اخبار داغ

فرماندار محمودآباد تأکید کرد

آموزش تنها راه کاهش طلاق در جامعه/ حل مشکلات اقتصادی، جوانان را به سمت ازدواج سوق می دهد

آموزش تنها راه کاهش طلاق در جامعه/ حل مشکلات اقتصادی، جوانان را به سمت ازدواج سوق می دهد
فرماندار محمودآباد با تأکید بر اینکه آموزش تنها راه کاهش آمار طلاق در جامعه است، گفت: باید با حل مشکلات اقتصادی، جوانان را به سمت ازدواج سوق داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای‌شمال، یحیی یوسف‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری از طلاق و ترویج ازدواج با اشاره به آمار قابل تأمل طلاق در مازندران گفت: از یک‌هزار ازدواج ثبت شده در مازندران، 1.5 درصد آن به طلاق منجر می‌شود.

وی آمار طلاق در شهرستان محمودآباد را نگران‌کننده تلقی کرد و افزود: و کاهش آن تنها با آموزش محقق می‌شود، افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه طلاق و خانواده دارای ظرفیت های مناسبی هستند که باید از توانمندی‌های این واحدهای علمی و آموزشی بهره مند شد و در واقعا آموزش تنها راه کاهش این معضل اجتماعی است.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه جدی در این حوزه، پژوهش صورت گرفته باید در قالب یک طرح توسط آموزش و پرورش در سنین نوجوانی آموزش داده شود.

یوسف پور با اشاره به اینکه میانگین سنی ازدواج نیز در میان آقایان به 29 سال و درمیان بانوان به 25 سال رسیده‌ است، اظهار کرد: با آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه و حل مشکلات اقتصادی می‌توان جوانان را به سمت ازدواج سوق داد.

این مسئول با تأکید بر اینکه طلاق به‌عنوان یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی، بنیان خانواده را از از بین می‌برد و عواقب سوء بسیاری را متوجه فرد و جامعه می‌کند، بیان داشت: پیشگیری و کاهش طلاق باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

همچنین برخی از مدیران حاضر در این جلسه راهکارهایی همچون ایجاد اشتغال، رفع مشکلات اقتصادی، گسترش مسکن ارزان قیمت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در میان جوانان از سوی دولت را سبب کاهش آمار تکان دهنده طلاق در کشور دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای‌شمال,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

, انتهای پیام/م]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه