اخبار داغ

۳۰نما و این ۳۰نفر

ضرورت برخورد صداوسیما با بازیگرنماها

ضرورت برخورد صداوسیما با بازیگرنماها
باید تعارف را کنار گذاشت و عرصه و میدان را نباید برای افراد لاابالی در ظاهر بازیگری باز گذاشت و در صدا و سیما به آنها میدان داد؛ همانطور که افراد لاابالی در این خصوص تعارفی ندارند و ماموریت محوله خود را به نامناسب‌ترین شکل ممکن انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پیام جغتای، داشتم گشتی در فضای مجازی می زدم که تیتر نامه ۳۰ نفر از بازیگران زن در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون به معاون سیما، آقای دکتر پور محمدی را دیدم که از زبان خانم فقیهه سلطانی نقل شده بود. و در آن از علت کم کاری خود و هم صنفی های خود سخن گفته بود و بیان داشته به دلیل حفظ حریم عفت و پاکدامنی خویش از عرصه بازیگری کنار گذاشته شده اند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

یادم از صحبت مرحوم فرج اله سلحشور آمد که قبل ترها به این موضوع و بساط فساد حاکم بر عرصه سینما پرداخته و اشاره کرده بود ولی انتلکتوئل‌های(روشنفکران) سینما به وی تاختند هرچند بازیگران نام آشنایی در تایید هشدار مرحوم سلحشور مطالبی را گفتند و یادم است که خبرگزاری فارس جریان را پیگیری می کرد،مثلا یکی از این آقایان بازیگر اعلام کرد با وجود این فضا هرگز حاضر نخواهد بود دخترش وارد این عرصه بشود و بازهم خاطرم هست که یکی از به اصطلاح سوپراستارها(!) گفته بود بخواهید و نخواهید همین است…(قریب به مضمون).

,

آیا این وضعیت، محصول همان ایدهء غلط «هنر برای هنر» است؟ آیا این وضعیت سنخیتی با فرهنگ و اعتقادات ما دارد؟ آیا باز هم باید در عرصه هنر و سینما انقلاب کرد؟

,

با توجه به این که سینما در دست عده ای مافیا-روشنفکر است و کسی را بی اذن و رضای این اختاپوس یارای ورود در این عرصه نیست و در صورت جسارت ستمها بیند و در انزوا قرار گیرد ، چاره کار در چیست؟

,

به نظر راقم این سطور صداوسیما در این هنگامه می تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند و تکلیف دانشگاه بودنش را به بهترین شکل ادا کند به این نحو که در تولیدات فاخر بازیگرانی را به جامعه معرفی کند و کارگردانانی را وارد عرصه کند که نمی توانند و امکان ورود به عرصه استبداد زده سینما را ندارند و در این عرصه خود جریان ساز باشد بطوریکه سینما و هنر ناگزیر از رجوع به منابع انسانی و ارشیو تولیدات صدا و سیما باشد البته شاید در ابتدا مقاومت کنند ولی در اتیه این اتفاق خواهد افتادو این صدا و سیما خواهد بود میدان بازی را تعیین نماید و جبهه های جدیدی را بگشاید.

,

و اگر برای این مرحله و برهه حساس تعجیل ننماید، فرصت از دست خواهد رفت و رسانه های رقیب روز به روز عرصه را بر صدا و سیما تنگ خواهد نمود به طوری که دیگر ان رسانه از موضوعیت خواهد افتاد و البته باید دراین میان از هیاهو و جنجال نهراسید و جهادی عمل نمود.

,

صدا و سیما تریبون انقلاب و نظام است و هیچ لزومی ندارد خود را بی طرف نشان دهد چون بی طرف نیست و در جناح انقلاب، نظام ، اسلام و ولایت است که همان جناح مردم است و این خود بهترین گزینه است و باید تعارف را کنار گذاشت و عرصه و میدان را نباید برای افراد لاابالی در ظاهر بازیگری باز گذاشت و در صدا و سیما به آنها میدان داد؛ همانطور که افراد لاابالی در این خصوص تعارفی ندارند و ماموریت محوله خود را به نامناسب‌ترین شکل ممکن انجام می دهند.

,

یادداشت از: حمیدرضاآریان پور

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه