اخبار داغ

چرا دستگاه دیپلماسی شفاف سازی نمی کند؟

مجلس پیگیر شیطنت های اشتون باشد

مجلس پیگیر شیطنت های اشتون باشد
وزارت خارجه میگوید از دیدار خارج از برنامه اشتون بی‌خبر بوده، اما چگونه امکان دارد در غفلت و بیخبری وزارت خارجه، هیات اروپایی این طور راحت بتوانند با فعالین فتنه دیدار داشته باشند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا و به نقل از مرزداران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه وارد تهران شد تا ضمن ملاقات با مقامات کشورمان درباره مساله هسته ای و مذاکرات پیش روی ایران و کشورهای 1+5 رایزنی کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , مرزداران,

اما در روز دوم سفر وی به تهران خبری فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر قرار داد؛ دیدار با یکی از محکومان امنیتی که دارای سابقه فعالیت در زمینه حقوق بشر است.

,

اشتون پس از دیدار های رسمی خود با مقامات ایرانی، در سفارت اتریش به دیدار نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی رفت و با آنها به گفت و گو نشست.

,

سخن ما در مورد محتوای این دیدار و سخنانی که رد و بدل شده است نیست بلکه صحبت این است که چرا وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی از این دیدار اظهار بی اطلاعی کرده و چرا نباید در این مورد مغفول باشند.

,

مگر نه این است که وقتی اتباع خارجی وارد ایران می‌شوند وزارت امورخارجه مسئول امور آنها است و توصیه‌های لازم را انجام می‌دهد ودر ورود و خروج افراد رصد ویژه دارد.

,

پس چرا در این مورد دستگاه دیپلماسی شفاف سازی نمی کند و نمی گوید که چه کسی یا کسانی این دیدار را ترتیب داده بودند؟

,

مسلم است که قطعا اقدامات و اظهارات اشتون درباره حقوق بشر و دیدار با فعالان فتنه خارج از عرف دیپلماتیک بوده و اشتون حق و اجازه این گونه اقدامات را نداشته است از طرفی دیگر به طور حتم نباید اجازه داده می شد که یک نماینده اتحادیه اروپا در امور داخلی کشور دخالت کند.

,

بنابراین مجلس باید در این امر ورود پیدا بکند و این دیدار در مجلس و در کمیسیون امنیت ملی باید  پیگیری شود و باید مشخص شود این دیدارها هماهنگ شده بود یا خیر و اگر هماهنگ شده بود این هماهنگی بر چه اساسی بوده است.

,

وفا عیسی زاده

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه