اخبار داغ

در بازدید نماینده‌ی تالش از اسبه ریسه مطرح شد؛

گورستانی 3200 ساله زیر لگد های بی مهر مسئولین+تصاویر

گورستانی 3200 ساله زیر لگد های بی مهر مسئولین+تصاویر
سرپست کاوشگران منطقه اسبه ریسه‌ی در جریان بازدید نماینده‌‌ی شهرستان از منطقه گفت: من از مسئولان می خواهم فاجعه‌ی تاریخی آق اولر در اسبه ریسه تکرار نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ماسال نیوز، محمود شکری نماینده‌ی مردم تالش، رضوانشهر و ماسال به همراه محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال و دیگر مسئولان محلی با حضور در منطقه‌ی باستانی اسبه ریسه ی ماسال از کاوش های باستانی در این منطقه بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ماسال نیوز,

شکری در جریان این بازدید ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت از این پروژه و اهمیت آن در توسعه‌ی گردشگری منطقه اظهار داشت: در صورت موفقیت این پروژه امکان ایجاد اشتغال مناسب برای اهالی بومی منطقه فراهم خواهد شد.

,

در جریان این بازدید مجید کوهی سرپست کاوشگران منطقه‌ی اسبه ریسه و رییس اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری ماسال اظهار داشت: گورستان تاریخی اسبه ریسه، دارای قدمت بیش از ۳۲۰۰ سال بوده و تاکنون آثاری از گوردخمه و استودان‌ها که مربوط دوران قبل از اسلام می‌باشد در آن دیده شده است.

,

وی افزود: در این منطقه‌ آثاری از دوران حکومت های هخامنشیان و ساسانیان و دوران اسلامی رویت شده است.

,

سرپست کاوشگران منطقه اسبه ریسه تدفین به شیوه‌ی زرتشتیان در این منطقه را از نشانه های بارز باستانی بودن منطقه عنوان کرد و گفت: در این منطقه مرده ها در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین و در داخل شکاف سنگ ها دفن شده اند و این شیوه تدفین مخصوص زرتشتیان بوده است.

,

کوهی با بیان اینکه کاوش باستانی در منطقه‌ی اسبه ریسه‌ی ماسال با مشارکت گروههای باستان شناسی با تجربه‌ی فارغ التحصیل از دانشگاههای آلبرتا و اریزونای آمریکا که هم اکنون در دانشگاههای تربیت مدرس مشغول به تدریس می باشند و کارشناسان باستان شناسی عضو عیأت علمی پژوهشکده باستان شناسی کشور انجام می شود گفت: کاوش در اسبه ریسه به مدت یک ماه و از ششم اردیبهشت تا ششم خرداد ماه انجام خواهد شد و در طی این مدت، بازدید برای عموم علاقمندان به باستان شناسی آزاد خواهد بود.

,

رییس اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری از نماینده و فرماندار شهرستان خواست نسبت به راه اندازی موزه‌ی آثار باستانی منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.

,

وی ضمن اشاره به سیل هجوم شهرنشینان مرفه به منطقه و ساخت ویلاهای آنچنانی تأکید کرد: من از مسئولان می خواهم فاجعه‌ی تاریخی منطقه‌ی آق اولر تالش  در این منطقه تکرار نشود. ما دوست نداریم اشیای پیدا شده در این جا در موزه های دیگر شهرها قرار بگیرد.

,

کوهی پیشنهاد داد در این منطقه یک سایت موزه شیشه ای و روباز ماننده هگمتانه راه اندازی شود تا در جهت اشتغالزایی مردم منطقه نیز گامی برداشته شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه