اخبار داغ

شهیدشاخص سال95منطقه قهاوند+زندگی نامه

شهیدشاخص سال95منطقه قهاوند+زندگی نامه
شهید همت علی بابایی در پنجمین روز از آذر ماه سال یک هزار و سیصد چهل در روستای یسرلواز توابع شهرستان قهاوند در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهاد پرس ، سرهنگ پاسدار حسن مرادی با اشاره به گمنامی شهید «همت علی بابایی» بعد از سال‌های جنگ اظهار داشت: شهید «همت علی بابایی» یکی از سردارن شهید قهاوند بوده اما بعد از اتمام جنگ آن گونه که شایسته ایشان است تجلیلی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهاد پرس,

شهید همت علی بابایی در پنجمین روز از آذر ماه سال یک هزار و سیصد چهل در روستای یسرلواز توابع شهرستان قهاوند در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

,

وی پس از طی دوران طفولیت در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و از آنجا که در خانواده‌ای مذهبی رشد یافته بود، به نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار پایبند بود ،دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت .

,

شهید بابایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدو بعد از احراز شایستگی های لازم به مسئولیت فرمانده گروهان گردان خیبر منصوب شدند.

,

 

,

وی پس از حضور سی و شش ماهه در عملیات های مختلف همانند چنگله و میمک سرانجام در سی امین روز از مهرماه سال شصت در عملیات غرور آفرین میمک در ارتفاعات استان ایلام به فیض شهادت نایل آمد .

,

عملیات مهم و استراتژیک بازپس‌گیری میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب میشود که با فداکاری‌ها و رشادت‌های مردمی سلحشور مردان ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز 19 دی ماه 59 به اولین پیروزی رزمندگان منجر شد و موجب افزایش روحیه مردم گردید اما این عملیات کمتر مورد توجه و تبلیغ رسانه ها قرارگرفته است.

,

 

,

فرازی از وصیت نامه سردار شهید همت علی بابایی:

,

ای ملت قهرمان قدر این انقلاب را بدانید و با یک دیگر مهربان باشد قدر یک دیگر را بدانید که دنیا سرای فانی است .

,

مبادا اختلافات جزئی بین شما را برهم زند و از یک دیگر دورتان سازد.

,

 ای ملت بدانید امروز مسئولیتتان بزرگ و بارتان سنگین است و باید رسالتتان را که پاسداری از خون شهیدان است انجام دهید و تنها با اطاعت ازروحانیت متعهد و مسئول که در راس آن ولایت فقیه می باشد و امروز سمبل آن امام بزرگوار امت قادرید این راه را ادامه دهید.

,

این همان راهی است که الان نائب امام زمان(عج) و بت‌شکن تاریخ به یاری خداوند می‌پیماید و مردم در صحنه ما هم رهروان آنند. این همان راهی‌ست که امام حسین(ع) وقتی در صحرای کربلا فریاد «هل من ناصر ینصرنی» و «هل من معین یعنینی» را سرداد عاشقان خدا و رزمندگان اسلام به این فریاد لبیک گفتند و به یاری امام حسین(ع) و حسین زمان ما شتافتند.

,

از برادران و خواهران می خواهم که این نهضت را حفظ کنید و در راه صدور آن از هیچ کوششی دریغ نکنید و مگذارید بار دیگر دست جنایتکاران شرق و غرب در شما مسلط گردد و خونهای هزاران شهید از دست برود. در نمازهای جماعت و جمعه با جدیت شرکت کنید. با وحدت و اطاعت از مقام رهبری و پیروی از دستورات اسلام و پاسداری جدی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن توطئه های استکبار را خنثی و نقش بر آب کنید.

,

برگزاری جلسه انتخاب شهید شاخص سال 95 در بسیج قهاوند

,

همچنین سرهنگ پاسدار حسن مرادی عنوان کرد: در اسفندماه سال 1394 جلسه ای به منظور انتخاب شهید شاخص سال 95 منطقه قهاوند در محل دفتر فرمانده سپاه قهاوند برگزار گردید .

,

وی افزود: در این جلسه که با حضور رزمندگان ، جانبازان ، ایثارگران برگزار گردید پس از بحث و تبادل نظر بین آنها شهید همت علی بابایی به عنوان شهید شاخص سال 95 منطقه قهاوند از بین 191 شهید برگزیده شد .

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه