اخبار داغ

در پی تشدید حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها؛

ارتش سوریه برای آزادسازی حلب در حال آماده‌شدن است/ تلاش روسیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس

ارتش سوریه برای آزادسازی حلب در حال آماده‌شدن است/ تلاش روسیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس
یک روزنامه سوری اعلام داشته است که ارتش سوریه در حال آماده‌شدن برای یک حمله فراگیر به حلب و شهرهای اطراف در یک عملیات آزادسازی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، ده روز آتش‌باران در حلب فشارهای دیپلماتیک برای برقراری صلح در این منطقه را افزایش داده است. مقامات روسی اعلام داشته‌اند که از دولت سوریه خواسته شده تا در آتش‌بس موقتی که در لاذقیه و شهرهای اطراف دمشق برقرار است، حلب را نیز بگنجانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

به گزارش شبکه خبری الجزیره، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای مذاکرات صلح سوریه در ژنو حاضر شده است نیز خواستار توقف خصومت‌ها در تمام کشور سوریه شد.

,

جان کری گفت: ما اکنون برای حل مشکلات سوریه به صورت مستقیم با روس‌های مذاکره داریم.

,

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش‌بس کامل در سوریه شده است تا کمک‌های بشردوستانه در اختیار مردم قرار گیرد. صدها تن از جمله کودکان در جنگ حلب کشته شدند.

,

روسیه اذعان داشته بود که مانع اسد برای حمله هوایی علیه مواضع گروه‌های مخالف و تروریست‌ها نمی‌شود، اما به نظر تغییراتی در لحن روس‌ها ایجاد شده است. ژنرال سرگئی کارالنکو، مسئول مرکز نظارت بر آتش‌‎بس روسیه در سوریه در مصاحبه با خبرگزاری‌های روس اظهار داشته است که روسیه در حال مذاکرات پیوسته برای برقراری صلح در استان حلب است و نیروهای نظامی روسیه و سوریه باید صلح را در این منطقه برقرار سازند.

,

پیشتر نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل متحد در امور سوریه از رهبران روسیه و آمریکا خواسته بود آتش‌بس شکننده‌ای را که به زحمت طی دو ماه گذشته در سوریه برقرار بوده است، نجات‌دهند و روند صلحِ آسیب‌دیدۀ این کشور را احیا کنند.

,

مخالفان سوریه پیش از این اعلام کرده بودند که اگر حملات هوایی در حلب متوقف نشود مذاکرات صلح در ژنو را ترک خواهند کرد.

,

جیمز بایز خبرنگار الجزیره در گزارشی از مذاکرات صلح در سوئیس اظهار داشت که هیئت مخالف نسبت به نقش روس‌ها در این مذاکرات بدگمان هستند. آن‌ها اعلام داشته‌اند که روس‌ها به دنبال مذاکره برای صلح نیستند بلکه تمایل روس‌ها به سوی گزینه نظامی است.

,

یک روزنامه سوری اعلام داشته است که ارتش سوریه در حال آماده شدن برای یک حمله فراگیر به حلب و شهرهای اطراف در یک عملیات آزادسازی هستند.

,

در همین رابطه الجزیره از درخواست قطر برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع حلب گزارش داده است.

,

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ منتشر شد، از سال ۲۰۱۱ حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان ناآرامی‌ها کشته و بیش از ۱٫۹ میلیون نفر زخمی شده‌اند. در جنگ پنج ساله سوریه همچنین میلیون‌ها نفر در داخل و خارج از این کشور جنگ‌زده آواره شده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه