اخبار داغ

پیدا شدن باغی با سنگ “شبه فیروزه” برخی از شهربابکی ها را به خیابان کشاند /تصاویر

پیدا شدن باغی با سنگ “شبه فیروزه” برخی از شهربابکی ها را به خیابان کشاند /تصاویر
خبر پیدا شدن باغی با سنگ "فیروزه" برخی از همشهریان را به این باغ کشاند ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار “بابک خبر”؛ روز گذشته علاوه بر باران رگباری شدید در شهربابک که توجه مردم شهرستان را به خود جلب کرده بود پخش یک خبر دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت و برخی از مردم شهر را به خیابان کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “بابک خبر”, “بابک خبر”, “بابک خبر”,

این خبر چیزی نبود جزء پیدا شدن یک باغ با سنگ فیروزه، سنگی که نوع شهربابکی آن از رتبه برتر کشوری برخوردار بوده و قابل رقابت با فیروزه نیشابور می باشد و این روزها توسط تعدادی از کارگاههای تراش شهرستان شکل زیبای خود را پیدا کرده و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد.

,

بله خبر فوق بود که جمعی از مردم شهرستان را جهت جمع آوری سنگ قیمتی و گران بها فیروزه به این باغ کشاند.

,

وضعیت میدانی باغ حکایت از تخلیه یک بار سنگ مشکوک به فیروزه توسط فرد یا افرادی در آن داشت. اما بالاخره تعدادی از همشهریان خود را به این باغ رسانده و موفق شدند مقداری از این سنگ را جمع آوری کنند.

,

خبرنگار “بابک خبر” جهت مشخص شدن قضیه و اطلاع از مشخصات سنگ مورد نظر با حاج محمدی نماینده میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان گفتگو کرد که وی در پاسخ به خبرنگار ما گفت: بنده بعد از اطلاع ، شخصا جهت بررسی در محل حضور یافتم که پس از بررسی مشخص شد سنگ های فوق از نوع فیروزه نبوده بلکه سنگ “مالاکیت” یا به عبارتی سنگ “شبه فیروزه” می باشند.

,

وی افزود: این نوع سنگ در شهربابک فقط در سه معادن مس میدوک، چاه فیروزه و ایجو یافت می شود اما چگونگی پیدا شدن این بار در این باغ جای بررسی دارد.ا

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه