اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

یک‌سوم مدارس مازندران نیازمند تخریب و بازسازی است/ معلمان کلید حل چالش‌های اساسی و مزمن آموزش‌و‌پرورش

یک‌سوم مدارس مازندران نیازمند تخریب و بازسازی است/ معلمان کلید حل چالش‌های اساسی و مزمن آموزش‌و‌پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: یک‌سوم مدارس کنونی مازندران در اثر وقوع حوادث غیرمترقبه در معرض خطر هستند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز، سیدعلی قاسمی در همایش بزرگداشت مقام معلم و خیرین آموزش‌وپرورش بخش لاریجان آمل ضمن گرامیداشت مقام شامخ استادشهید مرتضی مطهری اظهار کرد: اساسی‌ترین سرمایه و ظرفیت در آموزش‌وپرورش «معلم» است و معلمان کلید حل چالش‌های اساسی و مزمن آموزش‌وپرورش و طلایه‌داران حرکت در مسیر توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار کشور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,


وی تقویت آموزش‌وپرورش را حلّال بسیاری از معضلات کشور دانست و افزود: 506 هزار دانش‌آموز مازندرانی در 4 هزار و 500 مدرسه در قالب 25 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.

,
,

 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه سال گذشته 60 واحد آموزشی به کمک خیرین مازندرانی به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: یک‌سوم مدارس کنونی مازندران در مقابل وقوع حوادث غیرمترقبه در معرض خطر هستند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

,
,


این مسئول با تاکید بر 23 میلیارد تومان کمک مردمی سال گذشته در مازندران ادامه داد: در سال گذشته 12 میلیارد تومان در اداره مدرسه و 6 میلیارد تومان برای آماده‌سازی از طریق کمک مردم تأمین شد.

,
,


قاسمی به آمار برگزاری یادواره‌های دانش‌آموزی در مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم مقام شهدا، یادواره 2 هزار شهید دانش‌آموز در 2 هزار مدرسه مازندران برگزار شد.

,
,


وی با اعلام اینکه 14 دانش‌آموز مازندرانی در اقامه نماز حائز رتبه برتر کشور شدند، بیان کرد: در آموزش ابتدایی برای نخستین‌بار به والدین دانش‌آموزان سال اول ابتدایی آموزش لازم داده شد و 98 درصد والدین در کلاس‌های آموزشی حضور یافتند.

,
,


مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه امسال 100 درصد دانش‌آموزان زیرپوشش تحصیلی آموزش‌وپرورش قرار دارند، یادآور شد: انسداد بی‌سوادی و بازگشت به تحصیل در مقطع ابتدایی 700 نفر و در مقطع متوسطه 3 هزار دانش‌‌‌آموز که به تحصیل ادامه دادند.

,
,


وی در پایان گفت: از 32 منطقه و شهرستان، 28 منطقه از پژوهش‌سرا بهره‌مند شدند و 4 مدرسه مجهز به آزمایشگاه نانو هستند که امسال قصد داریم تمام مناطق مازندران را مجهز به پژوهش‌سرا و 11 شهرستان به آزمایشگاه نانو تجهیز کنیم.

,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه