اخبار داغ

استاد شهید مطهری معلمی نمونه برای همه سالها

استاد شهید مطهری معلمی نمونه برای همه سالها
شهید مطهری معلمی نمونه برای همه تاریخ ایران و اسلام است و توانست با تدریس و تالیف کتب به ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی بپردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در سیزدهم بهمن ماه 1298 هجری شمسی در فریمان در 75 کیلومتری  شهر مقدس مشهد در یک خانواده اصیل روحانی دیده به جهان گشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی در سال 1316 علیرغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علیرغم مخالفت دوستان و نزدیکان برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم شد و به مدت 15 سال در محضر اساتیدی چون مرحوم آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) و مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی به  تحصیل علم پرداخت و در مدت اقامت خود در قم علاوه بر تحصیل علم در امور اجتماعی و سیاسی نیز مشارکت داشته از جمله با فدائیان اسلام در ارتباط بوده است.

,

 

,

در سال 1331 در حالی که از مدرسین معروف و از امید های آینده حوزه به شمار میرفت به تهران مهاجرت کرد و در آنجا به تدریس در مدرسه مروی ، تالیف و سخنرانی های تحقیقی پرداخت و در سال 1334 تدریس خود را در دانشکده الهیات دانشگاه تهران آغاز کرد.

,

 

,

شهید مطهری همواره همراه و هم هدف و در کنار امام خمینی (ره) بود به نحوی که میتوان سازماندهی قیام پانزده خرداد در تهران و هماهنگی آن با رهبری امام خمینی (ره) را مرهون تلاش های او و یارانش دانست.

,

 

,

پس از تشکیل هیئت های موتلفه اسلامی استاد مطهری از سوی امام خمینی (ره) همراه چند تن دیگر از شخصیت های روحانی عهده دار رهبری این هیئت ها شد.

,

 

,

در این زمان استاد مطهری به تالیف کتاب در موضوعات مورد نیاز جامعه و ایراد سخنرانی در دانشگاه ها، انجمن اسلامی و.... پرداخت.

,

 

,

شهید مطهری به ایجاد یک نهضت اسلامی معتقد بود، نه صرفا به تشکیل هر نهضت، و برای اسلامی کردن محتوای این نهضت تلاش های ایدئولوژیک بسیاری نمود.وی با اقدام به تاسیس حسینیه ارشاد با کج روی ها وانحرافات مبارزه سرسختانه کرد.

,

 

,

استاد مطهری در طول حیات پربرکت خود بارها توسط حکومت ظالم دستگیر و بازداشت شد ونهایتا در حدود سال 1353 تا پیروزی انقلاب ممنوع المنبر شد.

,

 

,

مهم ترین خدمات شهید مطهری در دوران زندگی ارزنده خود را می توان ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تالیف کتاب دانست که این امر خصوصا در سالهای 51 تا 57 به دلیل افزایش تبلیغات گروه های چپ  و پدید آمدن گروه های مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود رسید.

,

 

,

وی در سالهای ظهور مجاهدین خلق ایران به توصیه امام خمینی (ره) مبنی بر تدریس در حوزه علمیه قم هفته ای دو روز به قم عزیمت نمود.

,

 

,

وی تا پیروزی انقلاب در کنار رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی و مشاوری دلسوز و مورد اعتماد برای ایشان بود تا اینکه در شب یازدهم اردیبهشت ماه سال 1358 در تاریکی شب در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود با گلوله گروه جنایتکار فرقان که به مغزش اصابت نمود به شهادت رسید.

,

 

,

بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در طی این حادثه در بیاناتی مطهری را فرزندی عزیز برای خود و پشتوانه ای محکم برای حوزه های دینی و علمی دانسته که آثار قلم و زبان او بی استثناء آموزنده و روان بخش است.امام خمینی (ره)در رابطه با ترور این شهید بزرگوار فرمودند:

,

"ترورها نمیتوانند شخصیت های اسلام را ترور کنند او در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگارگذاشت با ریختن خون عزیز ما انقلاب ما تایید شد."

,

 

,

همچنین امام خامنه ای با اشاره به آثارعلمی شهید مطهری جریان فکری اسلامی انقلاب و نظام اسلامی را  در بخش عمده ای متکی به تفکرات شهید مطهری دانستند و جوانان را به آشنایی باآثار و کتب شهید مطهری دعوت کردند.

,

 

,

 می توان گفت استاد شهید مطهری در زمان حیات خود با فعالیت در حوزه های مختلف به روشنگری و افشاء علیه حکومت غیر اسلامی وقت پرداخت.

,

 

,

استاد شهید با قلبی آکنده از ایمان قلم بر دست گرفت وبه خلق آثاری پرداخت که نه تنها در زمان خود بلکه بعد از شهادت خود تفکراتی راه گشا برا جامعه اسلامی از خود به جای گذاشته است.

,

 

,

وی همواره با تدریس و تالیف کتب به ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی پرداخت و در نهایت می توان گفت شهید مطهری معلمی نمونه برای همه تاریخ ایران واسلام است.

,

 

,

یادداشت از سمیرا قاسمی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه