اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه:

پیش بینی می شود بالغ بر 7500 بیمار دیابتی در بانه وجود داشته باشد

پیش بینی می شود بالغ بر 7500 بیمار دیابتی در بانه وجود داشته باشد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: بر اساس شواهد موجود پیش بینی می شود که 7500 بیمار مبتلا به دیابت در شهرستان بانه وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرباباخبر، حامد منصوری ظهر امروز در همایش غلبه بر دیابت این شهرستان که به مناسبت هفته سلامت و در سالن اجتماعات کانون ولایت شهرستان بانه برگزار شد با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در نام گذاری هفته سلامت با عنوان " غلبه بر دیابت" گفت: سازمان بهداشت جهانی هر ساله با توجه به اولویت بیماری هایی که افراد جهان را تهدید می کند شعار هفته سلامت را انتخاب می کند و از آنجایی که در حال حاضر بالغ بر 5 میلیون نفر از افراد سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند موضوع شعار امسال در رابطه با دیابت می باشد.

وی افزود: علی رغم این که بیماری دیابت یک بیماری شایع با عوارض متعدد و خطرناک می باشد، در عین حال  پیشگیری و کنترل این بیماری نیز تا حدودی ساده و  بستگی به خود افراد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,
,
,


 منصوری با اشاره به اقدامات وسیعی که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در سال 94 در راستای مقابله با بیماری دیابت انجام شده  خاطرنشان کرد، غربالگری و بیماریابی افراد بالای 30 سال در مراکز روستایی و شهری از جمله این اقدامات بود که طبق این غربال گری ها پیش بینی می شود بالغ بر 7500 هزار نفر از مردم روستایی و شهری بانه به بیماری دیابت مبتلا باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، انجام فعالیت های بدنی مستمر، اصلاح تغذیه و جلوگیری از افزایش وزن تا حد چشمگیری در کننترل و پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

,
,
,
,

انتهای پیام/م
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه