هشتمین پرونده ویژه انتخابات عصر ایذه به ایستگاه دریاچه کارون3 رسید.بیش از ده سال از آب گیری سد کارون3 میگذرد، پروژهی ملی که در کنار فوایدی از قبیل تولید برق و ایجاد زمینه برای رونق کشاورزی و باغداری در سطح منطقه، منجر به خسارات و آسیب هایی، مخصوصاً برای ساکنین منطقه و روستای اطراف دریاچه شده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر ایذه؛ بیش از ده سال از آب گیری سد کارون3 میگذرد، پروژهی ملی که در کنار فوایدی از قبیل تولید برق و ایجاد زمینه برای رونق کشاورزی و باغداری در سطح منطقه، منجر به خسارات و آسیب هایی، مخصوصاً برای ساکنین منطقه و روستای اطراف دریاچه شده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر ایذه,در حریم دریاچه کارون3 ، 63 روستای کوچک و بزرگ واقع بوده اند که در پی آب گیری این سد بیش از نیمی از آنها به زیر آب رفته و مابقی نیز بخشهای زیادی از اراضی خود و جاده و راههای مواصلاتیشان به شهرستان را از دست دادند.
علاوه بر از محصور شدن این روستاها در یک منطقه جزیره وار، اراضی حاصلخیز و باغات متعددی که مردم این منطقه به واسطهی آنها امرار معاش میکردند، به زیر آب رفت.
عده ای در روستاهای جدیدی در بالادست دریاچه سکنی گزیدند و عدهای نیز با پولی که شرکت آب نیرو بابت خانه و زمین به آنها داده بود، به شهر دهدز و ایذه مهاجرت کردند.
هم اینک علاوه بر هشت هزار نفر ساکنان، بیش از 35 روستای امتداد دریاچه کارون3 از قبیل باجول، جوکار(سادات موسوی)، شیوند، غریبی ها و سادات حسینی و …) ، حدود دو هزار نفر از روستاهای بارز و شوار در چهار محال و بختیاری برای رسیدن به مناطق شهری ایذه و دهدز، به ناچار باید عرض رودخانه را طی کرده و برای این امر از طریق وسایلی نظیر بارج، یدککش و سایر وسایل آبی استفاده میکنند.
این مسئله منجر به مشکلات عدیده ای برای ساکنین این روستاها شده است، تا جاییکه هر از چند گاهی شاهد غرق شدن تعدادی از هم وطنانمان در آب دریاچه هستیم.
از زمان آب گیری سد کارون3 تاکنون مسئولین به کرات به اظهار نظر در مورد مشکلات و معضلات مردم این منطقه پرداخته و قول هایی مبنی بر احداث هرچه سریع تر جاده های روستایی در این منطقه داده اند.
گوشهای وعدههای مسئولین در چند سال اخیر
با نطقی که علیه دکتر بهبهانی وزیر وقت راه داشتم توانستیم ۵/۵ میلیارد تومان بودجه برای جاده های روستایی بگیرم و به اندازه ۲۲ سال گذشته جاده روستایی آسفالت شد.
درویش پور در مصاحبه ای با خبرنگار مهر به مشکلات مردم این منطقه اشاره کرده است و دلیل اصلی تاخیر در احداث جاده های مواصلاتی روستاهای این منطقه به شهرستان را کمبود بودجه عنوان کرده و گفته است که از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری این موضوع است.
در همین زمینه سید حسین میر شفیع معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی شهریور ماه سال گذشته در گفتوگو با خبرنگار عصر ایذه با اشاره به راههای روستایی شهرستان اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل روستاهای پشت دریاچه سد وزارت نیرو متعهد به انجام عملیات شده است، که پس از گذشت چند سال هنوز این کار صورت نگرفته است.
اوج گیری وعدهها در ایام انتخابات
در این زمان است که کاندیداها با سفر به این مناطق و دادن قولها و وعده های بسیار به مردم این منطقه در جهت ایجاد جاده های روستایی، سعی در جلب نظر و رأی آنها دارند.
وعده هایی که عموماَ تنها در زمان تبلیغات کارایی داشته و هیچ وقت به عنوان یک دغدغه و یک مطالبه مردمی مورد پیگیری جدی نمایندگان منتخب قرار نمی گیرد.
البته در چند سال گذشته برخی از کارها، از قبیل آغاز به کار احداث جاده از مسیر باجول-گویله-سادات موسوی(جوکار) و … صورت گرفته است که البته پس از چندی به دلیل مسائل مالی و برخی مشکلات دیگر متوقف شده اند.
اما آنچه در حال حاضر واضح است مشکلات و معضلات عدیده مردم منطقه برای رفت آمد به شهر و لزوم توجه جدی مسئولین به احداث هر چه سریع تر جاده ها و راههای مواصلاتی این روستاها به شهرستان ایذه است.
سید محمد موسوی دهموردی
در حریم دریاچه کارون3 ، 63 روستای کوچک و بزرگ واقع بوده اند که در پی آب گیری این سد بیش از نیمی از آنها به زیر آب رفته و مابقی نیز بخشهای زیادی از اراضی خود و جاده و راههای مواصلاتیشان به شهرستان را از دست دادند.
,علاوه بر از محصور شدن این روستاها در یک منطقه جزیره وار، اراضی حاصلخیز و باغات متعددی که مردم این منطقه به واسطهی آنها امرار معاش میکردند، به زیر آب رفت.
,عده ای در روستاهای جدیدی در بالادست دریاچه سکنی گزیدند و عدهای نیز با پولی که شرکت آب نیرو بابت خانه و زمین به آنها داده بود، به شهر دهدز و ایذه مهاجرت کردند.
,هم اینک علاوه بر هشت هزار نفر ساکنان، بیش از 35 روستای امتداد دریاچه کارون3 از قبیل باجول، جوکار(سادات موسوی)، شیوند، غریبی ها و سادات حسینی و …) ، حدود دو هزار نفر از روستاهای بارز و شوار در چهار محال و بختیاری برای رسیدن به مناطق شهری ایذه و دهدز، به ناچار باید عرض رودخانه را طی کرده و برای این امر از طریق وسایلی نظیر بارج، یدککش و سایر وسایل آبی استفاده میکنند.
,, , , ,
,
این مسئله منجر به مشکلات عدیده ای برای ساکنین این روستاها شده است، تا جاییکه هر از چند گاهی شاهد غرق شدن تعدادی از هم وطنانمان در آب دریاچه هستیم.
,از زمان آب گیری سد کارون3 تاکنون مسئولین به کرات به اظهار نظر در مورد مشکلات و معضلات مردم این منطقه پرداخته و قول هایی مبنی بر احداث هرچه سریع تر جاده های روستایی در این منطقه داده اند.
,گوشهای وعدههای مسئولین در چند سال اخیر
,با نطقی که علیه دکتر بهبهانی وزیر وقت راه داشتم توانستیم ۵/۵ میلیارد تومان بودجه برای جاده های روستایی بگیرم و به اندازه ۲۲ سال گذشته جاده روستایی آسفالت شد.
,درویش پور در مصاحبه ای با خبرنگار مهر به مشکلات مردم این منطقه اشاره کرده است و دلیل اصلی تاخیر در احداث جاده های مواصلاتی روستاهای این منطقه به شهرستان را کمبود بودجه عنوان کرده و گفته است که از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری این موضوع است.
,در همین زمینه سید حسین میر شفیع معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی شهریور ماه سال گذشته در گفتوگو با خبرنگار عصر ایذه با اشاره به راههای روستایی شهرستان اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل روستاهای پشت دریاچه سد وزارت نیرو متعهد به انجام عملیات شده است، که پس از گذشت چند سال هنوز این کار صورت نگرفته است.
, عصر ایذه,اوج گیری وعدهها در ایام انتخابات
,در این زمان است که کاندیداها با سفر به این مناطق و دادن قولها و وعده های بسیار به مردم این منطقه در جهت ایجاد جاده های روستایی، سعی در جلب نظر و رأی آنها دارند.
,وعده هایی که عموماَ تنها در زمان تبلیغات کارایی داشته و هیچ وقت به عنوان یک دغدغه و یک مطالبه مردمی مورد پیگیری جدی نمایندگان منتخب قرار نمی گیرد.
,,
البته در چند سال گذشته برخی از کارها، از قبیل آغاز به کار احداث جاده از مسیر باجول-گویله-سادات موسوی(جوکار) و … صورت گرفته است که البته پس از چندی به دلیل مسائل مالی و برخی مشکلات دیگر متوقف شده اند.
,اما آنچه در حال حاضر واضح است مشکلات و معضلات عدیده مردم منطقه برای رفت آمد به شهر و لزوم توجه جدی مسئولین به احداث هر چه سریع تر جاده ها و راههای مواصلاتی این روستاها به شهرستان ایذه است.
,,
سید محمد موسوی دهموردی
,انتهای پیام/م
, انتهای پیام/م]
ارسال دیدگاه