اخبار داغ

آثار باستانی در سایه بی توجهی؛

از عدم ساماندهی آثارباستانی شهرستان تا کمبود برنامه های تبلیغاتی برای معرفی آثار/ وقتی فرهنگ باستانی شهرستان در نظر گردشگران ناشناخته می ماند

از عدم ساماندهی آثارباستانی شهرستان تا کمبود برنامه های تبلیغاتی برای معرفی آثار/ وقتی فرهنگ باستانی شهرستان در نظر گردشگران ناشناخته می ماند
گرد بی مهری مسئولین استانی بر چهره آثارباستانی سرپلذهاب با عدم ساماندهی و کمبود برنامه های تبلیغاتی برای معرفی آنها هنوز هم قدم این آثار درنظر گردشگران ناشناخته مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، شهرستان سرپلذهاب از جمله شهرستان های استان کرمانشاه است که در طول تاریخ کهن خویش همواره به عنوان دیار اولین ها شناخته شده است و به واسطه جاذبه های گردشگری بکر و طبیعی که دارد در برهه ای برخی از جاذبه های گردشگری آن را به بهشت گمشده نام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

 

,

اما آنچه که پیداست این است که علیرغم جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری متأسفانه از چشم مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان محروم و مظلوم واقع شده است.

,

 

,

درایام تعطیلات نوروز گردشگران بسیاری برای دیدن از آثار طبیعی و تاریخی شهرستان سرپل زهاب به این شهرستان سفر کردند و زمانیکه با قدمت آثار تاریخی منطقه آشنا شدند ، این دیار را دیاری باستانی دانسته اند اما از عدم اطلاع رسانی و زیرساختنهای مناسب در این زمینه گلایه داشتند.

,

 

,

 

,

در گفتگو با مسافران و گردشگران بخوبی دریافتیم که در زمینه شناساندن آثار تاریخی منطقه بسیار ضعیف عمل شده و متأسفانه مسئولین به این مهم توجه ندارند.

,

 

,

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل زهاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهرستان سرپل زهاب به دلیل قدمت چند هزار ساله خود ، می تواند به عنوان یکی از قطبهای تاریخی استان کرمانشاه معرفی گردد و این مهم در جذب گردشگر اعم از گردشگران داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

,

 

,

مظفر غلامی  در ادامه افزود: به دلیل نبود اعتبارات لازم ، درشهرستان سرپل زهاب هیچ گونه امکانات زیرساختی در حوزه آثار تاریخی ایجاد نشده و این شهرستان از امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در این زمینه محروم مانده است.

,

 

,

وی اذعان کرد: آنچه که مسلم است ، توسعه گردشگری و جذب گردشگر یکی از اساسی ترین راههای ورود ارز به مملکت می باشد و یکی از بهترین روشها جهت جذب نیروی کارآمد و اشتغالزایی است.

,

, ,

 

,

غلامی خاطر نشان شد: آثار تاریخی شهرستان سرپل ذهاب در سطح استان بی نظیر بوده و می توان گفت اولین شهرستان درسطح استان هم از نظر آثار باستانی و هم از نظرطبیعت چهار فصل آن می باشد.

,

 

,

وی تهیه بسته های فرهنگی را یکی از راهکارهای مهم جهت شناساندن آثار تاریخی و گردشگری منطقه دانست و گفت: مانورهای تبلیغاتی در هر نقطه ای دنیا بزرگترین عامل موفقیت در جهت معرفی کالا ، خدمات و آثار تاریخی و گردشگری به حساب می آید به همین منظور هر ساله با تهیه بروشورهایی سعی در شناساندن آثار طبیعی و فرهنگ و تمدن منطقه داریم.

,

 

,

امید است که درسایه همکاری ، تعامل و همیاری یکایک مسئولین ، صنعت گردشگری منطقه به ویژه در امر شناساندن فرهنگ و تاریخ چند هزارساله شهرستان سرپل زهاب گامهایی برداشته شود.

,

 

,

شهرستان سرپل ذهاب با جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر در غرب استان کرمانشاه  و دارای 224 اثر تاریخی  است که از این تعداد 146 اثر ان به ثبت ملی رسیده است.

,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه