اخبار داغ

مسئول نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوسف خبر داد

فعالیت حدود 2 هزار کارگر در خوسف/ مصوبه بازنشگستگی پیش از موعد کارگران معدن قلعه زری پیگیری شد

فعالیت حدود 2 هزار کارگر در خوسف/ مصوبه بازنشگستگی پیش از موعد کارگران معدن قلعه زری پیگیری شد
مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوسف بحث مصوبه بازنشستگی پیش از موعد کارگران معدن قلعه زری را، یکی از بحث ها و خواسته های اصلی کارگران دانست و تصریح کرد: این مصوبه با قوت پیگیری شده و باید مراحل خاص را طی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کسایی مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف در گفتگو با خاورستان، با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: فرهنگ کار، عالی ترین تصویر زندگی و تحول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: کارگران، بازوان حرکت هر جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و در نظام مقدس اسلامی ایران، به لحاظ ماهیت فرهنگی و ساختار عدالت محور آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
,
 
,
مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوسف با اشاره به سخنی از امام راحل (ره) مبنی بر این که "حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است" تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به کار و کارگران دارد.
,
 
,
کسایی افزود: تقویت سه جانبه گرایی بین کارگران، کارفرمایان و دولت، از برنامه های اصلی وزارت کار در دوره جدید است.
,
 
,
وی با بیان این که برنامه های هفته کار و کارگر سال جاری شهرستان خوسف، با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر"اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل"، با سال های گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: در روز 9 اردیبهشت ماه سال جاری، جلسه ای با حضور  فرماندار خوسف و همچنین مسئولان 8 واحد کشاورزی و 6 واحد صنعتی تشکیل و به بررسی، احصا و حل مشکلات واحدهای تولیدی خوسف پرداخته شد.
,
 
,
مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوسف با بیان این که حدود 2 هزار نفر کارگر در شهرستان خوسف وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد بالغ بر یک هزار و 400 نفر کارگر، بیمه شده هستند.
,
 
,
کسایی با اشاره به این نکته که بالغ بر 80 درصد کارگران شهرستان خوسف را، مردان تشکیل می دهند، متذکر شد: بخش اعظمی از کارگران شهرستان خوسف، در معدن مس قلعه زری واقع در 150 کیلومتری شهرستان خوسف مشغول به فعالیت هستند.
,
 
,
وی تعداد کارگران معدن قلعه زری را حدود 400 نفر عنوان و اظهار کرد: این کارگران در سه شیفت کاری (صبح، عصر و شب) مشغول به کار هستند.
,
 
,
مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوسف در خصوص ویژه برنامه هفته کار و کارگر شهرستان خوسف گفت: دیدار با خانواده شهدای کارگر، ویزیت رایگان کارگران، سخنرانی بنده در نماز جمعه هفته جاری و دبیرستان های خوسف، برخورداری مراجعه کنندگان از تخفیف 50 درصدی حق عضویت کتابخانه ها، پذیرایی از نمازگزارن نماز جمعه با همت بانک رفاه کارگران خوسف، برگزاری دوره های مهارت های زندگی با همکاری بهزیستی، برگزاری همایش پیاده روی با همکاری شبکه بهداشت و درمان خوسف از مقبره ابن حسام تا مزار نصرآباد و ویزیت و شنوایی سنجی رایگان در دهستان قلعه زری از مهمترین برنامه های مذکور است.
,
 
,
کسایی برنامه محوری هفته کار و کارگر سال جاری را برگزاری جشن کارگری و تقدیر از کارگران نمونه در روستای معدن قلعه زری در 11 اردیبهشت ماه سال جاری برشمرد و افزود: این جشن با حضور فرماندار شهرستان خوسف، مسئولان ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر و تنی چند از مسئولان شهرستانی برگزار می گردد.
,
 
,
وی با بیان این که در 11 اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر برگزاری جشن روز جهانی کارگر در معدن قلعه زری، برای اولین بار یادواره شهدای کارگری شهید برونسی (شهید شاخص کارگری کشور) نیز در این روستا برگزار می شود، اضافه کرد: همچنین در این روز، از تعداد کثیری از کارگران، کارفرمایان و گروه نمونه کارگری تقدیر به عمل می آید.
,
 
,
مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوسف بحث مصوبه بازنشستگی پیش از موعد کارگران معدن قلعه زری را، یکی از بحث ها و خواسته های اصلی کارگران دانست و تصریح کرد: این مصوبه با قوت پیگیری شده و باید مراحل خاص‌ش را طی کند.
,
 
,
کسایی اظهار کرد: همزمان با مبعث رسول اکرم (ص)، در 15 اردیبهشت ماه سال جاری نیز به همت شهرداری شهرستان خوسف، جشن بزرگ با حضور مسئولان استانی از جمله مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر مسوولان در خوسف برگزار می شود و از تعداد 4 کارگر و کارفرمای نمونه شهرستان خوسف به صورت ویژه تجلیل می گردد.
,
 
,
وی گفت: امیدواریم که با خودباوری به توانمندی های بومی، شاهد تلاش روز افزون و موفقیت پییش قراولان تولید داخلی در جهت استقلال و خود کفایی بیشتر کشورمان باشیم.
,
 
,
انتهای پیام/101/ت/4
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه