اخبار داغ

در گفتگو با آیت‌الله محدثی مطرح شد؛

خاطرات امام جمعه تایباد با استاد شهید مطهری+عکس

خاطرات امام جمعه تایباد با استاد شهید مطهری+عکس
امام جمعه تایباد گفت: روزی آیت الله مطهری برای سخنرانی به مسجد ابدال آباد آمده بود، روحانی مسجد مرد مسنّی بود و ایشان بخاطر احترام این روحانی سالخورده به بالای منبر نرفت و در پایین ترین پله منبر نشست و سخنرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد محدثی امام جمعه تایباد در گفتگو با تایبادخبر  ضمن تبریک روز معلم، به خاطرات آیت الله مطهری اشاره کرد و گفت: زمانیکه رضاشاه حوزه های علمیه را بسته بود، اجازه پوشیدن لباس روحانیت را به کسی نمی داد و چادر از سر زنان بر می داشت، بسیاری فکر می کردند که کار اسلام تمام است. در آن زمان فقط در قم حوزه علمیه دایر بود و ایشان می گفتند: من باوجود این شرایط اصرار داشتم که به قم بروم و درس طلبگی را ادامه دهم چراکه می دانستم اسلام پیروز نهایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر ,

وی عنوان کرد: عموی ایشان در برهه ای از زمان امام جماعت و پدربزرگ ایشان هم عالم ابدال آباد تربت جام بود. در زمانیکه ما بچه بودیم ایشان یک روز برای سخنرانی به مسجد ابدال آباد آمده بودند و ما هم برای استفاده به مسجد رفتیم. روحانی مسجد مرد مسنّی بود و ایشان بخاطر احترام این روحانی سالخورده به بالای منبر نرفت و در پایین ترین پله منبر نشست و سخنرانی کرد.

,

آیت الله محدثی ادامه داد: ما بچه بودیم اما در عین حال طرز صحبت کردن آیت الله مطهری ما را به خود جذب کرد و از همان زمان به بعد شیفته و یار ایشان شدیم.

,

وی عنوان کرد: سالها بعد و زمانیکه ما با هم آشنا و دوست شده بودیم، در یک برنامه رادیویی زن و مردی در رادیو گفتگو می کردند که دین زرتشت به زن شخصیت داد اما قرآن زن را پایین آورد. آنها می گفتند در قرآن آمده است که خدا زن را از پهلوی چپ آدم آفریده است اما در کتاب اوستا زرتشت آمده است که زن و مرد مثل دو شاخه اند که دارای یک ریشه هستند.

,

وی ادامه داد: درحالیکه در قرآن چنین چیزی اصلا نیست و این فرد دروغ می گفت. من اون روز بسیار ناراحت شدم از این بحث و دروغی که در رادیو پخش شد. شب نامه ای برای آیت الله مطهری نوشتم که در رادیو چنین توهین هایی به اسلام کردند و معلوم نیست که اینها جبهه های دفاع اسلام را چطور دیده اند که جرات اینطور گستاخی کردن را دارند.

,

وی تصریح کرد: هر زمان شهید مطهری به فریمان می آمدند به ما پیغام می دادند که بیایید که حاج آقا شما را ببینند. بعد از گذشت چند وقت از این نامه پیغام دادند که آیت الله مطهری در فریمان هستند و می خواهند شما را ببینند. در آنجا به بنده گفتند که نامه شما را دریافت کردم و در جمعی از علمای قم(مانند آیت الله محمد یزدی) نامه ی شما را خواندم و گفتم چنین اوضاعی در مملکت است و قرار شد که بعد از آن برنامه های رادیو و تلویزیون را کنترل کنند تا هرجا لازم شد اقداماتی را برای جلوگیری انجام دهند.

,
photo_2016-04-24_10-03-20
آیت الله مطهری-آیت الله محدثی امام جمعه تایباد
 
,
photo_2016-04-24_10-03-20
آیت الله مطهری-آیت الله محدثی امام جمعه تایباد
 
,
photo_2016-04-24_10-03-20
, photo_2016-04-24_10-03-20, photo_2016-04-24_10-03-20,
آیت الله مطهری-آیت الله محدثی امام جمعه تایباد
,
 
,

امام جمعه تایباد عنوان کرد: ایشان بسیار انسان مودبی بودند و در زمان جلسات که برای ما سخنرانی می کردند بر روی دو زانو بسیار باادب و احترام می نشستند. همیشه هم در زمان صحبت کردن دو زانو و بسیار مودب می نشستند.

,

بیدار کردن فرزند برای نماز صبح

, بیدار کردن فرزند برای نماز صبح,

وی تعریف کرد: یک روز در خانه ایشان که برای خواندن نماز صبح آماده می شدیم، پسرشان محمد مطهری که امروز تنها پسر معمم ایشان هستند هنوز خواب بودند. آیت الله مطهری بسیار با مهربانی رفت شانه های پسرش را به آرامی تکان داد و گفت: محمد! محمد! پاشو نمازت را بخوان! که پسرشان هم بلند شد و نماز صبح را خواند.

,

آیت الله محدثی اظهارکرد: ما یک سال قبل از به شهادت رسیدن ایشان، شبی در تهران در جلسه تفسیر قرآن شرکت کردیم، بعد از جلسه تفسیر ایشان شب ما را به خانه شان دعوت کرد. درآنجا گفتند پس فردا در منزل شخصی جلسه ای است که جمعی از علما حضور خواهند داشت از قضا بنده آن شخص را می شناختم و ما هم با ایشان به آن جلسه رفتیم. در آن جلسه حسن روحانی، ناطق نوری و بسیاری دیگر از مسئولین و علمای فعلی مملکت حضور داشتند. این آخرین دیدار ما با شهید مطهری بود. خداوند رحمتشان کند مرد بسیار بزرگی بود.

,

وی در پایان به معلمین توصیه کرد: معلمان بهترین کاری که می توانند انجام دهند علاوه بر تعلیم کتب درسی، مطالعه کتابها و آثار شهید مطهری و انتقال آنها به بچه هاست. باید افکار اسلامی را به دانش آموزان تزریق کنند که این بهترین یادگاری است که معلمین می توانند برای فرزندان این مملکت به جا بگذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه