اخبار داغ

وزیر بهداشت در هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری:

تربیت نیروهای مورد نیاز پزشکی باید واقع‌بینانه باشد/ادغام وزارت بهداشت و آموزش عالی از دستاوردهای بعداز انقلاب است

تربیت نیروهای مورد نیاز پزشکی باید واقع‌بینانه باشد/ادغام وزارت بهداشت و آموزش عالی از دستاوردهای بعداز انقلاب است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با افراد متخلف و زیاده خواه باید سخت‌ترین برخورد انجام شود چرا که اگر در آموزش اگر فردی مهارت و سواد کافی نداشته باشد و در جایگاه مرجع قرار بگیرد به مردم و کشور خیانت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سینا، هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه در مرکز بین‌المللی همایش‌های محمدبن‌ زکریای‌ رازی با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت جمعی از مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش خبرنگار سینا، هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه در مرکز بین‌المللی همایش‌های محمدبن‌ زکریای‌ رازی با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت جمعی از مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور افتتاح شد., سینا,

 

در این گردهمایی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: آموزش اساس کار ما است که در حوزه پزشکی هم مورد توجه قرار دارد و اگر کاستی یا کمبودی وجود دارد می‌تواند ناشی از کم توانی در حوزه آموزش یا کم توجهی و کم تدبیری مسئولین باشد.

 

هاشمی، با بیان اینکه بهتر است با همکاری بین سازمان‌ها تغییر و تحولی در حوزه آموزش صورت بگیرد، افزود: در عین حال این تغییر باید به صورت مستمر باشد و نیازمند زمان است چرا که کار سخت و پیچیده‌ای است و به نظر می‌رسد ظرف دو سه دولت شاهد این تغییر و تحول باشیم.

 

وی افزود: یکی از تصمیاتی که گرفته شده و ما باید حداکثر استفاده را از آن ببریم ادغام آموزش عالی در خدمات پزشکی است که به عنوان یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب به حساب می‌آید و این در حالی است که طی صحبت با وزاری بهداشت کشورهای مختلف بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها در تربیت نیروی انسانی است.

 

نیروهای مورد نیاز حوزه پزشکی باید واقع بینانه و بر اساس نیاز تربیت شوند

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما باید در انتخاب هیئت علمی و مسئولین در حوزه اَموزش دقت بیشتری داشته باشیم، گفت: در حوزه آموزش باید به نحوی عمل کنیم که خروجی متفاوت از آنچه هست داشته باشیم و با توجه به نیازهای کشور به سمتی پیش برویم که واقع بینانه نیروهای مورد نیاز را تربیت کنیم.

 

این مقام مسئول ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت‌ها در آموزش ادامه داد: در حال حاضر با ظرفیت اضافی روبرو هستیم کما اینکه ۳۰ درصد ظرفیت را اضافه کردیم و فشار بر اساتید و دانشجویان وارد می‌شود، این وضعیت باید در یک نقطه متوقف شود و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانشجویان را رشته‌های مختلف با در نظر گرفتن ظرفیت شغلی در آینده جذب کنیم.

 

فردی که در آموزش مهارت و سواد کافی نداشته باشد به مردم و کشور خیانت می‌کند

هاشمی، با بیان اینکه کار‌شناسان و نخبگان حوزه سلامت باید سعی کنند کار مردم را به بهترین شکل انجام دهند، گفت: در عین حال باید با افراد متخلف و زیاده خواه سخت‌ترین برخورد انجام شود چرا که در آموزش اگر فردی مهارت و سواد کافی نداشته باشد و در جایگاه مرجع قرار بگیرد به مردم و کشور خیانت می‌کند.

 

دانشجویان پزشکی باید بتوانند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث جامعه روبرو شوند

محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین در سخنانی ضمن اشاره استقرار نوآوری در حوزه آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۵ گفت: آنچه که مهم است در سال گذشته مبحث مأموریت گرایی دانشگاه‌ها را با یک سناریوی جدید پیش بردیم که امیدواریم امسال در این زمینه گام‌های مفیدتری برداریم.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش پزشکی در یک نگاه را این گونه بیان کرد: در این بخش با ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۹۰ واحد غیردولتی روبرو هستیم که ۱۹۰ هزار دانشجو در حوزه دانشگاه‌های دولتی و ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد مشغول تحصیل هستند که در این بین هفده هزار عضو هیئت علمی در مراکز دولتی و دو هزار نفر در مراکز غیر دولتی نیز به کار مشغول هستند.

 

لاریجانی، افزود: افزایش دانشجویان در حوزه وزارت بهداشت در سال ۹۴-۹۳، با ۱۱ درصدی در دکتری عمومی، ۲۰ درصدی در تخصصی‌ها و ۱۴ درصدی در فوق تخصص بوده است.

 

وی با بیان اینکه امسال باید ظرفیت‌های حوزه پزشکی را تثبیت کنیم، اظهار کرد: تعداد دانش آموختگان وزارت بهداشت که امروز به کار مشغول می‌شوند، چیزی حدود ۲۵۰۰ نفر متخصص و فوق تخصص است که هر سال وارد خدمات کشور می‌شوند.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش پزشکی عوامل اجتماعی سلامت را به عنوان اصلی مهم در بهبود سلامت جامعه دانست و گفت: اگر بخواهیم دانشجوی پزشکی با شرایط اجتماعی کشور آشنا شود باید بتواند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث روبرو شود تا با ذهن بازتری نسبت به شرایط کشور، خدمت رسانی کند که البته ما می‌توانیم در آموزش پزشکی به آن دست یابیم.

 

لاریجانی، به پیشرفت آموزش پرستاری در برنامه‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه با توجه به چالش‌های موجود و با همکاری مسئولین این حوزه، امیدواریم به زودی در سال جاری با گرفتن ظرفیت‌های موجود بتوانیم گسترش ظرفیت‌های پرستاری را متناسب با نیازهای دانشکده‌های پرستاری داشته باشیم تا به این طریق از سهمیه‌های بیمارستان‌های مختلف برای ارتقاء آنها استفاده شود.

 

بنابر گزارش خبرنگار سینا، این همایش تا ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور کار‌شناسان و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و در غرفه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

,

 

,  ,

در این گردهمایی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: آموزش اساس کار ما است که در حوزه پزشکی هم مورد توجه قرار دارد و اگر کاستی یا کمبودی وجود دارد می‌تواند ناشی از کم توانی در حوزه آموزش یا کم توجهی و کم تدبیری مسئولین باشد.

, در این گردهمایی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: آموزش اساس کار ما است که در حوزه پزشکی هم مورد توجه قرار دارد و اگر کاستی یا کمبودی وجود دارد می‌تواند ناشی از کم توانی در حوزه آموزش یا کم توجهی و کم تدبیری مسئولین باشد.,

 

,  ,

هاشمی، با بیان اینکه بهتر است با همکاری بین سازمان‌ها تغییر و تحولی در حوزه آموزش صورت بگیرد، افزود: در عین حال این تغییر باید به صورت مستمر باشد و نیازمند زمان است چرا که کار سخت و پیچیده‌ای است و به نظر می‌رسد ظرف دو سه دولت شاهد این تغییر و تحول باشیم.

, هاشمی، با بیان اینکه بهتر است با همکاری بین سازمان‌ها تغییر و تحولی در حوزه آموزش صورت بگیرد، افزود: در عین حال این تغییر باید به صورت مستمر باشد و نیازمند زمان است چرا که کار سخت و پیچیده‌ای است و به نظر می‌رسد ظرف دو سه دولت شاهد این تغییر و تحول باشیم.,

 

,  ,

وی افزود: یکی از تصمیاتی که گرفته شده و ما باید حداکثر استفاده را از آن ببریم ادغام آموزش عالی در خدمات پزشکی است که به عنوان یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب به حساب می‌آید و این در حالی است که طی صحبت با وزاری بهداشت کشورهای مختلف بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها در تربیت نیروی انسانی است.

, وی افزود: یکی از تصمیاتی که گرفته شده و ما باید حداکثر استفاده را از آن ببریم ادغام آموزش عالی در خدمات پزشکی است که به عنوان یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب به حساب می‌آید و این در حالی است که طی صحبت با وزاری بهداشت کشورهای مختلف بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها در تربیت نیروی انسانی است.,

 

,  ,

نیروهای مورد نیاز حوزه پزشکی باید واقع بینانه و بر اساس نیاز تربیت شوند

, نیروهای مورد نیاز حوزه پزشکی باید واقع بینانه و بر اساس نیاز تربیت شوند, نیروهای مورد نیاز حوزه پزشکی باید واقع بینانه و بر اساس نیاز تربیت شوند,

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما باید در انتخاب هیئت علمی و مسئولین در حوزه اَموزش دقت بیشتری داشته باشیم، گفت: در حوزه آموزش باید به نحوی عمل کنیم که خروجی متفاوت از آنچه هست داشته باشیم و با توجه به نیازهای کشور به سمتی پیش برویم که واقع بینانه نیروهای مورد نیاز را تربیت کنیم.

, وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما باید در انتخاب هیئت علمی و مسئولین در حوزه اَموزش دقت بیشتری داشته باشیم، گفت: در حوزه آموزش باید به نحوی عمل کنیم که خروجی متفاوت از آنچه هست داشته باشیم و با توجه به نیازهای کشور به سمتی پیش برویم که واقع بینانه نیروهای مورد نیاز را تربیت کنیم.,

 

,  ,

این مقام مسئول ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت‌ها در آموزش ادامه داد: در حال حاضر با ظرفیت اضافی روبرو هستیم کما اینکه ۳۰ درصد ظرفیت را اضافه کردیم و فشار بر اساتید و دانشجویان وارد می‌شود، این وضعیت باید در یک نقطه متوقف شود و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانشجویان را رشته‌های مختلف با در نظر گرفتن ظرفیت شغلی در آینده جذب کنیم.

, این مقام مسئول ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت‌ها در آموزش ادامه داد: در حال حاضر با ظرفیت اضافی روبرو هستیم کما اینکه ۳۰ درصد ظرفیت را اضافه کردیم و فشار بر اساتید و دانشجویان وارد می‌شود، این وضعیت باید در یک نقطه متوقف شود و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانشجویان را رشته‌های مختلف با در نظر گرفتن ظرفیت شغلی در آینده جذب کنیم.,

 

,  ,

فردی که در آموزش مهارت و سواد کافی نداشته باشد به مردم و کشور خیانت می‌کند

, فردی که در آموزش مهارت و سواد کافی نداشته باشد به مردم و کشور خیانت می‌کند, فردی که در آموزش مهارت و سواد کافی نداشته باشد به مردم و کشور خیانت می‌کند,

هاشمی، با بیان اینکه کار‌شناسان و نخبگان حوزه سلامت باید سعی کنند کار مردم را به بهترین شکل انجام دهند، گفت: در عین حال باید با افراد متخلف و زیاده خواه سخت‌ترین برخورد انجام شود چرا که در آموزش اگر فردی مهارت و سواد کافی نداشته باشد و در جایگاه مرجع قرار بگیرد به مردم و کشور خیانت می‌کند.

, هاشمی، با بیان اینکه کار‌شناسان و نخبگان حوزه سلامت باید سعی کنند کار مردم را به بهترین شکل انجام دهند، گفت: در عین حال باید با افراد متخلف و زیاده خواه سخت‌ترین برخورد انجام شود چرا که در آموزش اگر فردی مهارت و سواد کافی نداشته باشد و در جایگاه مرجع قرار بگیرد به مردم و کشور خیانت می‌کند.,

 

,

دانشجویان پزشکی باید بتوانند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث جامعه روبرو شوند

, دانشجویان پزشکی باید بتوانند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث جامعه روبرو شوند, دانشجویان پزشکی باید بتوانند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث جامعه روبرو شوند, دانشجویان پزشکی باید بتوانند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث جامعه روبرو شوند,

محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین در سخنانی ضمن اشاره استقرار نوآوری در حوزه آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۵ گفت: آنچه که مهم است در سال گذشته مبحث مأموریت گرایی دانشگاه‌ها را با یک سناریوی جدید پیش بردیم که امیدواریم امسال در این زمینه گام‌های مفیدتری برداریم.

, محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین در سخنانی ضمن اشاره استقرار نوآوری در حوزه آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۵ گفت: آنچه که مهم است در سال گذشته مبحث مأموریت گرایی دانشگاه‌ها را با یک سناریوی جدید پیش بردیم که امیدواریم امسال در این زمینه گام‌های مفیدتری برداریم.,

 

,  ,

معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش پزشکی در یک نگاه را این گونه بیان کرد: در این بخش با ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۹۰ واحد غیردولتی روبرو هستیم که ۱۹۰ هزار دانشجو در حوزه دانشگاه‌های دولتی و ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد مشغول تحصیل هستند که در این بین هفده هزار عضو هیئت علمی در مراکز دولتی و دو هزار نفر در مراکز غیر دولتی نیز به کار مشغول هستند.

, معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش پزشکی در یک نگاه را این گونه بیان کرد: در این بخش با ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۹۰ واحد غیردولتی روبرو هستیم که ۱۹۰ هزار دانشجو در حوزه دانشگاه‌های دولتی و ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد مشغول تحصیل هستند که در این بین هفده هزار عضو هیئت علمی در مراکز دولتی و دو هزار نفر در مراکز غیر دولتی نیز به کار مشغول هستند.,

 

,  ,

لاریجانی، افزود: افزایش دانشجویان در حوزه وزارت بهداشت در سال ۹۴-۹۳، با ۱۱ درصدی در دکتری عمومی، ۲۰ درصدی در تخصصی‌ها و ۱۴ درصدی در فوق تخصص بوده است.

, لاریجانی، افزود: افزایش دانشجویان در حوزه وزارت بهداشت در سال ۹۴-۹۳، با ۱۱ درصدی در دکتری عمومی، ۲۰ درصدی در تخصصی‌ها و ۱۴ درصدی در فوق تخصص بوده است.,

 

,  ,

وی با بیان اینکه امسال باید ظرفیت‌های حوزه پزشکی را تثبیت کنیم، اظهار کرد: تعداد دانش آموختگان وزارت بهداشت که امروز به کار مشغول می‌شوند، چیزی حدود ۲۵۰۰ نفر متخصص و فوق تخصص است که هر سال وارد خدمات کشور می‌شوند.

, وی با بیان اینکه امسال باید ظرفیت‌های حوزه پزشکی را تثبیت کنیم، اظهار کرد: تعداد دانش آموختگان وزارت بهداشت که امروز به کار مشغول می‌شوند، چیزی حدود ۲۵۰۰ نفر متخصص و فوق تخصص است که هر سال وارد خدمات کشور می‌شوند.,

 

,  ,

معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش پزشکی عوامل اجتماعی سلامت را به عنوان اصلی مهم در بهبود سلامت جامعه دانست و گفت: اگر بخواهیم دانشجوی پزشکی با شرایط اجتماعی کشور آشنا شود باید بتواند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث روبرو شود تا با ذهن بازتری نسبت به شرایط کشور، خدمت رسانی کند که البته ما می‌توانیم در آموزش پزشکی به آن دست یابیم.

, معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش پزشکی عوامل اجتماعی سلامت را به عنوان اصلی مهم در بهبود سلامت جامعه دانست و گفت: اگر بخواهیم دانشجوی پزشکی با شرایط اجتماعی کشور آشنا شود باید بتواند با مواردی مانند اعتیاد یا حوادث روبرو شود تا با ذهن بازتری نسبت به شرایط کشور، خدمت رسانی کند که البته ما می‌توانیم در آموزش پزشکی به آن دست یابیم.,

 

,  ,

لاریجانی، به پیشرفت آموزش پرستاری در برنامه‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه با توجه به چالش‌های موجود و با همکاری مسئولین این حوزه، امیدواریم به زودی در سال جاری با گرفتن ظرفیت‌های موجود بتوانیم گسترش ظرفیت‌های پرستاری را متناسب با نیازهای دانشکده‌های پرستاری داشته باشیم تا به این طریق از سهمیه‌های بیمارستان‌های مختلف برای ارتقاء آنها استفاده شود.

, لاریجانی، به پیشرفت آموزش پرستاری در برنامه‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه با توجه به چالش‌های موجود و با همکاری مسئولین این حوزه، امیدواریم به زودی در سال جاری با گرفتن ظرفیت‌های موجود بتوانیم گسترش ظرفیت‌های پرستاری را متناسب با نیازهای دانشکده‌های پرستاری داشته باشیم تا به این طریق از سهمیه‌های بیمارستان‌های مختلف برای ارتقاء آنها استفاده شود.,

 

,  ,

بنابر گزارش خبرنگار سینا، این همایش تا ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور کار‌شناسان و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و در غرفه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

, بنابر گزارش خبرنگار سینا، این همایش تا ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور کار‌شناسان و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و در غرفه‌های مختلف ادامه خواهد داشت., سینا,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه