اخبار داغ

گزارشی از مشاغل نوپا در نقده/

وقتی تفکر اقتصادی و همّت یکی می شود

وقتی تفکر اقتصادی و همّت یکی می شود
گفته می شود معمولا ابداع شغل خیلی راحتتر از پیدا کردن شغل است در حقیقت، پیدا کردن شغل سخت ترین راهی است که بیکاران به دنبال آن می روند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر،  "ایجاد شغل" و " داشتن شغل" از دغدغه های اصلی دولتمردان و مردم عادی است. کم رنگ شدن استخدام در ادارات دولتی و به عبارت ساده تر "نایاب شدن مشاغل پشت میز نشینی" مردم را به تکاپو واداشته تا هر طور شده برای خودشان شغلی پیدا کنند اما در این میان تعدادی هم هستند که به جای پیدا کردن کار، تلاش می کنند تا شغل ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر،,

پیدا کردن شغل، ایجاد شغل و ابداع شغل از مهمترین مباحث اقتصادی هستند. گفته می شود معمولا ابداع شغل خیلی راحتتر از پیدا کردن شغل است در حقیقت، پیدا کردن شغل سخت ترین راهی است که بیکاران به دنبال آن می روند. در این گزارش قصد داریم تا چند کارآفرین را معرفی کنیم که به تازگی شغل ایجاد کرده اند و در مرحله بهره وری هستند.

,

 

,

یوسف اسماعیلی به تازگی مشغول زنبورداری شده است. وی در روستای محل سکونتش تعداد زیادی کندوی عسل دارد و آنطور که می گوید در تیر و شهریور امسال حدس می زند حداقل 3 تن عسل برداشت کند.

,

یوسف شغل پرورش زنبور عسل را با دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات با کمک بسیج سازندگی سپاه آغاز کرد تا به رویای خودش که از خیلی وقت پیش در ذهنش داشت جامه عمل بپوشاند.

,

 این زنبوردار در همین اول کار برای 2 نفر هم شغل ایجاد کرده است.

,

, ,

, ,

 

,

در گوشه ای دیگر از نقده در ساختمان متروکه یک روستا، پدر و پسری دست به دست هم داده و کارگاه پرورش قارچ خوراکی راه انداخته اند.

,

آقای ابوالفتح یار درباره شغلش به خبرنگار سولدوز خبر می گوید: دی ماه سال گذشته بود که با گرفتن 30 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی، پدر و پسر دست به دست هم دادیم و این کارگاه کوچک را راه انداختیم.

,

این کارگاه پرورش قارچ برای دو نفر بطور مستقیم و برای 4 نفر هم بطور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

,

آقای ابوالفتح یار پیش بینی می کند بیش از 2 تن برداشت داشته باشد.

,

این فعال اقتصادی عنوان می کند که برای توسعه کارگاهش نیازمند تسهیلات و حمایت بیشتری است.

,

, ,

, ,

 

,

در روستای خلخانه خانواده آقای احمدی اقدم تصمیم می گیرند بیش از 5 هکتار باغ انگور ایستاده ایجاد کنند. آنها تمام پول هایی که داشتند را خرج کردند و دست آخر با کمک تسهیلات بسیج سازندگی موفق شدند تمام باغ را تبدیل به انگور ایستاده کنند.

,

این خانواده کشاورز دست کم برای 15 نفر بطور مستقیم و برای 30 نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد کردند.

,

آنها در سال گذشته در حدود 10 تن محصول برداشت کردند با وجود این هنوز هم برای تقویت شغلی که ایجاد کرده اند نیازمند دریافت تسهیلات بیشتری هستند تا بتوانند تراکتور و سمپاش توربینی تهیه کنند.

,

, ,

, ,

 

,

در روستای معروف حسنلو نیز کارگاهی نسبتا بزرگ برای فراوری لبنیات ایجاد شده است. این کارگاه قسمت های مختلفی دارد و از آنجایی که با کمترین ظرفیتش کار می کند فعلا 12 نفر را به کار گیری کرده ولی آنطور که مدیران کارگاه می گویند اگر موفق شوند با تمام ظرفیت کار کنند دست کم به 50 نفر نیروی کار نیازمند هستند.

,

مدیر این کارگاه می گوید توانایی دارد تا روزانه 30 تن فراوری داشته باشد اما چون سرمایه در گردش کافی ندارد روزانه یک و نیم تن فراوری می کند.

,

خط تولید بستی بصورت مکانیزه قرار است به زودی در این کارخانه کوچک به بهره برداری برسد و به همین منظور با دریافت وام 30 میلیون تومانی از بسیج سازندگی در آینده ای نزدیک به خط تولید می رسد.

,

, ,

, ,

 

,

فرمانده سپاه نقده در گفتگو با سولدوز خبر از اختصاص 800 میلیون تومان وام در سال 94 برای ارائه تسهیلات اقتصادی به متقاضیان خبر داد و پیش بینی کرد که این رقم امسال به یک میلیارد تومان برسد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه