اخبار داغ

در دیدار نماینده ولی فقیه شهر همدان با بنیاد بوعلی مطرح شد:

همکاری بنیاد بوعلی سینا با دانشگاه اسکوالا نرماله سوپر یوره ایتالیا

همکاری بنیاد بوعلی سینا با دانشگاه اسکوالا نرماله سوپر یوره ایتالیا
نماینده ولی فقیه در شهر همدان و اعضای بنیاد بوعلی سینا و استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپر یوره ایتالیا با یکدیگر دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در دیدار با پروفسور" آموس برتولاچی"یکی از اساتید دانشگاه ایتالیا، با اشاره به مقام علمی شیخ الرییس ابن سینا، گفت:چنانچه کتاب الهیات این عالم فرزانه در مقایسه با کتب الهی دین مسیحیت قرار گیرد، تحریف انجیل برای دانشمندان غربی به اثبات می رسد.  
نماینده ولی فقیه در شهر همدان، ادامه داد: بوعلی سینا از عالمان و عارفان برجسته زمان خود بود که اخلاق مداری همواره برای او از اهمیت خاصی برخوردار بود.
آیت الله محمدی با بیان اینکه کتب نوشته شده از سوی این دانشمند به زبان عربی ثقیل است، اظهار داشت: فهم این کتب، نیازمند بهره گیری از علوم است.
امام جمعه همدان  بر ترویج الهیات ابن سینا در کشورهای غربی تاکید کرد و گفت: راه اندازی موسسه بوعلی شناسی در ایتالیا و سایر کشور های غربی به منظور معرفی ابعاد شخصیتی بوعلی سینا اهمیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,
,
,
,

 

,

, ,

 

,

تصحیح الهیات شفای بوعلی در ایتالیا

, تصحیح الهیات شفای بوعلی در ایتالیا,

در ادامه، پرفسور آموس برتولاچی از اساتید فلسفه ایتالیا، با اشاره به اینکه کتاب الهیات بوعلی، منتهی به حکمت و فلسفه عملی است،گفت: در این کتاب، پس از اثبات خدا و صفات او،ارتباط بین انسان با غیر خودهویدا می شود.
وی عنوان کرد:این کتاب در غرب قرون وسطی از اثر گذاری ویژه ای برخوردار بوده است.
وی از دلایل گرایش خود به تصحیح کتاب الهیات شفای بوعلی به اثر گذاری این کتاب بر آثار فلسفی و کلامی غربی اشاره کرد.
دکتر برتولاچی افزود: اثرگذاری کتب بوعلی بر کتب فلافسه غربی سبب نفوذ فلسفه اسلامی در قلب مغرب شد.
وی اظهار داشت الهیات ابن سینا با الهیات نظری آغاز و با الهیات عملی پایان می پذیرد و این موضوع در کتاب شفای بوعلی پررنگ تر است.
وی عنوان کرد: مبنای کار ابن سینا عبور از الهیات نظری و رسیدن به الهیات عملی است.
وی با تاکید بر اینکه آثار ابن سینا بر جنبه اعتقادی وی اشاره دارد، بیان داشت:جنبه نظری اندیشه این دانشمند در پیوند با جنبه عملی دین اسلام است.
سرپرست طرح تصحیح کتاب الهیات شفای بوعلی سینا در ایتالیا همچنین با اشاره به اعتقادات بوعلی سینا، گفت: این عالم فرزانه در صورت برخورد با مباحث علمی دشوار به نماز و تعلیمات قرآنی متوسل می شد.
وی در خصوص منابع علمی بوعلی ابراز کرد: تحریف برخی از این منابع سبب شده تا در پاره ای از اوقات چهره اعتقادی او خدشه دار گردد.
وی به تفسیر آیه نور در کتاب اشارات و تنبیهات بوعلی اشاره و عنوان کرد: این امر تفسیر فلسفی از آیات قرآن را نشان می دهد.
رییس روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی سینا  با بیان اینکه طرح تصحیح الهیات شفای بوعلی سینا از سال2014 در ایتالیا آغاز شده ،گفت: 15 محقق  در این پروژه با دکتر برتولاچی همکاری مستقیم دارند.
توکل دارایی افزود: در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز برای پیشبرد این طرح تلاش می شود.
وی در پایان این دیدارپیشنهاد داد: بنیاد بوعلی از این پس ارتباط خود با دانشگاه اسکوالا نرماله سوپر یوره  ایتالیا را افزایش دهند و همچنین با پیشنهاد تشکیل مجمع جهانی ابن سینا پژوهان در ایران موافقت شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه