اخبار داغ

سخنگوی رزمایش امداد و نجات سپاه:

برگزاری راهپیمایی مدافعان حرم و رزمایش مقابله با زلزله توسط سپاه تهران بزرگ

برگزاری راهپیمایی مدافعان حرم و رزمایش مقابله با زلزله توسط سپاه تهران بزرگ
سخنگوی رزمایش امداد و نجات سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: نخستین رزمایش مقابله با زلزله با حضور نیروهای این سپاه در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز، سردار احمد بیگلری سخنگوی رزمایش امداد و نجات سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در جمع خبرنگاران به نحوه برگزاری رزمایش امداد و نجات اشاره کرد و گفت: این رزمایش با فرض بر وقوع زلزله بیش از هفت ریشتر در استان تهران به مرحله اجرا درخواهد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی  در ادامه دو هدف از برگزاری این رزمایش را ارزیابی آمادگی نیروها و هماهنگی بین دستگاه های اجرای دانست و تاکید کرد: در این رزمایش، میزان توانمندی و آمادگی خود را در مقابله با وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله محک می زنیم.
سخنگوی رزمایش امداد و نجات سپاه افزود: برگزاری چنین رزمایش هایی می تواند آمادگی و توانمندی نیروهای بسیج و سپاه را در امدادرسانی در بحرانها به منصه ظهور برساند.
سردار بیگلری همچنین اظهار داشت: این رزمایش با محوریت مناطق ۲۲ گانه نواحی مقاومت بسیج در منطقه وسیعی از بوستان ولایت در دهه سوم اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
وی گفت: اگر مردم آموزش های لازم و صحیح برای مقابله با زلزله را دیده باشند بی شک با خود امدادی، آمار تلفات به تعداد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
سخنگوی رزمایش امداد و نجات سپاه سه محور اصلی رزمایش را امداد و نجات، درمان و اسکان عنوان کرد و گفت: مراحل جز به جز این رزمایش شامل: امداد و نجات، آماربرداری و تخلیه، انتقال مصدومان، انتقال اجساد، ایجاد بیمارستان صحرائی و تفکیک بیماران است.
سردار بیگلری گفت: برخی از زلزله زدگان حاضر به ترک خانه و کاشانه خود نیستند، که در این شرایط با سازماندهی مناسب چادرهای تفکیکی برای این خانواده ها برپا می شود.
وی در پایان به برگزاری راهپیمایی مدافعان حرم بعد از نماز صبح ۱۴ اردیبهشت اشاره و خاطرنشان کرد: این راهپیمایی با حضور بسیجیان، رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و گردان های امام حسین (ع) که ملبس به لباس های متحد الشکل (مدافعان حرم) از صحن حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز و تا مسجد جمکران ادامه خواهد داشت.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه