اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین:

هفته معلم فرصت مناسب برای بررسی آثار و ابعاد فکری شهید مطهری است/ عدم داشتن صداقت سبب بی‌اعتمادی جامعه به رسانه‌ها خواهد شد

هفته معلم فرصت مناسب برای بررسی آثار و ابعاد فکری شهید مطهری است/ عدم داشتن صداقت سبب بی‌اعتمادی جامعه به رسانه‌ها خواهد شد
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین داشتن صداقت را در کار خبرنگاری دارای اهمیتی بسیار دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از رسانه های داخلی به این امر مهم بی توجه هستند و همین امر هم سبب بی اعتمادی مردم به آن رسانه ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شعبان تقی خانی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»، اظهار کرد: آنچه که باید خبرنگاران به عنوان کسانی که وظیفه سنگینی بر عهده دارند باید به آن توجه کنند داشتن شجاعت و صداقت در کار خبر و اطلاع رسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیوسنا»,

وی ادامه داد: مرحوم فلسفی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران خبر را چیزی عنوان می کند که دارای زاویه انحراف و برخلاف انتظار باشد که این تعریف نشانه آن است که خبر با بیان حوادث متفاوت است.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین داشتن صداقت را در کار خبرنگاری دارای اهمیتی بسیار دانست و افزود: اگر خبرنگاران این رویه را رعایت و در امر اطلاع رسانی مورد توجه قرار دهند بی شک جامعه نیز به آنها اعتماد خواهد کرد.
این مسئول تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از رسانه های داخلی به این امر مهم بی توجه هستند و همین امر هم سبب بی اعتمادی مردم به آن رسانه ها شده است.
حجت الاسلام تقی خانی با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر توجه صدا و سیما در داشتن صداقت با مردم خاطرنشان کرد: امام همواره رسانه ها به ویژه صدا و سیما را بر صداقت تشویق می کردند تا موجب دلسردی مردم از این رسانه ملی نشوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین دیگر ویژگی یک خبرنگار موفق را چنین دانست: خبرنگاران باید عقلانیت را مورد توجه قرار دهند. همچنین نیاز نیست اسرار ملی که موجب ایجاد نا امنی در فضای کشور می شود در رسانه ها بزرگ شود.
وی ادامه داد: شجاعت، فصاحت، گزیده گویی، بلاغت از دیگر ویژگی های خبرنگاران باید باشد که منظور از فصاحت رساگویی و منظور از بلاغت به جا گویی است.
حجت الاسلام تقی خانی خاطرنشان کرد: یک خبرنگار باید تلاش کند تا کارها و اقدامات وی رنگ خدایی به خود بگیرد و در این مسیر قدم بردارد تا گامی برای تکامل و رضایت الهی برداشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته گرامیداشت عقیدتی سیاسی و سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و نامگذاری این هفته به نام تجلیل از مقام شامخ معلم تصریح کرد: در این هفته که از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد تلاش می شود تا برنامه های متنوعی در قزوین برگزار شود.
وی افزود: بیش از ۵۰ عنوان برنامه شامل افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ناحیه امام حسن(ع)، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری مسابقه کتابخوانی در این هفته در نواحی مختلف سپاه ناحیه امام حسن(ع) برگزار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین از برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع کتب شهید مطهری، محفل انس با قرآن و مراسم زنگ سپاس معلم در مدارس خبر داد و افزود: دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان، تجلیل از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی، کوهپیمایی کارکنان این سازمان در تپه نور الشهدا، مسابقات ورزشی و برگزاری نهضت روشنگری و برگزاری بیش از ۳۰ نشست بصیرتی و روشنگری از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته خواهد بود.
حجت الاسلام تقی خانی در پایان خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای برگزاری نشست‎های حکمت مطهر با هدف بررسی آثار و ابعاد فکری شهید مطهری خواهد بود تا همگان به ویژه نسل جوان با این شهید بزرگوار بیش از بیش آشنا شوند.
انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه