اخبار داغ

به بهانه مبعث پیامبر رحمت (ص)

گزارشی از شیعه انگلیسی/تفرقه انگیزی جریان شیرازی‌ها در جهان اسلام

گزارشی از شیعه انگلیسی/تفرقه انگیزی جریان شیرازی‌ها در جهان اسلام
ایجاد تفرقه بین امت اسلامی یکی از اصلی ترین اهداف دشمنان اسلام بوده است، هر روز با ایجا مذاهب و انشعابات دروغین در صدد ضربه زدن به پیکره جامعه اسلامی است. در صدر اسلام مسیلمه کذاب و خوارج تا بهائیت در این زمانه هم وهابیت و شیعه انگلیسی را به جان مسلمانان انداخته اند تا باایجاد انشقاق در صفوف مسلمین راحتر بتوانند بر آنان چیره شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان، در ابتدای دهه هفتاد میلادی و پس از درگذشت آیت الله سید محسن حکیم، یکی از روحانیون ساکن کربلا به نام سید محمد شیرازی اعلام مرجعیت کرد، اتفاقی که واکنش آیت الله خوئی از بزرگان حوزه نجف را در پی داشت و این مرجع تقلید در استفتائی به عدم اجتهاد سید محمد شیرازی تصریح کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

آغاز فعالیت جریان شیرازی‌ها در جهان اسلام
سید محمد شیرازی پس از اعلام مرجعیت در شهرهای عراق به خصوص شهر کربلا و نیز کشورهای دیگر منطقه دست به تاسیس موسساتی در حوزه‌های مختلف کاری اعم از دینی، فرهنگی و اقتصادی زد. مساله‌ای که باعث شد تعدادی از شیعیان عراق و کشورهای دیگر از سید محمد شیرازی تقلید کنند و رفته رفته او و مقلدینش که بیشتر از شهر کربلا بودند، به جریان شیرازی‌ها معروف شدند. 
سید محمد شیرازی گرچه زیاد از حق شیعیان سخن می‌گفت، چندان اهل مبارزه هم نبود، آن در سال‌هایی مردم و مسلمانان عراق درگیر ظلم‌های بیشماری از سوی صدام بودند، به همین خاطر در‌‌ همان ماه‌های نخست روی کار آمدن رژیم صدام، این کشور را ترک کرد. شیرازی و طرافداران او از ابتدای فعالیتشان در کشورهای مختلف سعی در کنار آمدن با دولت‌های این کشور‌ها را داشتند. 

,
,
,


دوری شیرازی از امام خمینی (ره) 
سید محمد شیرازی با وجود اینکه در ابتدای نهضت امام خمینی (ره) از طرافداران امام (ره) بود، اما پس از مطرح شدن مرجعیت سید محمد شیرازی، او کم کم از امام (ره) فاصله گرفت. شیرازی پس از پیروزی انقلاب و مهاجرت به ایران، از انقلاب به شدت فاصله گرفت تا حدی که او در اواسط جنگ با صدور بیانیه‌ای، دفاع مقدس را به برادرکشی تشبیه کرد. 

,
,
,


مرجعیت خانوادگی
پس از وفات سید محمد شیرازی در ابتدای دهه هشتاد شمسی، مقلدین او، به تقلید از برادرش سید صادق شیرازی پرداختند، اتفاقی که مرجعیت را به یک مساله خانوادگی تبدیل کرد. این قضیه، مساله‌ای خارج از روال معمول در حوزه علمیه و بحث ضرورت اعلم بودن مرجع بود. 

,
,
,


شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیع جریان شیرازی‌ها
طرافداران سید صادق شیرازی طی سال‌های اخیر، ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به زبان‌های مختلف تاسیس کرده‌اند، آن‌ها با این کار سعی کردند شیرازی را به عنوان مرجع تقلید اول جهان تشیع به همه معرفی کنند، اما با این وجود صادق شیرازی نتوانست مقلدین چندانی برای خودش دست و پا کند. 
رسانه‌های منتسب به سید صادق شیرازی تلاش سنگینی برای ورود بدعت‌های مختلف به سنت شیعه را در پیش گرفته‌اند. شیرازی و اطرافیان او نقش فراوانی را در ترویج تبلیغ قمه زنی در ایران و کشورهای دیگر داشته و دارند. 
جریان شیرازی‌ها مشکلی با جهان استکبار و در راس آن‌ها آمریکا ندارد، آن‌ها در کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا موسسات مختلفی را تاسیس کرده‌اند و در این موسسات مشغول ترویج قرائت تحریف شده‌ای از اسلام یا‌‌ همان اسلام غیرسیاسی هستند که در آن ولایت فقیه حذف شده است. 

,
,
,
,
,


تفرقه انگیزی جریان شیرازی‌ها
طرافداران سید صادق شیرازی در کشورهای مختلف با حمله به اعتقادات اهل سنت و اقدامات تفرقه گرایانه، فضا را برای فعالیت شیعیان در این کشور‌ها محدود و زمینه را برای حمله بیشتر جریان وهابیت به شیعیان در کشورهای مختلف باز می‌کنند. 
اقدامات تفرقه گرایانه جریان شیرازی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که رهبران این جریان در کشور‌ها و مناطق امن زندگی می‌کنند و سایر شیعیان در کشورهای مختلف، مجبورند هزینه اقدامات آن‌ها را پرداخت کنند. 
طرافداران جریان شیرازی‌ها سعی می‌کنند که با گره زدن خود به مسائلی همچون ولایت امیرالمومنین (ع) و شعائر حسینی، راه هر گونه نقد دیگران را درباره خود ببندند و خود را افرادی مقید و محب اهل بیت (ع) نشان دهند در حالی که هیچ گونه موضعی در قبال کشتار شیعیان و محبین اهل بیت (ع) در عراق، سوریه، پاراچنار و سایرشره‌ها و کشورهای دیگر نگرفته و نمی‌گیرند. 

,
,
,
,
,


فتنه یاسر حبیب در جهان اسلام
یاسر حبیب روحانی جوان کویتی تبار است که با انتساب خود به سید صادق شیرازی، در لندن موسسه دینی و شبکه ماهواره‌ای تاسیس کرده است و با توهین به اعتقادات و بزرگان اهل سنت دست به فتنه‌گری می‌زند. با این وجود هیچ واکنشی و اعلام برائتی از سوی سید صادق شیرازی در خصوص اقدامات یاسر حبیب صورت نگرفته است. 
از جمله اقدامات فتنه انگیز یاسر حبیب برگزاری مراسم جشن در سالروز مرگ عایشه همسر پیامبر (ص) و نسبت دادن اتهاماتی ناروا به او بوده است، اتهاماتی که به هیچ وجه با اعتقادات شیعیان سازگاری ندارد و براساس آیات قرآن نسبت دادن هر گونه اتهام فحشایی به همسران پیامبر (ص) باطل است، سکوت صادق شیرازی در قبال توهین منتسبینش به مقدسات اهل سنت در حالی صورت می‌گیرد که رهبر انقلاب چندسال پیش در سفر به کردستان رسما هرگونه توهین به مقدسات اهل بیت را ممنوع و حرام اعلام کردند. 
جریان وهابیت با سوء استفاده از سخنان یاسر حبیب، گفته‌های او را به صورت گسترده در سطح جهان اسلام منتشر و آن را به عنوان اعتقادات شیعیان (ونه فقط اعتقادات یک جریان خاص) در خصوص زنان پیامبر (ص) عنوان کردند. 

,
,
,
,
,


هزینه‌های میلیون دلاری یاسر حبیب

,
,

صحبت‌های یاسر حبیب و اقدامات فتنه انگیزانه او، مشکلات زیادی را برای شیعیان در کشورهای عربی به خصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس به وجود آورد و باعث شد که علمای شیعه این کشور‌ها مجبور به صدور بیانیه‌های مختلفی شوند تا از تبعات منفی اقدامات یاسر حبیب بر وضعیت شیعیان کشورهای عربی بکاهند. 
اقدامات یاسر حبیب در انگلیس از جمله تاسیس یک شبکه ماهواره‌ای، هزینه سنگین مالی به دنبال دارد که این هزینه‌ها از توان یک به اصطلاح طلبه خارج است، اما هیچ‌گاه از سوی یاسر حبیب در خصوص منبع تامین این هزینه‌های سنگین میلیون دلاری شفاف سازی نشده، که این مساله به خوبی حکایت از دست‌های پشت پرده سیاست‌مدارانی دارد که یاسر حبیب در کشورآن‌ها یعنی انگلیس، سکونت می‌‌کند.

,
,


شباهت یاسر حبیب به تکفیری‌ها
یاسر حبیب همچنین ید طولایی در تکفیر شیعیان از جمله مراجع تقلید را دارد، او به هر بهانه‌ای و به دلیل مخالفت دیگران با نظراتش، حکم تکفیر افراد حتی مراجع بزرگ تقلید را صادر می‌کنند، اقدامی که شبیه رفتار وهابی‌های تکفیری است. 
سخنان تفرقه انگیزانه یاسر حبیب و برخی دیگر از افراد منتسب به سید صادق شیرازی بهانه‌های خوبی را برای گروه‌های تکفیری فراهم کرده تا این گروه‌ها، جوانان اهل سنت را در کشورهای مختلف به سوی خود جذب و آن‌ها را تشویق به عملیات انتحاری در میان شیعیان کنند. 

,
,
,
,


شرکت نکردن طرافداران شیرازی‌ها در دفاع از حرم
پس از شروع فعالیت مسلحانه گروه‌های تکفیری به خصوص داعش در عراق و سوریه و تهدید اماکن مقدس به خصوص حرم حضرت زینب (س) از سوی این گرو‌ها، هیچ اقدامی از سوی سید صادق شیرازی و پیروان او برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) صورت نگرفت. 
پس از تهدید حرم حضرت زینب (س) نه تنها پیروان سید صادق شیرازی برای دفاع از حرم به سوریه نرفتند، بلکه آن‌ها دفاع از حرم را یک اقدام سیاسی و ظلم و جنایت در حق مردم سوریه می‌دانستند. در حالی که مردم سوریه خود قربانی جنایات داعشی‌ها و تفکیری‌ها بودند. 
 در عراق هم با وجود اینکه بسیاری از گروه‌ها و جریانات دینی در مقابل داعش سلاح به دست گرفتند، اما پیروان سید صادق شیرازی با وجود اینکه برای خودشان در شهرهای مختلف عراق تشکیلاتی دارند، اما به جبهات نبرد با داعش نرفتند. 

,
,
,
,
,


تبعات ادامه فعالیت جریان شیرازی‌ها
بسیاری از اقدامات طرافداران و منتسبین سید صادق شیرازی، ضربات بدی به مذهب تشیع و دین اسلام زده و مشکلات فراوانی را برای شیعیان به وجود آورده است، اما با این وجود هیچ واکنشی از سوی سید صادق شیرازی نسبت به این اقدامات صورت نگرفته است. 
ادامه فعالیت‌های تفرقه افکنانه جریان شیرازی‌ها نه تنها فاصله بین شیعیان و اهل سنت را بیشتر خواهد ساخت، بلکه در بین شیعیان هم تفرقه ایجاد می‌کند و شیعیان را در کشورهای مختلف چند پاره و تضعیف خواهد کرد که تحقق این مساله از آرزوهای دیرینه جریان وهابیت است.

,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه