اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی فردوس در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی استان

چاه آب شهرک صنعتی فردوس خشکید/تعطیلی مستمر واحدهای صنفی فردوس به دلیل صدور مالیات های سنگین

چاه آب شهرک صنعتی فردوس خشکید/تعطیلی مستمر واحدهای صنفی فردوس به دلیل صدور مالیات های سنگین
رئیس شورای اسلامی فردوس گفت: در حال حاضر برای یک واحد صنفی در شهر فردوس یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مالیات تعیین می شود و هفته ای نیست که ۱۰ مغازه تعطیل نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردوس برین، سید حسن مزدآور در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه مشکل اصلی شهرستان فردوس خشکسالی است، اظهار کرد: در سال جاری کمترین میزان بارندگی کشور مربوط به شهرستان بشرویه و فردوس بوده که آنچنان که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

وی  با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی این شهرستان با بی آبی تعطیل شده است، بیان کرد: به دلیل خشکسالی یکی از چاه های شهرک صنعتی فردوس خشک شده و در حال حاضر با تانکر به واحدها آبرسانی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فردوس ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۸ پروژه تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان اجرا شده که هم اکنون ۳۲ مورد آن ها فعال است.

مزدآور همچنین با انتقاد از اینکه در جاده های جدید ساخته شده فردوس از مسیر یزد حذف شده است، عنوان داشت:  این موضوع در بخش گردشگری ضرر زیادی به شهرستان می زند به طوری که در گذشته روزانه ۴۲۰ اتوبوس از این مسیر عبور می کرد که اکنون این میزان به ۱۰۰ مورد رسیده است.

وی از نبود بخش مستقل در این شهرستان گلایه کرد و افزود:  هر سال موضوع تفکیک حوزه های انتخابیه فردوس، بشرویه، سرایان و طبس مطرح می شود اما کاری برای آن انجام نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فردوس اضافه کرد: حدود هشت سال است که نمایندگانی برای این حوزه انتخاب می شوند که هر کدام گرایش به یک شهرستان دارد.

مزدآور با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از مصوبات دولت در این شهرستان به سرانجام نرسیده است، بیان داشت: ما اعتبارات را بر اساس جمیعت، مساحت و محرومیت توزیع می کنیم که شهرستان فردوس از این نظر خیلی کمتر از سایر شهرستان ها سهم می برد.

وی همچنین از وجود هشت دانشگاه در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود شش هزار دانشجو در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که این معیارها در توزیع اعتبارات کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان فردوس همچنین از یکسان بودن قانون های مالیات برای تمامی کشور  انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر برای یک واحد صنفی در شهر فردوس یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مالیات تعیین می شود و هفته ای نیست که ۱۰ مغازه تعطیل نشود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردوس برین،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای خبر/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه