اخبار داغ

نصرمن الله و فتح قریب!

بشیر آزاد شد/ آخرین شهر شیعه نشین از داعش پس گرفته شد + تصاویر

بشیر آزاد شد/ آخرین شهر شیعه نشین از داعش پس گرفته شد + تصاویر
شهر بشیر، در منطقه جنوب استان کرکوک که از 2 سال قبل در دست داعش بود، توسط رزمندگان ترکمن عراقی، آزاد گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، عملیات بزرگ و همه جانبه برای آزادسازی کامل بشیر، راس ساعت 5 صبح روز شنبه (11 اردیبهشت) آغاز شد. گروهی از رزمندگان ترکمن توانستند بعد از گذشت تقریبا دو سال از اشغال بشیر، قدم به داخل بشیر گذاشته و پرچم عراق را بر فراز درمانگاه و مرکز پلیس شهر به اهتزاز درآورند. گزارش های اولیه حاکی از پیشروی رزمندگان مقاومت و فرار داعشیان از منطقه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بشیر شهری در جنوب استان کرکوک، در منطقه کردستان عراق است که ساکنان آن ترکمن و شیعه هستند. بشیر، تنها شهر شیعه نشین عراق بود که در اشغال داعش قرار داشت و به لطف خدا، مجاهدت رزمندگان مقاومت و به برکت خون پاک شهدا آزاد گردید.

,

اولین شهید عملیات پیروزمندانه آزادسازی بشیر، شهید علی یاغمور بود که خطبه حماسی مادرش، در مراسم تشییع جنازه فرزندش، شکوهی وصف ناپذیر داشت.

,

 

,

, ,

اولین شهید عملیات آزادسازی بشیر

,

, ,

مادر شهید علی یاغمور در مراسم تشییع پیکر فرزندش

,

 

,

در آغاز عملیات، سربندهای لبیک یاحسین در بین رزمندگان توزیع گردید که یادآور فرهنگ شهادت در شیعه است. با تلاش و اتحاد نیروهای مقاومت فرقه العباس، فرقه امام علی،حشد الشعبی و پیشمرگ ها، بشیر به محاصره نیروهای مقاومت درآمد و تعدادی از داعشیان به هلاکت رسیده و حدود 20 نفر از آن ها، به اسارت گرفته شد. یکی از اسرای داعش اعتراف کرد که داخل بشیر بیش از 2000 مین و تله کار گذاشته اند که همین عامل، باعث کندی پیشروی در داخل بشیر شد. محلات و خانه ها، قدم به قدم، پاکسازی شدند و پرچم این گروهک ملعون، از شهر بشیر، پایین کشیده شد و پرچم عراق، در گوشه گوشه شهر، نصب گردید.

,

 

,

, ,

حضور فرقه العباس، فرقه امام علی،حشد الشعبی و پیشمرگه ها در مرحله نهایی عملیات آزادسازی بشیر 

,

, ,

نصب پرچم عراق بر بام های بشیر

,

 

,

بعد از دو روز عملیات سخت، رزمندگان مقاومت، به تازه خورماتو بازگشتند و مردم با خوشحالی زیاد، با گل و شیرینی به استقبال آن ها رفتند. مردم اجساد شهدایی که در عملیات دو هفته قبل به محاصره داعش درآمده و به شهادت رسیده بودند را نیز با خود آورده بودند. محل شهادت این شهدا، در اشغال داعش قرار داشت و نیروهای مقاومت با وجود تلاش فراوان، حتی نتوانسته بودند پیکر های بی جان آن ها را برگردانند. اجساد پاک این شهدا، به همراه پیکر شهید علی یاغمور، با حضور گسترده مردم، به خاک سپرده شد.

,

 

,

, ,

استقبال رزمندگان با شیرینی

,

, ,

بازگرداندن پیکر شهید علی یاغمور، اولین شهید عملیات آزادسازی بشیر

,


,
, ,

بازگرداندن پیکر پاک شهدا بعد از دو هفته

,

 

,

بشیر به لطف خدا، برکت خون پاک شهدا و همبستگی نیروهای مقاومت، بعد از 2 سال، آزاد شد. تصاویر اولیه ارسال شده از بشیر آزاد شده، حاکی از حکایت تلخ روزهای اسارت است. این آزادی را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر انقلاب و عموم شیعیان جهان خاصه شیعیان مقاوم و مجاهد بشیر و تازه خورماتو تبریک گفته و برای شهدای افتخار آفرین این عملیات، آرزوی علو درجات را داریم. همچنین، امید داریم، در آینده ای بسیار نزدیک، شاهد نابودی کامل گروهک های تکفیری و آزادی تمامی بلاد اسلامی باشیم.

,

 

,

, ,

مدرسه ابتدایی و راهنمایی بشیر

,

, ,

مدرسه ابتدایی و راهنمایی بشیر

,

, ,

حسینیه شهدای بشیر

,

, ,

حسینیه شهدای بشیر

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه