اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

رمز موفقیت آموزش و پرورش در تغییر نگرش معلمان خواهد بود

رمز موفقیت آموزش و پرورش در تغییر نگرش معلمان خواهد بود
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، در همایش تجلیل از مقام شامخ معلمین استان زنجان، گفت : برای تغییر باید نگاه های سنتی تغییر پیدا کند و رمز موفقیت آموزش و پرورش در تغییر نگرش معلمان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، در همایش تجلیل از مقام شامخ معلمین که با حضور جمعی از معلمین در کانون سهروردی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه،نام شهید مطهری ، یاد آور جایگاه والای معلمان است،گفت: این معلمان هستند که، با تلاش و زحمات خود آینده نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را رقم می زنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه، در فرهنگ ما از معلمی با احترام و تقدس یاد می شود، افزود: در این شغل رگه های معنویت و محبت و ایثارگری نهفته است و شان و منزلت معلمان از آن رو به عزت و شرافت شناخته می شود که معلمان ما انسان پرورش می دهند و  معلمان ما کسانی هستندکه، علم را یاد می دهند و چراغ راه و هدایت دانش اموزان هستند.

,

وی،با اشاره به این نکته که، معلمان در راس گروه های مرجع هستند و مردم همیشه ارزش و جایگاه ویژه ای برای معلمان قایل می باشند، ادامه داد: معلم راهبر آموزش است و لذا برای راهبر بودن باید معلمان جلوتر از دانش آموزان حرکت کنند و برای حفظ نقش مرجعیت باید به این فکر کنند  که چگونه باید این جایگاه را حفظ بکنند.

,

تمجیدی، با اشاره به اینکه ،اگر قبول می کنیم که دانش آموزان تغییر پیدا کرده اند، معلمان نیز باید تغییر پیدا کنند، گفت: باید این را بپذیریم که اگر ما عوض نشویم، محکوم به حذف شدن خواهیم بود و ما زمانی می توانیم نقش موثر در ارتباط با داتش آموزان داشته باشیم که،  قبول کنیم که تعلیم و تربیت کار ساده ای نیست، بلکه بسیار این امر بسیار پیچیده، چند وجهی و تعاملی است.

,

مدیر کلاموزش و پرورش زنجان، تصریح کرد: آن  زمانی که غکر می کردیم بچه ها مثل موم هستند و به هر شکلی که بخواهیم در بیاوریم، گذشته است و امروز کسی آن را قبول نمی کند و باید امروز دانش آموزان را بشناسیم و آن ها را انسان در نظر بگیریم و نه انسان کوچک و مینیاتوری که  در دست ما هستند و هر کاری که خواستیم با آن ها انجام دهیم .

,

وی، با اشاره به اینکه، دانش آموزان ما در یک بیابان برهوتی نیستندکه به  دنبال دانش بگردند، بلکه در اقیانوسی از اطلاعات و دانش غرق هستند و معلمان هم در کنار دانش آموزان قرار گرفته و می توانند تسهیل گر باشند و کمک کنند  که قدم های روبه رشد بردارند و کار تعلیم و تربیت را ساده نگرفته و خود را به روز کنند.

,

تمجیدی،افزود : برای تغییر باید نگاه های سنتی تغییر پیدا کند و رمز موفقیت آموزش و پرورش در تغییر نگرش معلمان خواهد بود.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه