اخبار داغ

گفتگو با «نانوایی که تولیدکننده قارچ شد»؛

پرورش قارچ دکمه‌ای با وجود چهار سال مشقت در مسیر تولید/ برای دریافت انشعاب گاز با مشکلات زیادی روبرو شده‌ام

پرورش قارچ دکمه‌ای با وجود چهار سال مشقت در مسیر تولید/ برای دریافت انشعاب گاز با مشکلات زیادی روبرو شده‌ام
یکی از نانوایان مشهدی در راستای تحقق فرمایشات رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و البته تامین رزق حلال کارگاه تولید راه انداخته و کمر مشکلات را خم کرده است و توانسته بدون امتیاز گاز 4 سال تولید را ادامه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال اقدام عمل به اقتصاد مقاومتی با گذر از اینکه وعده‌های مسئولین زندگی مردم را به رفاه نزدیک نکرده است برخی از مردم تلاش‌گر برای تأمین هزینه‌های زندگی واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یزدی یکی از تولیدکنندگان «قارچ دکمه» است که برای عمل به اقتصاد مقاومتی گام در عرصه تولید گذاشته است و علاوه بر تحمل سختی‌های کار 4 سال یک واحد تولید را اداره می‌کند.

,

یزدی اظهار داشت: شغل اصلی من خبازی است اما مایحتاج زندگی درآمد بیشتری را طلب می‌کرد؛ از سویی یکی از همکارانم پیشنهاد پرورش قارچ دکمه‌ای را مطرح کرد زیرا تجربه کار در این کار را داشت.

,

وی ادامه داد: با پیگیری پیشنهاد همکارم در نانوایی به دنبال محلی برای اجاره واحد تولیدی بودم که مدتی زیادی زمان برد اما با ادامه جستجو یک ساختمانی را پیدا کردم که نیاز به مرمت داشت.

,

این تولیدکننده قارچ افزود: کارگاه تولیدی من در اطراف آرامگاه فردوسی است و به علت اینکه بافت روستایی دارد مشکل انشعاب گاز را 4 سال به‌سختی گذراندم اما از کار ناامید نشدم.

,

یزدی بیان داشت: دو سالن 7 تنی پرورش قارچ را با هزینه 20 میلیون راه‌اندازی کردم که امروزه خوشبختانه 25 درصد بازدهی دارد اما نوسانات بازار مشکل فروش را ایجاد کرده است.

,

وی افزود: تجربه دو دوره خسارت رادارم  یکی از خسارات را به علت ناآشنایی و سهل‌انگاری کسی که کمپوست قارچ را حمل می‌کرد متحمل شدم.

,

این تولیدکننده قارچ بابیان اینکه خانواده‌ام از شغل جدیم رضایت دارند، افزود: به‌طور متوسط از دو سالن 120 متری ماهیانه 2 میلیون تومان درآمد دارم که حقوقی راضی‌کننده است اما جبران سختی‌های تولید نمی‌شود.

,

یزدی ادامه داد: برای دریافت انشعاب گاز به شرکت گاز مراجعه کرده‌ام که آن‌ها  کار من را به شهرداری ارجاع می‌دهند و شهرداری هم جهاد کشاورزی برای دریافت مجوز آن‌هم برای دو سالن!

,

وی در انتها بیان داشت: یک تولیدکننده باید از سمت ادارات حمایت شود زیرا خود برای تأمین معیشت اش تلاش کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه