اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تالش:

بیشترین ویزیت رایگان در مناطق سنی‌نشین انجام شده است

بیشترین ویزیت رایگان در مناطق سنی‌نشین انجام شده است
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تالش گفت: باید به علمای اهل تسنن احترام گذاشته شود به این دلیل که علما نقش موثری در ایجاد وحدت اسلامی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر رسول علیقلی‌زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تالش در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره روند ایجاد وحدت میان شیعه و سنی در شهرستان تالش گفت: در شهرهای شمالی برخی تلاش می‌کنند تا میان اهالی شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: مدت ۱۵ سال است که افرادی زیر نفوذ وهابیت از سیستان و بلوچستان به این خطه می‌آیند و به منظور اختلاف افکنی فعالیت‌های تبلیغی را انجام می‌دهند تا باعث اختلاف در میان مردم شوند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تالش با اشاره به اینکه پیش از انقلاب حتی اهل تسنن در مراسم عزاداری اهل تشیع شرکت می‌کردند و مشکلی وحود نداشت، تصریح کرد: پس از انقلاب برخی افراد به کردستان و سیستان و بلوچستان فرستاده شدند و وهابیت بر روی این افراد کار کرد تا اختلاف افکنی را در کشور میان مردم ایجاد کنند.


وی در ادامه افزود: این افراد نقش مساجد در میان اهل تسنن را ضعیف کردند به شکلی که حتی برخی از اهل تسنن مراسم ترحیم را در منازل خود برپا می‌کنند یا تندروی‌هایی را دارند و گفتار و رفتار مبلغان وهابی را انجام می‌دهند اما بسیاری دیگر از اهل تسنن نیز هستند که این افراد را قبول ندارند.


 احترام به علمای اهل تسنن نقش موثری در ایجاد وحدت دارد

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تالش با بیان اینکه باید به علمای اهل تسنن احترام گذاشته شود به این دلیل که علما نقش موثری در ایجاد وحدت دارند، تصریح کرد: ما می‌توانیم با منطق با علما سخن بگوییم تا تمام نقشه‌های دشمنان را از بین ببریم.


در آزمون‌های استخدامی تالش درصد قبولی اهل تسنن بیش از اهل تشیع است

وی تاکید کرد: ما در استخدام افراد اهل تسنن یا تشیع تفاوت زیادی قائل نمی‌شویم حتی در آزمون‌ها درصد قبولی اهل تسنن بیش از اهل تشیع است.


قمه زنی تاثیر منفی بر ایجاد وحدت دارد

علیقلی‌زاده، با انتقاد از تاثیر منفی برخی رفتارهای خرافی مانند قمه زدن بر وحدت میان شیعه و سنی گفت: به عنوان مثال ما با قمه زنی برخورد می‌کنیم و علمای شیعه نیز در منطقه ما برای ایجاد وحدت تلاش می‌کنند اما برخی با بودجه وهابیون بدبینی به شیعیان را در منطقه ایجاد می‌کنند.


بیشترین ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق سنی نشین انجام می‌شود

 مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان تالش درباره نقش بسیج جامعه پزشکی در ایجاد وحدت میان شیعه و سنی در تالش خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی اکثرا در مناطق سنی نشین انجام می‌شود، حتی در شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی افراد سنی وجود دارد و ما تفاوتی برای قائل نمی‌شویم.


علیقلی‌زاده، در پایان گفت: بسیج جامعه پزشکی در هر منطقه محروم که لازم باشد خدمات ارائه می‌دهد و در این باره اهل تسنن از ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  احترام به علمای اهل تسنن نقش موثری در ایجاد وحدت دارد,
,
,
,
,
, در آزمون‌های استخدامی تالش درصد قبولی اهل تسنن بیش از اهل تشیع است,
,
,
,
,
, قمه زنی تاثیر منفی بر ایجاد وحدت دارد,
,
,
,
,
, بیشترین ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق سنی نشین انجام می‌شود,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه