اخبار داغ

بیانیه بسیج دانشجویی دانشکده بنت الهدی رشت:

چرا باید صحن مقدس دانشگاه فرهنگیان تبدیل به میتینگ تبلیغاتی نامزد اصلاح طلبان رشت گردد؟

چرا باید صحن مقدس دانشگاه فرهنگیان تبدیل به میتینگ تبلیغاتی نامزد اصلاح طلبان رشت گردد؟
مسئولین دانشگاه به چه عنوانی در برنامه ی برگزار شده از سمت بسیج دانشجویی ورود کرده و با در دست گرفتن تریبون مراسم را به هم ریختند؟ چرا باید به این طریق صحن مقدس دانشگاه فرهنگیان تبدیل به میتینگ تبلیغاتی نامزد اصلاح طلبان رشت گردد؟ آیا این انحصار طلبی نیست ؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیک دانشجو بسیج دانشجویی دانشکده فرهنگیان بنت الهدی صدر رشت در باب حواشی برنامه صحن علنی دانشگاه بیانیه ایی را به شرح ذیل منتشر نموده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک دانشجو ,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

بئس مثل القوم الذین کذبوا بآیات الله والله لا. یهدی القوم الظالمین(سوره جمعه آیه۵)

,

در روز های اخیر با توجه به فضای سیاسی_انتخاباتی حاکم بر کشور، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان،پردیس بنت الهدی صدر رشت،در راستای وظایف تشکلی و علمی خود برنامه ای متناسب با این شرایط ، با هدف بصیرت افزایی و روشنگری ، با عنوان نشست پرسش و پاسخ از نامزدهای انتخاباتی مجلس در حوزه انتخابیه رشت برگزار نمود ، که جادارد از بذل توجه مسئولین دانشگاه و  آقایان کوچکی نژاد و آقازاده که به دانشجویان احترام نهاده و در برنامه حضور یافتند، کمال تشکر را داشته باشیم.
پیرامون نشست برگزار شده در روز سه شنبه۹۵/۲/۷ حواشی ای بوجود آمد که برآن شدیم نکاتی را به عنوان تشکل مجری این برنامه و منبع اصلی مطرح کنیم و به گمانه زنی ها و شایعات پایان دهیم. بدیهی است تمامی موارد و حرف های مطرح شده پیرامون این موضوع که برخلاف این بیانیه است کذب بوده و قابل پیگیری است.
در نشست برگزار شده که متولی آن بسیج دانشجویی بنت الهدی صدر بود، از هر چهار نامزد شهر رشت برای مجلس، دعوت به عمل آمده بود که البته با بدقولی یکی از نامزدها که حاضر به حضور نشد و همچنین بداخلاقی یکی دیگر از نامزدها که  علی رغم پیگیری های شبانه روزی انجام شده که از طریق تماس تلفنی با شخص آقای حسنی و همچنین با رئیس ستاد ایشان آقای سعید احدزاده صورت گرفت، در روز نشست خلف وعده کرده و به هیچ عنوان حاضر به حضور در این نشست پرسش و پاسخ نشدند و نماینده ی خود آقای هرمز ربانی را فرستاد. رفتاری که نه تنها منجر به ناراحتی دانشجویان فزهیخته دانشگاه فرهنگیان شد، به دور از شأن حرفه ای و خارج از ادبیات سیاسی بود. آنچه که بر اهمیت این موضوع می افزاید تکذیب دعوت از آقای حسنی توسط آقای ربانی و  آقای احدزاده و رسانه های حامی ایشان در جریان اصلاح طلبی است که همه را شگفت زده کرده و تکرار دوباره ماجرای دعوت از ایشان توسط بسیج پیام نور رشت و تکذیب ستاد وی است.
این همه درحالی است که حضور نماینده ی این نامزد به هیچ عنوان با دعوت بسیج دانشجویی شکل نگرفته بود، اما نماینده ی این نامزد بدون دعوت بسیج دانشجویی و متاسفانه با فشار وارد شده از طرف مسئولین دانشگاه به همراه ۳۰ نفر از اعضای ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان گیلان و با تجهیزات رسانه ای  به عنوان هیئت همراه  وارد جلسه شدندو آقای ربانی با حمایت مسئولین دانشگاه بدون توجه به مقررات جلسه  و تذکرات قبلی در کنار آقایان کوچکی نژد و آقازاده پشت تریبون قرارگرفت.

,
,
,
,

سوال این است ، اگر این دعوت از سمت مسئولین دانشگاه بود چرا با بانی مراسم( بسیج دانشجویی) هماهنگ نشده بود؟

,

حضور نماینده ی نامزد اصلاحات بدون دعوت در دانشگاه جای خود، آوردن آن خیل عظیم از همراهان  با عنوان هیئت همراه به چه دلیل بود که فضای دانشجویی دانشگاه را به هم ریخت
و هنگامی که دو نماینده ی اصولگرا مجلس را به دلیل اینکه حاضر به صحبت با نماینده ی نامزد نیستد ترک کردند، جو برنامه را کاملا یک طرفه هدایت کردند؟ چه کسانی در جریان این برنامه ریزی بوده اند ؟
ورود جریانات سیاسی سیاسی خارج دانشگاه به صحن مقدس دانشگاه و استفاده از ظرفیت عظیم دانشگاه برای اهداف جناحی و حزبی، تبدیل این نهاد مقدس به باشگاه سیاسی است و مهم ترین آسیب آن تحقیر دانشگاهیان و همچنین فرهنگیان است که نمود آن را در برنامه دیروز و توسط عده ای که هویتشان مشخص است را مشاهده کردیم.
و نکته ی دیگر اینکه مسئولین دانشگاه به چه عنوانی در برنامه ی برگزار شده از سمت بسیج دانشجویی ورود کرده و با در دست گرفتن تریبون مراسم را به هم ریختند؟ چرا باید به این طریق صحن مقدس دانشگاه فرهنگیان تبدیل به میتینگ تبلیغاتی نامزد اصلاح طلبان رشت گردد؟ آیا این انحصار طلبی نیست ؟
چه کسی پاسخگوی این سوالات و حق ضایع شده دانشجویان مظلوم دانشگاه فرهنگیان است که از اولین ورودی های این پردیس به همین صورت با آنها برخورد شده است می باشد؟
در اخر برخود لازم میدانیم که همه ی این بزرگواران را به سخنی از مقام معظم رهبری یاداور شویم:
«این مسأله ی دانشگاه فرهنگیان هم خیلی مهم است؛ این هم از جمله ی چیزهایی است که باید به طور جدی به آرایش درونی آن توجه شود، معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمیتواند به متعلم خود، به مخاطب خود چیزی بدهد، اینجا شخصیت معلم ساخته میشود.»

,
,
,
,
,
,
,

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان_ پردیس بنت الهدی صدر رشت ۸٫۲,۹۵

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه