اخبار داغ

همزمان با آغاز هفته مقام معلم؛

زنگ سپاس معلم در مدارس سمنان نواخته شد

زنگ سپاس معلم در مدارس سمنان نواخته شد
زنگ سپاس معلم همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور مسئولان در مدارس شهرستان سمنان نواخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، زنگ سپاس معلم در مدارس  سمنان نواخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت، ,

این مراسم با حضور استاندار، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و برخی از معلمان و حضور دانش‌آموزان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه عفاف برگزار شد.

,

, ,

در این آیین پس از نواخته شدن زنگ، دانش آموزان با اهدا گل از مقام بزرگ معلمان خود تقدیر کردند.

,

, ,

ضرورت تکریم و حفظ شان و جایگاه معلمان در جامعه

, ضرورت تکریم و حفظ شان و جایگاه معلمان در جامعه,

محمدرضا خباز استاندار سمنان در این آیین با تبریک روز معلم با بیان اینکه امسال گرامیداشت هفته معلم و تقدیر از معلمان برعهده استانداری است، گفت: هرچه داریم از معلمان است و هرچه نداریم از بی معلمی است.

,

وی در ادامه افزود: فردی به هر مقامی در سطح علم، عرفان و تربیت رسیده است همه مدیون معلمانشان هستند.

,

خباز  بابیان اینکه در همه دنیا کسی وجود ندارد که مدیون معلم نباشد گفت: اگرچه پیامبر اکرم (ص) نیز امی و نزد معلمی تربیت نشده بود اما به مبدأ فیض عالم یعنی خداوند متعال وصل بود.

,

استاندار سمنان با تاکید بر تکریم جایگاه معلم تصریح کرد: طیق آموزه های دینی ما احترام به معلم مایه برکت علم است و علم بی برکت انسان را منحرف می کند.

,

وی با اشاره به ارتباط بین دین و علم عنوان کرد: اگر بین علم و دین فاصله بیفتد احتراق بوجود می آید و امروز ما را به جرم استفاده از دانش هسته ای تحت فشار و تحریم قرار می دهند می گفتند شما به دنبال سلاح هسته ای هستید در حالیکه به اعتقاد ما این علم که موجب نابودی بشریت می شود هیچ ارزشی ندارد و این علم منهای دین است.

,

, ,

خباز با بیان اینکه عمر انسان به سرعت می گذرد و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد گفت: علم آموزی در تمام مراحل زندگی باید تداوم داشته باشد و اینطور نباشد که وقت و عمر انسان به بطالت بگذرد.

,

استاندار سمنان وجود بسترهای علم آموزی و تعلیم و تربیت امروز در کشور را حاصل رشادت های امام راحل (ره) و خون شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: شهید مطهری با قلم و اندیشه خود زمینه انسان سازی عده زیادی از معلمین در جامعه را فراهم کرد و ارزش های امروز مدیون زحمت های آنهاست.

,

12 اردیبهشت ماه سال روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم و آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم نام گذاری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه