هم هستند که از شما تقاضای شارژ می‌کنند یا عدد 29 را تایپ می‌کنند اینها را نمی‌دانم باید چه کرد؟!

,

نکته پنجم: ضمنا خواستیم به شکلی از شما حلالیت نیز بطلبیم چرا که برای شما جوک‌های زیادی ساختیم. خواهشا اگر این جوک‌ها را شنیدید خیلی ناراحت نشوید.

,

اشتون جان حرف بسیار است و مجال کوتاه! روزنامه قانون را بخرید که نامه ما به دستتان برسد.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه