اخبار داغ

لرستان با دست خالی به استقبال آتش سوزی ها می رود:

جنگل و مراتع لرستان بر روی بمب ساعتی آتش سوزی!/ گلایه داوطلب عضو اطفا حریق از کم توجهی دولت+ فیلم

جنگل و مراتع لرستان بر روی بمب ساعتی آتش سوزی!/ گلایه داوطلب عضو اطفا حریق از کم توجهی دولت+ فیلم
با شروع شدن فصل گرما،به دلیل بارندگی های مناسب سال زراعی امسال و پوشش مناسب علوفه ای،خطر آتش سوزی را در لرستان بیش از بیش افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیان روز، آتش سوزی جنگل و مراتع لرستان در سال گذشته به سوژه ای برای رسانه ها تبدیل شد که علی رغم مانورهای نمایشی دولتی ها،نیروهای مردمی با دست خالی آتش سوزی ها را خاموش می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیان روز،, بیان روز،, بیان روز, بیان روز,  آتش سوزی جنگل و مراتع لرستان در سال گذشته به سوژه ای برای رسانه ها تبدیل شد که علی رغم مانورهای نمایشی دولتی ها،نیروهای مردمی با دست خالی آتش سوزی ها را خاموش می کردند.,

حوادث تلخ وناگوار آتش سوزی یا آتش افروزی جنگل ها و سوختن هزاران هکتار از جنگل ها و مراتع در لرستان از اذهان هیچ لرستانی پاک نمی شود.

,  آتش افروزی جنگل ها و سوختن هزاران هکتار از جنگل ها و مراتع در لرستان , آتش افروزی جنگل ها و سوختن هزاران هکتار از جنگل ها و مراتع در لرستان, آتش افروزی جنگل ها و سوختن هزاران هکتار از جنگل ها و مراتع در لرستان,

لرستانی که در ابعاد مختلف دارای محرومیت در این زمینه برای خاموش کردن آتش سوزی ها از بیل و شاخه های درخت استفاده می شود که این را باید مرثیه ای جدید از غم های محیط زیستی در استان برشمرد.

,

آتش سوزی جنگل پلدختر

, آتش سوزی جنگل پلدختر,

بر اثر بارندگی های خوبی که در سطح استان داشته ایم سطح پوشش گیاهی و علوفه ای در جنگل ومراتع لرستان نسبت به قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته اند که ای خود به مانند بمب ساعتی برای رخ دادن آتش سوزی می ماند.

,

رضا دریکوند از داوطلبان اطفا حریق در منطقه قلعه میشوند گفت:حدود 5سال عضو ماموران مردمی اطفا حریق هستم و غیر از خودم هم 7نفر را دعوت به کار کردم ولی به دلیل کم توجهی مسئولان ،امروز دیگر حاضر به همکاری نیستند.

,

وی بیان کرد:در سال گذشته یک مورد آتش سوزی در منطقه ما رخ داد که هفت روز به طول انجامید و بیش از 40هکتار جنگل سوخت.

,

آتش سوزی جنگل پلدختر

, آتش سوزی جنگل پلدختر,

وی با انتقاد از کمبود امکانات برای اطفا حریق عنوان کرد:امکاناتی برای خاموش کردن اتش سوزی ها نداریم و فقط با شاخه های درخت ،آتش سوزی ها را خاموش می کنیم.

, وی با انتقاد از کمبود امکانات برای اطفا حریق عنوان کرد:امکاناتی برای خاموش کردن اتش سوزی ها نداریم و فقط با شاخه های درخت ،آتش سوزی ها را خاموش می کنیم., وی با انتقاد از کمبود امکانات برای اطفا حریق عنوان کرد:امکاناتی برای خاموش کردن اتش سوزی ها نداریم و فقط با شاخه های درخت ،آتش سوزی ها را خاموش می کنیم., وی با انتقاد از کمبود امکانات برای اطفا حریق عنوان کرد:امکاناتی برای خاموش کردن اتش سوزی ها نداریم و فقط با شاخه های درخت ،آتش سوزی ها را خاموش می کنیم.,

دریکوند با اشاره به اینکه برای اطفا حریق حدود 15تا20میلیون ریال به ما  پس پرداخت شده که این جوابگوی زحمات ما 8نفر نیست.

,

دریکوند اطفا حریق

, دریکوند اطفا حریق,

وی با اشاره به علت آتش سوزی های ارتفاعات تنام را اختلافات خانوادگی و عدم توجه کوه نوردان به خاموش کردن آتش برشمرد.

,

این عضو مردمی اطفا حریق پلدختر با ابراز تاسف از بین رفتن درختان بلوط بر اثر آتش سوزی ها تصریح کرد:یک سوم درختان بلوط منطقه تنام از بین رفته که واقعا جای تاسف دارد.

,

زخمی

, زخمی,

دریکوند خاطر نشان کرد:به دلیل ترد زیاد به کوه برای خاموش کردن آتش،از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شدم.

,

آتش سوزی جنگل پلدختر

, آتش سوزی جنگل پلدختر,

مسئله پدافند غیر عامل که چند سالی رهبر انقلاب به آن تاکید دارد به این موضوع اشاره دارد که مدیران دستگاه اجرایی برای جلوگیری از خسارت ابتدا باید اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بحران را انجام داد که در واقع برای مهار آتش سوزی های استان به این شکل عمل نشده و اگر هم کاری صورت گرفته،اطلاع رسانی نشده است.

,

شهرستان پلدختر از مناطق جنوبی لرستان از شهرهایی که در استان بیشتر درگیر آتش سوزی جنگل ومراتع بود به طوری که دهها مورد آتش سوزی در مناطق مختلف رخ داد.

, آتش سوزی جنگل ومراتع , آتش سوزی جنگل ومراتع , آتش سوزی جنگل ومراتع , آتش سوزی جنگل ومراتع ,

این در حالی به دلیل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، برخی از مردم به درخواست متولیان امر برای مهار آتش سوزی حاضر می شوند ومتحمل زحمات و صدماتی می شوند ولی در مقابل دستگاه های متولی در پرداخت حق الزحمه این افراد کم توجهی می کنند و این مسئله باعث گلایه ونارضایتی داوطلبان اطفا حریق شده است.

, این در حالی به دلیل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، برخی از مردم به درخواست متولیان امر برای مهار آتش سوزی حاضر می شوند ومتحمل زحمات و صدماتی می شوند ولی در مقابل دستگاه های متولی در پرداخت حق الزحمه این افراد کم توجهی می کنند و این مسئله باعث گلایه ونارضایتی داوطلبان اطفا حریق شده است., این در حالی به دلیل کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، برخی از مردم به درخواست متولیان امر برای مهار آتش سوزی حاضر می شوند ومتحمل زحمات و صدماتی می شوند ولی در مقابل دستگاه های متولی در پرداخت حق الزحمه این افراد کم توجهی می کنند و این مسئله باعث گلایه ونارضایتی داوطلبان اطفا حریق شده است.,

آتش سوزی جنگل پلدختر

, آتش سوزی جنگل پلدختر,

علی رغم پیگیری رسانه ای پایگاه اطلاع رسانی بیان روز در خصوص انعکاس اخبار آتش سوزی ها ولی متاسفانه مسئولین امر در این خصوص حاضر به مصاحبه واعلام واقعیت ها نشدند .

,

حالا بخشدار معمولان در جلسه یازدهم اردیبهشت ماه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر ،بعنوان مدیری از مدیران دولت تدبیر با گذشت یک سال با انتقاد از مسئولین ذی ربط در خصوص انعکاس واقعیت های آتش سوزی می گوید:"یکی از مشکلات پنهان کاری در ارایه واقعیت های آتش سوزی ها است . باید واقعیت ها را منعکس کرد و آمار دقیق ارایه نمود همچنان که سال گذشته  بعلت 12روز آتش سوزی جنگل ومراتع منطقه کرکی در آتش سوختند که نیاز متولیان امر برای تخصیص اعتبارات لازم ،واقعیت ها را منعکس کنند.

,

عباس محمودی با اشاره به آتش سوزی های نفس گیر معمولان عنوان کرد:امسال حساسیت ها در ااین خصوص بیشتر و برای مهار آتش سوزی به اعتبارات وتجهیزات مناسب نیاز داریم.

, عباس محمودی با اشاره به آتش سوزی های نفس گیر معمولان عنوان کرد:امسال حساسیت ها در ااین خصوص بیشتر و برای مهار آتش سوزی به اعتبارات وتجهیزات مناسب نیاز داریم., عباس محمودی با اشاره به آتش سوزی های نفس گیر معمولان عنوان کرد:امسال حساسیت ها در ااین خصوص بیشتر و برای مهار آتش سوزی به اعتبارات وتجهیزات مناسب نیاز داریم., عباس محمودی با اشاره به آتش سوزی های نفس گیر معمولان عنوان کرد:امسال حساسیت ها در ااین خصوص بیشتر و برای مهار آتش سوزی به اعتبارات وتجهیزات مناسب نیاز داریم.,

از نکات جالب آتش سوزی های پلدختر مشخص نبودن عوامل آتش سوزی بود که  این مسئله باعث شد تا این افراد سودجو و متخلف بر میزان آتش سوزی های خود اضافه کنند.

,

به نظر می رسد مسئولان برای مقابله با آتش سوزی بیشتر موضوع را جدی بگیرند و تجهیزات لازم از جمله بالگرد اطفا حریق را در استان فراهم کنند.

, به نظر می رسد مسئولان برای مقابله با آتش سوزی بیشتر موضوع را جدی بگیرند و تجهیزات لازم از جمله بالگرد اطفا حریق را در استان فراهم کنند., به نظر می رسد مسئولان برای مقابله با آتش سوزی بیشتر موضوع را جدی بگیرند و تجهیزات لازم از جمله بالگرد اطفا حریق را در استان فراهم کنند., به نظر می رسد مسئولان برای مقابله با آتش سوزی بیشتر موضوع را جدی بگیرند و تجهیزات لازم از جمله بالگرد اطفا حریق را در استان فراهم کنند.,

در این کلیپ صحنه های غم انگیزی از آتش سوزی گسترده در مناطق مختلف پلدختر را مشاهده می نمایید که لزوم توجه و هوشیاری مسئولان ومردم را برای حفاظت از این منابع ملی را می رساند زیرا همین پوشش جنگلی باعث می شود خسارت سیلاب کاهش و اثرات منفی خشکسالی کاهش یابد.

,
 
,
, ,

دانلود کنید

 

انتهای پیام/

,

دانلود کنید

, دانلود کنید, دانلود کنید, دانلود کنید, دانلود کنید,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه