اخبار داغ

یک معلم بازنشسته:

اگر معلم نمی شدم هیچ شغلی را انتخاب نمی کردم

اگر معلم نمی شدم هیچ شغلی را انتخاب نمی کردم
یک معلم بازنشسته با بیان اینکه معلمی را به خاطر عشق و علاقه به بچه ها انتخاب کردم، گفت: اگر معلم نمی شدم هیچ شغلی را انتخاب نمی کردم و خانه دار می شدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخه طوبی، به مناسبت هفته معلم به دیدار یکی از معلم های بازنشسته قدیمی که تعداد زیادی از شاگردان ودانش آموزان او امروز در پست های مهم در شهر در حال خدمت هستند و بسیاری از آنها فرزندان نیکویی را به جامعه تحویل داده اند رفته ایم و گپ و گفتگوی خودمانی با زهرا شریفی مربی امور تربیتی و معاون و مربی دینی و قرآنانجام داده ایم که در زیر شرح آن آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی،,

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

, لطفا خودتان را معرفی کنید؟,

زهرا شریفی و متولد سال 1335 هستم و در سال 55 ازدواج کردم. به دلیل این که قبل از انقلاب بود؛ همسرم گفت یا شما باید به سر کار بروید یا من. بعد از انقلاب همسرم را راضی کردم و به عنوان مربی امور تربیتی به آموزش و پرورش رفتم و همزمان مدرس دینی و قرآن هم بودم. بعد تصمیم گرفتم که ادامه تحصیل بدهم سال 64 به دانشگاه رفتم و سال 68 هم فارغ التحصیل شدم و و بعد از فارغ التحصیلی تدریس را شروع کردم و 15 سال آخر را در مدرسه فرزانگان معاون بودم. در مدارس زیادی تدریس داشتم از جمله مریم عصمت دبیرستان کوثرو... بودم.

,

چرا شغل معلمی را انتخاب کردید؟

, چرا شغل معلمی را انتخاب کردید؟,

من معلمی را دوست داشتم و از همسرم بسیار در خواست کردم تا 5 سال بعد از ازدواج همسرم راضی شد که من به آموزش و پرورش بروم. و چون بچه ها را خیلی دوست داشتم و دارم،  شغل معلمی را انتخاب کردم.

,

از دیدگاه شما چرا شغل معلمی مهم است؟

, از دیدگاه شما چرا شغل معلمی مهم است؟,

اهمیت شغل معلمی را با فرموده حضرت علی (ع) مشخص می شود که می فرمایند: هرکس خودش را امام مردم قرار می دهد پس بر اوست که شروع کند به تعلم خودش و ادب کردنش باید بر حسب عمل و سیرت خودش باشد.قبل از ادب کردن با زبانش یعنی فردی که می خواهد معلم دیگران باشد باید اول نفس خود را ادب کند  چرا که معلم الگوی تمام قد دانش آموز است و ارگ او معلم خوبی باشد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد، و پس از ادب کردن نفس خویش بهتر است که با عمل خود بر روی فرد تاثیر بگذارد چرا که عمل کردن بسیار تاثیرگذارتر است از سخنانی که عمل به آن نشود.

,

ممکن است که با یک برخورد کوچک  مخصوصا در رشته ما که دینی قرآن بود یا شخص علاقمند به مسائل دینی و قرآن می شد و یا از آن زده شود. روزی با یکی از دانش آموزان خود در یکی از برنامه ها داوری قرآن را انجام می دادیم که شاگرد من که الان در حال تحصیل مدرک دکتری هست، گفت:  من به دلیل تشویق های شما به قرآن علاقمند شدم و قاری شدم، به او گفتم که شما به قدری زیبا تلاوت می کردید که من نمی توانستم از شما تعریف نکنم.

,

به نظر من شاید بهتر از ما معلم های درس دینی و قرآن، معلم های درس دیگر می توانند خدا را به دانش آموزان نشان دهند یعنی معلم فیزیک می تواند شاگرد خود را از فیزیک به خدا برساند و طوری صحبت کند که علمش سبب جذب دانش آموزان به خدا شود.

,

اگر معلم نمی شدید، چه شغلی را انتخاب می کردید؟

, اگر معلم نمی شدید، چه شغلی را انتخاب می کردید؟,

اگر معلم نمی شدم هیچ شغلی را انتخاب نمی کردم و خانه دار می شدم. چرا که فرزندانم مهمتر از کارهای دیگری به غیر از معلمی است.

,

بهترین خاطره از دوران تدریستان چیست؟

, بهترین خاطره از دوران تدریستان چیست؟,

بهترین خاطره خوشحال کننده من زمانی بود که نتیجه کنکور را می دادند و زنگ می زدیم منزل آنها و وقتی رتبه های خوب می آوردند و در رشته های خوب قبول شده بودند برای من بسیار شادی آور بود.

,

معلم مورد علاقه شما در زمان تحصیل کیست؟

, معلم مورد علاقه شما در زمان تحصیل کیست؟,

من یکی از معلم هایی که خیل از کار او خوشم می آمد آقای فروزانفر بود که بهترین تدریس را داشت و بسیار تمیز بر روی تخته می نوشت و همین باعث می شد که من او را به عنوان یکی از بهترین معلم هایم بشناسم.

,

خصوصیات یک معلم خوب از منظر شما چیست؟

, خصوصیات یک معلم خوب از منظر شما چیست؟,

منضبط و صبور و خوش اخلاق باشد و تسلط علمی داشته باشد.

,

درس خواندن در زمان دانش آموزان گذشته و امروز چه تغییری کرده است؟

, درس خواندن در زمان دانش آموزان گذشته و امروز چه تغییری کرده است؟,

 زمانی که ما دبیرستان می رفتیم واقعا به سختی درس می خواندیم و دو اتاق داشتیم که یک اتاق برای استراحت و یک اتاق برای مهمان بود. پدرمان که شب می خوابید می گفت برق را خاموش کنید و ما برای درس خواندن بایدر نور کمی پیدا می کردیم. اما متاسفانه بچه های امروزخانواده آن ها را باید اجبار به درس خواندن کنند.

,

علم بهتر است یا ثروت؟

, علم بهتر است یا ثروت؟,

اگر امروز هم از ما بپرسند که علم بهتر است یا ثروت می گوییم که علم هیچ وقت نمی تواند جای خود را با ثروت عوض کند  و علم علم علم بسیار خوب است.و همیشه سعی کنید هر کاری را که در زندگی انجام می دهید به بهترین وجه باشد. انشالله که همه بچه ها بتوانند در آینده مسئولیت های بزرگی را بر عهده بگیرند.

,

بهترین معدل شما در زمان تحصیل چند بود؟

, بهترین معدل شما در زمان تحصیل چند بود؟,

من معدل لیسانسم زمانی بود که سه تا بچه داشتم و بچه سومم 3 ساله بود و صبح و بعد از ظهر مدرسه بودم و بعد هم درس می خوندم و معدل لیسانسم شد 17 و خورده ای. گاهی حتی به دلیل فشار زیادی که بود بعد از امتحان مرا به بیمارستانمی بردند و سرم وصل می کردند

,

چگونه می توان به مقام بالاتر رسید؟

, چگونه می توان به مقام بالاتر رسید؟,

با راحتی انسان به جایی نمی رسد و با سختی به جایی می رسد. برای این که به جایی رسید باید تلاش بی وقفه کرد و هیچ گاه اتفاقات خوب برای راحت طلبان نمی افتد و موفقیتی را نمی توانند کسب کنند.

,

با کلمات زیر هرچه به ذهنتان می رسد را بگویید:

, با کلمات زیر هرچه به ذهنتان می رسد را بگویید:,

معلم: الگوی بچه ها              

, معلم:,

گچ و تخته سیاه: حاصل عمر معلم که روی تخته

, گچ و تخته سیاه:,

کنکور: آزمایش زحمات بچه ها

, کنکور,

آغاز مهرماه: مهرورزی

, آغاز مهرماه: ,

قلم: ارزش بسیاری دارد مداد العلما افضل از دماء الشهدا.

, قلم: ,

بازنشستگی: آغاز استراحت و نگاه کردن به زندگی خود که تا به حال چه کرده است.

, بازنشستگی: ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه