اخبار داغ

فرماندار همدان خبر داد :

سهم 46.5 درصدی شهرستان همدان در ایجاد اشتغال

سهم 46.5 درصدی شهرستان همدان در ایجاد اشتغال
فرماندار همدان گفت: 46.5 درصد اشتغال ایجاد شده استان طی سال 94 مربوط به شهرستان همدان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ علی تعالی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار داشت: محور برنامه‌های اشتغال در امسال مقوله اقتصاد مقاومتی است چرا که این سیاست ستون فقرات اقتصاد ما را تشکیل می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

وی افزود: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است و باید براساس مدل برنامه‌های دولت با محوریت اقتصاد مقاومتی بتوانیم در سطح شهرستان به توفیقات لازم در زمینه اشتغال دست پیدا کنیم.

,

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک در اولویت قرار دارند گفت: براساس گزارش تأمین اجتماعی 505 کارگاه جدید بدون پرداخت حق بیمه کارگران در شهرستان همدان شناسایی شده است و در این زمینه پرونده لازم برای پرداخت حق بیمه تشکیل شد.

,

وی بیان کرد: سال گذشته 4 هزار و 463 نفر بیمه شده اجباری در شهرستان داشتیم که برای نخستین بار توسط کارفرمایان در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی بیمه شدند و شماره بیمه به آنها تخصیص داده شد.

,

تعالی با بیان اینکه ماهانه بین 350 تا 400 نفر در شهرستان همدان بیمه شدند عنوان کرد: شهرستان همدان 46.5.5 درصد اشتغال استان به خود اختصاص داده است.

,

وی با اشاره به نقش بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال اظهار داشت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در این راستا یک مجتمع گلخانه‌ای 6 هکتاری تمام مکانیزه در روستای امزاجرد همدان ساخته می‌شود.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان همدان نیز با اشاره به اجرای 831 طرح اشتغال‌زایی برای توانمندسازی مددجویان طی سال 94 گفت: امسال با اجرای طرح‌های کارآفرینی 10درصد خانواده‌های زیر پوشش این نهاد از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

,

تقی منوچهری با اشاره عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان در سال گذشته اظهار داشت: 6.6 درصد جمعیت و 3.4 درصد نفرات شهرستان همدان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

,

وی با بیان اینکه 12 هزار و 300 نفر در شهرستان همدان زیر پوشش کمیته امداد هستند افزود: یک‌ هزار و 511 خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان همدان بیان کرد: سال گذشته 831 طرح اشتغال‌زایی با 69 میلیارد و 451 میلیون ریال برای مددجویان اجرا شده است که 28 مورد از تسهیلات در حوزه کارانگیزی، 167 مورد طرح توان‌افزایی و 637 مورد طرح‌های خودکفایی بوده است.

,

وی گفت: وام‌های خودکفایی در راستای خروج خانواده مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد پرداخت می‌شود که به متقاضیان 300 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص می‎یابد.

,

منوچهری عنوان کرد: اعتبارت طرح‌های اشتغال‌زایی 327 مورد از منابع داخلی کمیته امداد و 504 مورد نیز از محل منابع بانکی پرداخت شده است.

,

وی افزود: از مجموع طرح‌های اشتغال‌ ایجاد شده 56 مورد در حوزه کشاورزی، 84 مورد طرح دامپروری، 218 مورد صنایع دستی و 473 مورد طرح خدماتی بوده است.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان همدان با اشاره به وضعیت تسهیلات بانکی در سال گذشته اظهار داشت: میزان اعتبارات مصوب از منابع بانکی 133 میلیارد ریال بود که بانک‌های عامل 94 میلیارد ریال معادل 55 درصد مبلغ را به متقاضیان پرداخت کردند.

,

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال مددجویان هر 45 روز یک بار مورد نظارت کارشناسان اقتصادی کمیته امداد قرار می‌گیرد تا منجر به خودکفایی مددجویان شود.

,

منوچهری با اشاره به برگزاری 70 کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای اجرای طرح‌های خودکفایی مددجویان گفت: 2 هزار و 520 مورد کارگاه آموزشی با صرف 3 میلیارد و 219 میلیون ریال اعتبار برگزار شد.

,

وی افزود: 749 مورد کارگاه مهارت‌آموزی، یک‌ هزار و 755 مورد پایدارسازی طرح اشتغال، 210 مورد کارگاه کارآفرینی و 155 کارگاه حرفه‌آموزی برای مددجویان برگزار شد.

,

رئیس کمیته امداد شهرستان همدان با اشاره اولویت‌های اشتغال مددجویان گفت: امسال پرداخت تسهیلات اشتغال به 1000 نفر از مددجویان مدنظر است و آموزش فنی و حرفه‌ای به 900 نفر از مددجویان فاقد مهارت نیز در دستور کار است.

,

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانواده در اولویت قرار دارد بیان کرد: امسال باید با ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌های کارآفرینی 10 درصد خانواده‌های زیر پوشش این نهاد از چرخه حمایتی خارج شوند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه