اخبار داغ

مدرسه دانشمند قدیمی ترین مرکز آموزشی در بندرعباس

مدرسه دانشمند قدیمی ترین مرکز آموزشی در بندرعباس
مدرسه دانشمند به عنوان پایه تحول فرهنگی در بندرعباس قدیم محسوب می شد که مهد آموزش بسیاری از نخبگان استان به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛مدرسه دانشمند واقع در محله تاریخی قدیمی ترین مدرسه بندرعباس است که در سال 1322 توسط حاج محمد دانشمند،خیر فرهنگی هرمزگانی احداث شد است که دانش آموزان سراسر استان را تحت آموزش قرار می داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

این مدرسه در مقطع دبستان آموزش ارائه می داد در ابتدا با چهار کلاس درس ساخته شده بود به عنوان پایه تحول فرهنگی در بندرعباس قدیم محسوب می شد که با گذشت چندسال آموزشگاه سورو بصورت دبستان کامل شش کلاسه مختلط درآمد.

,

 

,

در این مدرسه  آموزش های مکتبى و قرآنى، ریسندگى ، اهنگری، نجاری و بافندگى  ارائه می شد و دانشمند کلیه مخارج آموزشگاه اعم ازحقوق معلم ها، سایر کارکنان ، لباس و دارو و نوشت افزار دانش آموزان بطور رایگان پرداخت می نمود.

,

 

,

مدرسه دانشمند  به عنوان آموزشگاهی ملی شناخته شده و  مهد آموزش بسیاری از نخبگان استان بود که با کمک های مالی دانشمند مدیریت می شد.

,

 

,

با افزایش تقاضا برای حضور در این مرکز آموزشی تعداد کلاس های آن به 9 واحد افزایش یافت و تعدادی از نیروهای آموزگار از خارج از استان به بندرعباس آورده می شدند.

,

 

,

در سال 93نیز به همت آموزش و پرورش استان و با حضور فرزندان حاج دانشمند کلنگ احداث دو با مدرسه در مکان قدیمی مدرسه زده شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه