اخبار داغ

گزارش:

غیبتهای مکرر در شورای شهر اهواز

غیبتهای مکرر در شورای شهر اهواز
شورای شهر اهواز حالا پس از عبور از جلسات شبانه و دو دستگی های انتخابات هیات رئیسه ،دچار چالشی دیگر بنام غیبت های مکرر برخی از اعضای شورای شهر است که از سال اول شورا تاکنون بوده ولی رفته رفته در سالهای آخر شورا بسیار علنی تر از قبل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین: کافی است چند هفته سری به ساختمان قرمز رنگ خیابان سقراط امانیه اهواز جایی که مردم رای اعتماد به منتخبین خود دادند، بزنید آنجا دیگر بدون هیچ سانسور خبری واقعیت ها تا حدودی مشخص است ،برخی از اتاق ها هرزمان که بروی بسته اند و برخی دیگر همیشه برروی ارباب رجوع گشوده ،برخی دغدغه حل مشکلات مردم دارند و برخی گهگداری یادشان هست که اگر در این ساختمان هستند به چه دلیل است و برخی که اصلا نه یادشان هست نه میخواهند که بیاد آورند که رسالت اصلی آنها در این جایگاه چه بوده ؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

 

,

Untitled-1

, Untitled-1, Untitled-1,

من باب یادآوری عنوان می کنیم همان گونه که از نام شورای شهر  واضح است کلمه شورا از این منظر اهمیت دارد که جمعی از منتخبین مردم با اولیت اصلی در نظر گرفتن مصالح مردم شهر و با هدف خدمت رسانی انقلابی و پاک دستی به دنبال حل مشکلات شهر باشند.

,

 

,

و اما شورای چهارم شهر اهواز در حالی سال سوم عمر خود را سپری میکند که از زمان آغاز به کار تا کنون دائما در چالش به سر برده،تنوع چالش ها در شورای شهر اهواز انقد بالاست که نمی دانیم به کدام اشاره کنیم.

,

بطور مثال گاها همه چیز در صحن شورا مهم است جز زمان که باید جهت رفع و تسهیل امور شهری غنیمت شمرده شود ،گاهی زمان را به دلیل انتخابات هیات رئیسه از دست می دهند و گاهی هم با غیبت های مکرر منجر به لغو جلسات علنی میشوند،آن زمانهایی هم که در روال عادی به سر می برند آنگونه که باید و شاید در نظارت برعملکرد سازمانها و پروژه های شهرداری عمل نکرده اند.

,

شورانشینان بر این باورند که وظیفه شورای شهر صرفا نظارتی است ولی این جنبه عملکرد شورای شهر اهواز نیز کارنامه قابل قبولی ندارد سیستم نظارتی که سازمانهای تابعه شهرداری توجهی به آن نکنند و به گفته برخی از اعضای شورا حتی پاسخ تماس ها ی مکرر آنها را نمیدهد آیا میتواند مثمر ثمر باشد ؟

,

به استناد اظهارات برخی از اعضای شورای شهر سیستم نظارتی که بعضا دنبال سهم خواهی های خود در سیستم شهرداری است قطعا نه تنها نمی تواند به وظیفه خود عمل کند بلکه خود نیز چالشی افزون بر دیگر چالشهای شهرداری خواهد بود که نتیجه ای جر وضع کنونی ندارد.

,

 

,

شورای شهر اهواز حالا پس از عبور از جلسات شبانه و دو دستگی های انتخابات هیات رئیسه ،دچار چالشی دیگر بنام غیبت های مکرر برخی از اعضای شورای شهر است که از سال اول شورا تاکنون بوده ولی رفته رفته در سالهای آخر شورا بسیار علنی تر از قبل شده اند.

,

 

,

در سال اول فعالیت شورای شهر اهواز برخی از اعضا دیرتر از همه در صحن حاضر شده و زودتر از همه جلسات را ترک می کردند ولی چند صباحی است همان اعضا دیگر حضور کمرنگ را هم جز در مواردی که لوایحی خاص و سفارش شده به صحن شورا ورود یافته و نیاز به رای  و پیگیری عضو مذکور دارد را ضروری نمی دانند.

,

 

,

این روند غیبت هایی که با هماهنگی موجه میشوند تا آنجا ادامه داشته که صدای دیگر اعضای شورای شهر را در آورده، برخی از اعضا در مقابل این پرسش که چرا در جلسات شورای شهر حاضر نمی شوید می گویند الزامی به شرکت در جلسات شورا نمی بینم.

,

متاسفانه این پاسخ صریح برخی از اعضای شورای شهر از چند جنبه قابل بررسی است که در وهله اول نشان از ضعف مدیریتی رئیس شورای شهر اهواز است که با بی تفاوتی از کنار برخی از اعضا و غیبت های مکرری که با هر عنوانی موجه میشوند می گذرد .

,

دوم اینکه این بیان صریح مبین این امر است که برخی از اعضا گویی رسالت اصلی خود یعنی خدمتگزاری و در نظر گرفتن مصالح عمومی مردم را فراموش کرده اند و نگاهشان به این جایگاه تنها جهت رسیدن به مقاصد شخصی است که به همین دلیل الزامی جهت حضور در جلسات علنی را نمی بینند.

,

یادآوری می کنیم روند غیبت های مکرر که از سال اول شورا وجود داشت در سال دوم و ریاست سعادت نیا شدت گرفت و در سال سوم شورا و ریاست مجدد علاسوند این روند شدت بیشتری گرفت بهتر است رئیس شورای شهر اهواز  هرچه سریعتر با نگاه جدی تر اقدامی جهت غیبتهای به ظاهر موجه اعضا شورا انجام دهد.

,

 

,

در پایان باید گفت انتخابات شورای کلانشهر اهواز اگرچه دور ولی خیلی نزدیک است و اعضای شورای شهری که با غیبت های مکرر خود صدای همکاران را نیز در آورده اند به یاد داشته باشند که کارنامه عملکرد آنها از ابتدا تاکنون زیر ذره بین نگاه مردم و رسانه ها بوده و مردم نیز در موعد انتخابات قطعا الزامی به دادن رای به افرادی که نه تنها برای شهروندان و همکاران بلکه برای قانون نیز احترام قائل نیستند، نمی بینند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه