اخبار داغ

افتتاح موزه دائمی نقشه های تاریخی خلیج فارس به دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

افتتاح موزه دائمی نقشه های تاریخی خلیج فارس به دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
موزه دائمی نقشه های تاریخی خلیج فارس در جزیره تاریخی هرمز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز ، علی جنتی به همراه، نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرماندار قشم و جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان در بدو ورود به جزیره هرمز برای تجدید میثاق با شهدای خلیج فارس در گلزار شهدای این جزیره حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
 
,
 
,
بعد از تجدید میثاق با شهدای جزیره هرمز، موزه دائمی نقشه های تاریخی خلیج فارس در جزیره هرمز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
,
 
,
 
,
 
,
در این موزه 32 نقشه با ارزش و تاریخی خلیج فارس از منابع معتبر جهانی با مشارکت مؤسسه جغرافیایی و نقشه برداری «سحاب» تهیه و در این مکان نصب شده است.
,
 
,
 
,
تمام نقشه های تاریخی بر حقانیت نام خلیج فارس صحه گذاشته اند
,
 
,
 
,
 
,
 علی جنتی جمعه در جمع خبرنگاران در جزیره هرمز،  اظهار کرد: حوزه تمدنی خلیج فارس نه تنها ایران بلکه کشورهای اطراف را هم دربرمی گیرد.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: به واسطه سرمایه های معنوی، انسانی و فرهنگی حوزه خلیج فارس، امروز بسیاری از مردم این مناطق ایرانی تبار هستند که لازم است با برنامه های فرهنگی برای معرفی خلیج فارس در این مناطق اقدام کرد.
,
 
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه کشورمان در چند سال اخیر به طور گسترده اقدام به جمع آوری اسناد مربوط به خلیج فارس بویژه جزایر سه گانه کرده که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
,
 
,
 
,
 
,
جنتی که به منظور شرکت در مراسم پایانی ششمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس به هرمزگان سفر کرده، ادامه داد: از گذشته دور در همه نقشه ها از این آبراه به عنوان خلیج فارس یاد شده و حتی جزایر سه گانه با رنگ سرزمین اصلی نشان داده شده اند.
,
 
,
 
,
 
,
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هر سال باید روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و این هویت تاریخی را به ملت ایران و جهانیان یادآور شد.
,
 
,
 
,
 
,
جنتی اضافه کرد: در نقشه هایی که توسط اروپایی ها از 500 سال قبل به این سو کشیده شده نام خلیج فارس ذکر شده که همزمان با روز ملی خلیج فارس تعدادی از این نقشه ها در موزه نقشه خلیج فارس جزیره هرمز رونمایی شد.
,
 
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: در این موزه 32 نقشه تاریخی بسیار معتبر در معرض دید علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایران قرار گرفته و افزون بر نقشه های خلیج فارس آثار شهدای خلیج فارس نیز در این موزه قرار دارد.
,
 
,
 
,
 
,
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: به منظور انسجام بخشی بنیاد خلیج فارس با همکاری استانهای بوشهر و خوزستان با مرکزیت استان هرمزگان دائر می شود.
,
 
,
 
,
 
,
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در برنامه های ویژه روز ملی خلیج فارس به بندرعباس سفر کرده است.
,
 
,
 
,
 
,
روز 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس نام گرفته که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.
,
 
,
 
,
 
,
21 آوریل سال 1622 سپاه ایران به رهبری امامقلی خان فتح هرمز (1622) را با موفقیت انجام داد و جزیره را از بزرگترین امپراتور قرن باز پس گرفت و جایگاه خود را در جهان در فهرست قدرت های قرن شانزدهم ثبت کرد.
,
 
,
 
,
 
,
آلبوکرک (پرتغالی) اعتقاد داشت هر کشوری که سه نقطه مالاگا، عدن و هرمز را در اختیار داشته باشد بر تجارت دنیا حاکم خواهد بود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه