اخبار داغ

رسانه ای کردن تغییرات حقوقی معلمان ظلم بزرگی در حق آنهاست/ معلمی عاشق می خواهد و بس!

رسانه ای کردن تغییرات حقوقی معلمان ظلم بزرگی در حق آنهاست/ معلمی عاشق می خواهد و بس!
نصرالله هاشمی معلمی نمونه از سجزی گفت: اخلاق حلقه گم شده جامعه امروز ماست و اگر معلمان ارتباط منطقی و خدایی داشته باشند؛ دل و زبانشان همسو می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق، طبق عادت همیشگی با شروع اردیبهشت، تقویم کاری خود را ورق زدم تا برنامه ریزی مختصری از جلسات خبری این ماه داشته باشم. نام اردیبهشت به خودی خود زیباست و این زیبایی در زمان هایی چندین برابر می شود. همزمانی ماه رجب و برخی مناسبت های خوب اردیبهشت مصداق نور و علی نور در ابتدای سال جدید شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

۱۲ اردیبهشت خاطره ای زیبا از دوران دبستان تا امروز در دفترچه زندگی ام پدید آورد به نحوی که به منظور ادا کردن دین خود در این روز، از دو هفته قبل از روز معلم، در پی جستجو برای مصاحبه با معلمی نمونه در سطح منطقه برمی آیم.

,

از خبرنگاران و مسئولان آموزش و پرورش سراغ معلمی با پارامترهای برتر را پرسیدم، تعدد اسامی داده شده به قدری بود که برای مصاحبه با یک معلم تلاشگر، می بایست نظرسنجی چندروزه ای داشته باشم.

,

*تلنگری برای یک خبر

, *تلنگری برای یک خبر,

در خاطرم بود که سال ها قبل سرباز معلمی زحمت کش و متدین در روستای زفره به تلاش برای راه اندازی کلاس درس ایده ال در تلاش و تکاپو سیر میکرد و می دانستم قطعا اقای نوروزی می تواند کمک خوبی در این راه به من داشته باشد.

,

معلم روستای زفره، اقای هاشمی از شهر سجزی را به من معرفی کرد.

,

هاشمی3

, هاشمی3, هاشمی3,

*همه کاره ای که قسمتش شغل شیرین معلمی بود

, *همه کاره ای که قسمتش شغل شیرین معلمی بود,

نصرالله هاشمی معلم بسیجی بخش کوهپایه که به گفته خودش، چندین شغل را تا رسیدن به معلمی تجربه کرده بود و امروز در سمت معلم تلاشگر و زحمت کش بسیجی بر سر میز گفتگوی اصفهان شرق نشست.

,

هاشمی از خودش این گونه گفت:

,

سال ۱۳۵۴ در شهر سجزی و در خانواده ای متدین متولد شدم. دیپلم برقم را در هنرستان کوهپایه گرفتم و بعد از خدمت حدود ۶ سال در « هسا» مشغول به کار مونتاژ هواپیما بودم. بعد از هسا به سازمان تعاون روستایی رفتم و سه سال آنجا زیبایی خدمت به مردم شریف روستا را در حرفه ای که تماما با روستاییان سرو کار داشت گذراندم. سال ۸۴ همزمان با کار در دانشگاه پیام نور در رشته برنامه ریزی آموزشی پذیرفته شده و لیسانس گرفتم و سرانجام به طور اتفاقی در شغلی که آرزویش را می کردم وارد شدم.

,

معلم بسیجی کوهپایه ای با تبسمی کوتاه ولی معنی دار از شوق بسیارش برای معلم شدن این گونه بیان کرد:

,

سال ۱۳۸۸ آموزش و پرورش استخدام داشت به نوعی که تعداد بالای ۸۰ نفر برای دو سهمیه ثبت نام کردند، دست تقدیر برای من به طور خیر رقم خورد و بنده به عنوان معلم استخدام شدم. در طول خدمتم در سمت معلم، مدیر و معاون با حداکثر توانم برای ارتقاء سطح معرفت و دانش شاگردانم تلاش می کردم و هم اکنون مدیر پرورشی هستم.

,

777777

, 777777, 777777,

*لشگر امام حسین(ع) نقطه عطفی برای رفتن به سمت خوبی ها بود

, *لشگر امام حسین(ع) نقطه عطفی برای رفتن به سمت خوبی ها بود,

هاشمی که فعالانه در بسیج کوهپایه به کار و تلاش مشغول است، از تداخل برنامه هایش گله نداشت بلکه از این همه کار  و فعالیت لذت می برد و بیان می کرد:

,

دوران سربازی از سال ۷۵ تا ۷۷ در لشگر امام حسین بودم و تجربیان خوبی در زمینه فرهنگی، حفظ آثار و همچنین کنگره سرداران پیدا کردم که برای همیشه در ذهنم باقیست به نوعی که می توانم بگویم، لشگر برای من نقطه عطف خوبی ها بود.

,

سعی می کردم هر قسمت به کار مشغول می شوم در زمینه فرهنگی و دینی فعالیت داشته باشم به همین خاطر، در هسا، به طور تخصصی قرآن کار می کردم و رتبه سوم مسابقات فرهنگیان در رشته ترتیل قرآن در سطح سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح را کسب کردم.

,

عضویت در بسیج برایم بهترین تداخل کاری من است به نحوی که مربی صالحین حوزه بسیج حضرت امیر المومنین(ع)کوهپایه هستم و شور و شوق با بسیجیان بودن را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

,

*با یک دست چند کار همسو را برداشتم

, *با یک دست چند کار همسو را برداشتم,

هاشمی در پاسخ به این سوال که تداخل برنامه هایتان لطمه ای به شغل شریفی معلمی نمی زند، گفت:

,

به نظر من باید نگاه را دقیق کرد تا از چند کار ضرر نخورد. دید من به شغل معلمی به صورتی است که معلمی را اصل زندگی کاری می دانم و دیگر کارها را ابزاری برای ارتقاء شغلم.

,

به همه این کارها از مسابقات قرانی و فرهنگی تا بسیج؛ همه ابزاری برای رسیدن به موفقیت بیشتر من است. در این راه توانستم برخی برنامه های مدرسه در ایام تابستان را با کلاس های طرح صالحین بسیج تداخل دهم و با این اقدام جذب حداکثری خوبی را شاهد باشیم.

,

هاشمی4

, هاشمی4, هاشمی4,

*معلمی عاشق می خواهد

, *معلمی عاشق می خواهد,

این معلم فعال شهر سجزی با اشاره به اینکه تا کسی عاشق نباشد نمی تواند بگوید در کارم موفق هستم، تاکید کرد:

,

اگر عاشق شغلت باشی، می تونی اخلاق را که حلقه گم شده در جامعه امروز است، به گونه مطلوب به کار ببندی و با دانش آموزانت به گونه ای ارتباط برقرار کنی که آنها هم عاشق درس شوند.

,

در برخی کلاس ها، با دانش اموزانم به گونه ای برخورد کرده ام که سنگ صبورشان هستم و گاها ارتباط خوبی داشته و با بیان مشکلاتشان راهکاری در حد توانم به آنها ارائه خواهم داد.

,

*گاهی بی احتیاطی هایی به ضرر معلمان صورت می گیرد

, *گاهی بی احتیاطی هایی به ضرر معلمان صورت می گیرد,

هاشمی به گونه ای در گفتگو صحبت می کرد که انگار دلت می خواست، دستت می رسید و ساعت زمان را اندکی آهسته تر میکردی.

,

او ادامه داد: اگر بخواهم از مشقت این قشر زحمت کش بگویم، بهتر است این نکته مهم را یادآور شوم که معلمان از برکت حقوقشان می خورند زیرا قانع به زندگی بوده و هستند ولی خالی از لطف نیست که یادآور شوم، گاها بی احتیاطی هایی نسبت به این قشر انجام می گیرد نظیر اینکه در افزایش حقوق معلمان رسانه ها مدام به این خبر به صورت خاص می پردازند در صورتی که گاها  افزایش حقوق برای همه کارکنان دولت مشهود بوده است ولی چرا باید تیتر خبرها، به گونه اختصاصی تغییر در حقوق و مزایای این قشر را بیان کند، نمی دانم…

,

*بزرگترین مشکل بخش کوهپایه تراکم کم است

, *بزرگترین مشکل بخش کوهپایه تراکم کم است,

معلم سجزی که دقت نظر خوبی در بیان مشکلات داشت، افزود:

,

بزرگترین مشکل منطقه ما تراکم کم نسبت به شهرهاست. منطقه کوهپایه از نظر وسعت آموزشی ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد ولی به دلیل اینکه تراکم به صورت یک جا نیست متاسفانه از برخی مزیت ها برخوردار نخواهند شد و این مطالبه ای به حق در این رابطه است که باید پیگیر شود. در کل بگویم امکانات مدرسه بر اساس آمار دانش آموزان ما، تقریبا نزدیک به صفر است.

,

*معلمان اهل عمل هستند ولی بیشتر باشند

, *معلمان اهل عمل هستند ولی بیشتر باشند,

سخن آخر معلم بسیجی نصرالله هاشمی با معلمان بود:

,

اگر امروز معلمان ما همان دهه شصتی ها باشند مطمئن باشید که دانش آموزان دهه شصتی زیاد داریم. اگر معلم زبانش با عملش هماهنگ شده و برای ارتقاء بار علمی و دینی دانش آموزان قدم بردارد، مسلما دانش آموزان ما قربانی جنگ نرم نخواهند شد و همه این موارد به هماهنگی از سطح بالای آموزش و پرورش تا مدارس پدید می آید.

,

گفتگوی امروز ما با معلمی بود که به خاطر گفتگوی امروز ما حاضر شد کیلومترها از شرق اصفهان به دفتر اصفهان شرق امده و با ما گفتگویی صمیمانه با محوریت روز معلم داشته باشد.

,

او از انگیزه تدریس گفت تا مشکلات معلمان و دانش آموزان و می توان گفت؛ معلمی را با زندگی آمیخته است تا بتواند مسیر زیبای زندگی را به شاگردانش بیاموزد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه