اخبار داغ

اتفاق نظر جناح‌ها بر ریاست لاریجانی در مجلس دهم

اتفاق نظر جناح‌ها بر ریاست لاریجانی در مجلس دهم
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه ریاست مجلس دهم توافقی است، گفت: ضریب اتفاق نظر جناح‌ها و گروه‌ها بر روی ریاست لاریجانی بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق ،  حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، ضمن تشکر از حضور چشمگیر مردم  در انتخابات مجلس اظهار داشت: در طول دوران پس از انقلاب در مجلس هیچ جناحی اکثریت را نداشته و این بار جریان مستقل و میانه‌روها تصمیم گرفتند که محکم بایستند و برای خود فراکسیون تشکیل دهند و ترکیب قوی را در مجلس دهم ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: مستقلین در مجلس با هیچ گروهی عقد اخوت نبستند و اینکه به جناحی دیگر سوق پیدا کنند، بعید است و در مجلس دهم تعیین کننده جریان سوم خواهد بود.

,

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره محتمل‌ترین گزینه ریاست مجلس دهم گفت: به نظر بنده در مجلس فقط دو نفر کاندیدای ریاست مجلس نمی‌شوند و شاید فرد دیگری هم کاندیدا شود. ولی در هر صورت مستقل‌ها باید در انتخاب ریاست مجلس تعیین کننده باشند، چراکه تنها یک جناح نمی‌تواند ریاست را برعهده گیرد.

,

فومنی با تأکید براینکه ریاست مجلس دهم توافقی است و با دوره‌های قبل تفاوت دارد، یادآور شد: اگر یک جناح با جناح‌های دیگر در بحث ریاست مجلس توافق نکند، ریاست را نمی‌تواند بدست گیرد ولو اینکه تعداد نفرات بیشتر باشد.

,

وی تصریح کرد: در بحث ریاست مجلس آقایان لاریجانی و عارف باید با هم توافق کنند و ریاست و هیئت رئیسه مجلس دهم باید توافقی و دوره‌ای باشد؛ مانند خانه احزاب که جناح‌ها دوره ای اداره جلسات را برعهده گرفتند و بهتر است هر جناحی یک دوره را برعهده گیرد.

,

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: بین دو گزینه عارف و لاریجانی، ضریب اتفاق نظر جناح‌ها و گروه‌ها بر روی آقای لاریجانی بیشتر است؛ لذا احتمال دارد، وی گزینه ریاست باشد. اما نباید آقای عارف نیز نفی شود، چراکه وی انسان قوی است و اگر مجلس بخواهد تحول دیگری ایجاد کند بد نیست که آقای عارف یک دوره ریاست مجلس را برعهده گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه