اخبار داغ

واکاوی آذرنگاه از نقض صریح شعار سال؛

اولین اقدام ضد اقتصاد مقاومتی در خوی رقم خورد

اولین اقدام ضد اقتصاد مقاومتی در خوی رقم خورد
اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی با ضیافت نهار میلیونی برای پذیرایی از میهمانان خارجی و داخلی ششمین نشست راه ابریشم، در شهر خوی رقم خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذرنگاه،  صرف نظر از مباحث حاشیه‎ای و اینکه چرا ششمین اجلاس راه ابریشم در شهر خوی و در شهری که در مسیر اصلی این جاده با عنوان "ایپک یولی" قرار گرفته برگزار نشد و اینکه چرا فقط روز پایانی این اجلاس آنهم تحت عنوان "خوی گردی" نصیب این شهرستان شد، مطلبی است که در مجال این بحث نمی گنجد ولی نکته حائز اهمیتی که بیشتر از هر چیز به چشم خورد این بود که در این برنامه به اصطلاح "خوی گردی"، یک ضیافت نهار میلیونی با چندین نوع غذا و دسر متنوع برای پذیرایی از 33 میهمان خارجی ترتیب یافت که در کنار آن تمام مسئولان رده بالای شهرستان نیز از فیوضات آن بی نصیب نماندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرنگاه,

قابل تأمل اینکه به غیر از مکان پذیرایی (باغ شخصی یکی از آقایان)، تمام اقلام خوراکی ریز و درشت، غذاهای طبخ شده، میز و صندلی های مراسم و حتی خود آشپزها هم بدلیل "عدم اعتماد به توانمندی های داخلی"، همگی وارداتی و از شهر ارومیه بود تا شاید توانسته باشیم با هنر آشپزی دیگران خاطره‎ای به یاد ماندنی برای میهمانان خارجی در خوی فراهم کنیم.

,

صرف نظر از تجملات بیش از حد، سرو انواع مختلف غذاها و دسرهای وارداتی و حیف و میل هایی که در این ضیافت شد نکته اصلی که نباید از آن غافل شویم، همان اقدام و عمل مسئولان دولتی به شعار سال بود و اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی و فرمایش رهبری را در عمل به عینه از خود نشان دادند، چراکه شنیده میشود هزینه نهار تمام شده به ازای هر نفر نزدیک به یک میلیون و 500 هزار ریال شد و این در حالی بود که با احتساب 33 میهمان خارجی، تعداد کل میهمانان حاضر به بیش از 250 نفر می رسید و این هزینه ها همه از جیب مردم پرداخت گردید.

,

شنیده ها حاکی است از قرار معلوم برای برپایی این نشست نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری های ارومیه، خوی و فیرورق هزینه شده و معلوم هم نیست که خروجی این ریخت و پاش در نهایت به کجا ختم گردد و چه دستاوردی داشته باشد ولی هرچه هم باشد مهم نیست چراکه لااقل مسئولان توانستند عکسهای یادگاری متعددی در کنار میهمانان خارجی از 33 کشور جهان گرفته و یک روز را فارغ از کار اداری، به گردش رفته و خوش گذرانی کنند.

,

حال جای این سوال از مسئولین شورای شهر و شهرداریهای خوی و فیرورق است که چرا عوارض اقتصادی، اختصاصی، درآمد حاصل از اموال شهرداری و … که جزو درآمدهای شهرداری است را در جائی صرف می کنید که برای خودشان بودجه های مستقل دارند و حال پروژه های شهری شما یکی پس از دیگری یا زمین گیر شده یا اینکه نیمه کاره مانده‌اند؟

,

طبق مستندات واصله، شهرداری ارومیه با تأمین اعتباری بالغ بر 1000 میلیون ریال، اتاق بازرگانی صنایع و کشاورزی استان مبلغ 1000 میلیون ریال، شهرداری خوی نیز با اعتبار مبلغ 500 میلیون ریال و همچنین شهرداری فیرورق نیز با فراهم سازی محل پذیرایی میهمانان در یک باغ شخصی و پرداخت هزینه های آماده سازی، شن ریزی و برخی هزینه های دیگر در برگزاری این نشست مشارکت داشتند.

,

گفتنی است علاوه بر تأمین اعتبار 500 میلیون ریالی، هزینه ایاب و ذهاب، نصب بنر و تبلیغات گسترده در سطح شهر و سایر هزینه های جانبی نیز بر عهده شهرداری خوی بوده است.

,

این رسانه آمادگی دارد تمامی ریز هزینه‎های صرف شده برای برگزاری این نشست را جهت شفاف سازی مخاطبان منتشر کند تا چنانچه شبهه ای هم مانده باشد رفع گردد.

,

, ,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه