اخبار داغ

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری؛

هدایت و راهبری جامعه در گرو تربیت صحیح معلمان است/ لزوم تامین زمینه کافی برای تکریم جایگاه معلم

هدایت و راهبری جامعه در گرو تربیت صحیح معلمان است/ لزوم تامین زمینه کافی برای تکریم جایگاه معلم
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش تاثیرگذار معلمین در هدایت و راهبری جامعه گفت: باید برای تکریم مناسب و اصولی معلمین زمینه کافی توسط مسئولین امر تامین و ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز ، اظهار کرد: نامگذاری سالگرد شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نشانگر جایگاه والای معلمان است که هم تراز شخصیت بزرگی نظیر استاد شهید شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: معلمین مدارس و استادمعلمین در حوزه علمیه و دانشگاه ها جزو خواص جامعه محسوب می شوند چراکه این اقشار به عنوان تربیت کنندگان آینده سازان بوده و به نوعی جایگاه و تراز علمی اجتماع وابسته به عملکرد آن ها است.

,

رئیس دانشگاه قم، در خصوص لزوم تجلیل و تکریم جایگاه معلم بیان داشت: دنیای امروزی به سمتی سوق داده می شود که در آن جایگاه و مقام معلمان به خوبی شناخته شده و زمینه پرداختن به امورات مربوط به اصلاح زندگی این قشر زحمتکش بیش از پیش فراهم می شود.

,

وی، همچنین خاطرنشان کرد: بیان جایگاه تعلیم و تربیت در احادیث، روایات و آیات قرآنی خود نشان دهنده اهمیت قشر معلم در دین اسلاو و جوامع اسلامی دارد که می تواند به عنوان نماد تجلیل و تکریم معلمان نیز به حساب آید.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اذعان داشت: امام خمینی(ره) در سخنان خود جایگاه معلم را به انبیای الهی تشبیه کرده و این نشانگر اوج علاقه و اعتقاد امام(ره) به عنوان یکی از علمای برجسته دینی و استاد عرفان و اخلاق به معلمان است.

,

وی، با اشاره به ضرورت تکریم معلمان به عنوان جامعه سازان نیز گفت: نباید تکریم معلمان به نوعی باشد که این قشر زحمتکش به فکر تامین نیازهای اولیه زندگی خود باشند چراکه در این صورت توجهشان به آموزش فرزندان این مرز و بوم اندک شده و در نتیجه آینده کشور دچار خطا می شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه