اخبار داغ

استاد علیزاده:

عنوان «شوالیه»، شایسته اساتید موسیقی ایران نیست/ همواره به عنوان یک ایرانی سرم را بالا گرفته ام

عنوان «شوالیه»، شایسته اساتید موسیقی ایران نیست/ همواره به عنوان یک ایرانی سرم را بالا گرفته ام
استاد موسیقی ایران با بیان اینکه اساتید موسیقی و هنر ایران از ارزش بسیار بالایی برخوردارند گفت: عنوان شوالیه یعنی سرباز فرانسوی شایسته اساتید موسیقی ایران نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد حسین علیزاده پیش از ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشتی که برای او در محل تالار وحدت دانشکده فرهنگ و هنر استان کرمانشاه برگزار شده بود، با ابراز خرسندی از حضور در استان کرمانشاه و جمع هنرمندان و هنردوستان این استان گفت: بسیار خوشحال و هیجان زده هستم از این که به من لطف دارید و من را هنرمند می دانید.
وی افزود: این افتخاری است که نصیب من شده است و همیشه گفته ام که هنرمند را مردم می سازند و این افتخار را من در طی 50 سال داشته ام و از دوران جوانی هر آنچه که داشته ام- بدون اینکه جنبه شعار داشته باشد- واقعا از مردم داشتم و اگر که هنرمند نامیده می شوم، این وظیفه و این جایگاه را از همان جوانی از لطف مردم داشته ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

 

,

, ,

 

,


استاد موسیقی ایران تصریح کرد: من همیشه به شوق این مردم کار کرده ام و همیشه و هر وقت با خود می اندیشم می بینیم که واقعا از این موضوع و مردم نیرو گرفته ام و این نشان را در زندگی ام با هیچ چیز عوض نکرده ام .
وی افزود: خیلی خیلی خوشحالم در طی 50 سال فعالیتی که داشته ام، هر وقت در حضور مردم قرار گرفته ام همیشه چهره های جوان حضور داشتند و ما را هم جوان نگه داشته اند.
علیزاده ضمن تشکر از تمام برگزار کنندگان این مراسم، گفت: می دانم که این جلسه با همه حسن نیت، عشق و احترام بوده و از این موضوع خوشحال و سپاسگزارم.
همواره به عنوان یک ایرانی سرم را بالا گرفته ام
وی با اشاره به برخی از مشکلات در جامعه که ممکن است که ناخودآگاه و یا خودآگاه باعث ناراحتی برخی افراد شود و آنان را به انتقاد وادارد گفت: اما من می خواهم از زاویه دیگری بگویم و آن عشق به وطن است، و من با این زاویه همواره سرم را به عنوان یک ایرانی در همه جا بالا گرفته ام.
استاد موسیقی ایران تصریح کرد: در طول تاریخ کشور ما با مشکلات زیادی چون جنگ تحمیلی روبرو بوده و این عشق به وطن بوده که باعث شده هرکسی در هر شرایطی چون تحریم و ...در رشته خودش سرش را بالا نگه دارد.
وی اشاره ای نیز به جنگ تحمیلی داشت و گفت: مقاومت مردم ما خصوصا مردم کرمانشاه در جنگ نشانی از این عشق به وطن است که باعث شد مردم در کنار تفاوت های دینی، مذهبی، قومی و... کنار هم ایستاده و کشور را حفظ کنند.
وی تاکید کرد: ما باید این فرهنگ را داشته باشیم که جرات انتقاد و اعتراض داشته باشیم، اما ذاتا ناراضی نباشیم و قبل از اینکه به هر چیزی ایراد بگیریم ابتدا ایرادات خودمان را بررسی کنیم.
علیزاده با ابراز خرسندی از ایجاد رشته موسیقی در کرمانشاه گفت: هم اکنون خیلی تغییرات در سطح دانشگاه ها ایجاد شده که از آنجمله می توان به تاسیس رشته موسیقی در دانشکده ها اشاره کرد و دستاوردهایی که در یک کشور به وجود می آید بیش از آنکه خواست مدیران باشد، خواست خود مردم است که باید قدرشناخته شود.
وی ایجاد رشته موسیقی در دانشکده فرهنگ و هنر کرمانشاه را اتفاق خوشایندی دانست که باید حفظ شود.
استاد موسیقی ایران گفت: هم اکنون دانشجویان نسبت به نسل ما استعداد و امکانات بیشتری دارند، لذا باید از این ظرفیت استفاده کنند.
نسل فعلی در قیاس خود با جوامع غربی به تقلید گرایی روی می آورد
وی خطاب به نسل فعلی نیز گفت: متاسفانه هم اکنون نسل ما در قیاس ظرفیت های خود با جوامع دیگر خصوصا جوامع غربی به تقلیدگرایی روی می آورند و خود را جهان سوم دانسته و سیاست خود را تحت سیاست آنها می داند، در حالی که به هیچ وجه اینگونه نیست.
استاد علیزاده تاکید کرد: من هیچ گاه حرف دلم را برای غیر باز نمی کنم و اگر مشکلی است آن را درکشورم مطرح می کنم.
وی افزود: علی رغم شرایط سختی که در موسیقی داریم، موسیقی ما در فستیوال های خارجی کاملا قابل رقابت با سایر تولیدات موسیقایی در دنیا است.
استاد موسیقی ایران افزود: گاهی برخی چیزها را در روزنامه هاو مطبوعات می بینیم عرق شرم بر پیشانی ما می نشیند که چرا باید منتظر باشیم کسی از خارج بیاید مشکلات ما را حل کند. ما هیچ چیزی از دنیا کم نداریم و هرکس باید مشکل خود را حل کند.
وی خاطر نشان کرد: علی رغم تحمیل جنگ تحمیلی بر کشور ما، هم اکنون از نظر هنری و رشته هایی چون موسیقی از رشد خوبی برخورداریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,


هنر ماندگار در ارتباط با ریشه ها پدید می آید
علیزاده تفاوت نسل خود با نسل فعلی را عدم ارتباط نسل فعلی با گذشتگان خود دانست و گفت: ما همیشه به اساتیدمان وصل بودیم اما برای نوآوری و خلق بهترین هنرها هم باید به ریشه ها وصل بود و بعد در طول زمان دست به نوآوری زد.
وی نسبت دادن عنوان شوالیه آواز ایران به استاد شهرام ناظری را درست ندانست و گفت: هنرمندان ما از ارزش بالاتری برخوردارند که بگوییم سرباز فرانسوی آواز ایران، بلکه شهرام ناظری بالاتر است.
استاد موسیقی ایران تاکید کرد: ما نباید عناوین خود را با افتخارات غیر خودی بزرگ کنیم، ما افتخارات بسیار زیادی داریم و باید بتوانیم نشان های بزرگ به دنیا بدهیم.
حیفم می آید استاد ناظری در سایه شوالیه باشد
وی خاطر نشان کرد: من کشورم را دوست دارم و هیچ عنوانی جز حسین علیزاده ندارم و نمی خواهم، و از استاد ناظری می خواهم که خودش به جراید بگوید دیگر به او شوالیه نگویند. من حیفم می آید استاد شهرام ناظری در سایه عنوان شوالیه قرار گیرد.
در ادامه عبدالرضا رادفر، از اساتید ادبیات استان کرمانشاه نیز گفت: ما به شوالیه نیاز نداریم، ما عنوان ناظری ها و علیزاده ها را افتخار می دانیم، و امیدواریم روزی این عنوان ها به بهترین های موسیقی ایران اهدا شود.

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه