اخبار داغ

کتاب" چوار ویستگه ی ئه ده بی و هزری" اثر بابک صحرانورد در بانه رونمایی شد

کتاب" چوار ویستگه ی ئه ده بی و هزری" اثر بابک صحرانورد در بانه رونمایی شد
آیین رونمایی از کتاب " چوار ویستگه ی ئه ده بی و هزری" اثر بابک صحرانورد عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین و شخصیت های ادبی فرهنگی بانه در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرباباخبر، آیین رونمایی از کتاب " چوار ویستگه ی ئه ده بی و هزری" اثر بابک صحرانورد عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین و شخصیت های ادبی فرهنگی بانه در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,

 

,

کتاب" ویستگه ی ئه ده بی  و هزری" چاپ انتشارات گوتار شهرستان سقز است که در چهل فایل و در قالب چهار محور مرتبط با هم نوشته شده که در  محور اول نویسنده به مصاحبه با شاعران و نویسندگان کردزبان و همچنین فارسی زبان پرداخته است.

محور دوم در ارتباط با تئوری داستان نویسی کوتاه و رمان ، محور سوم مقالات مرتبط به نقد ادبی و فلسفی و در نهایت محور چهارم در خصوص زندگینامه چند نویسنده و شاعر ایرانی می باشد.

بابک صحرانورد در حاشیه رونمایی از این کتاب در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، مهمترین هدف از نوشتن این کتاب را شناساندن شاعران و ادیبات زبان کرد ی به ادبیات و ادب دوستان کشور و جهان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر ادبیات کردستان ایران علی رغم شاعران و نویسندگان برجسته در مجامع بین المللی آنچنان که باید و شاید هنوز شناخته شده نیست .

وی افزود: نویسندگی علاقه می خواهد و کسی که به نویسندگی روی می آورد  بایستی زندگی خود را وقف نوشتن  کند و در این راه باید از خیلی چیزها بگذرد.

گفتنی است که بابک صحرانورد نویسنده کرد زبان اهل بانه می باشد که سال 1355 در این شهر دیده به جهان گشود و تا سن 6 سالگی از عمر خود را در بانه گذراند و از سن 6 سالگی تا کنون ساکن تهران بوده و در آنجا با نویسندگان و شاعران بزرگی حشر و نشر داشته است که همین موضوع در روی او تاثیر فراوانی به جا گذاشته است.

تا کنون آثار متعددی از این نویسنده بانه ای به چاپ رسیده که از جمله این آثار می توان به کتاب" سرم را به شب تکیه دادم" ، "صدای اعتراض قلم"، "رنگ خاک" ، "از دیروزهای خاکستری" و همچنین "چوار ویستگه ی ئه ده بی و هزری " به زبان کردی اشاره کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه