اخبار داغ

نژادپرستی در آمریکا به اوج رسید؛

شکایت بانوی مسلمان آمریکایی از پلیس کالیفرنیا به‌دلیل کشف حجاب/ توسل به‌زور و خشونت و تحقیر این بانوی محجبه در اداره پلیس

شکایت بانوی مسلمان آمریکایی از پلیس کالیفرنیا به‌دلیل کشف حجاب/ توسل به‌زور و خشونت و تحقیر این بانوی محجبه در اداره پلیس
در آخرین اظهارات دونالد ترامپ نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا آمده است که نژادپرستی در ریشه و درون جامعه آمریکا وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، در جریان بازداشت یک زن مسلمان توسط پلیس شهر کالیفرنیا، یک نیروی پلیس با توسل به زور حجاب این زن را برداشت و او را در جلوی تمام کارکنان اداره پلیس تحقیر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

روزنامه تلگراف نوشت: بعد از این ماجرا، خانم کرسپی پاول که یک مسلمان آفریقایی آمریکایی است علیه شهر لانگ بیچ و اداره پلیس این شهر شکایت کرد.

,

به گفته این زن مسلمان، پلیس مذکور بعد از کشف حجاب او دیگر اجازه نداد روسری‌اش را بپوشد.

,

در نتیجه این رفتار نامناسب، این زن مسلمان دچار افسردگی، سرخوردگی و استرس ذهنی شده است.

,

وکیل مدافع خانم کرسپی در بخش شورای روابط اسلامی-آمریکایی شهر لس‌آنجلس اظهار داشت که این اقدام یک تخطی اخلاقی جدی از سوی پلیس کالیفرنیا محسوب می‌شود. شکایت علیه پلیس خاطی در دادگاه با مضمون نژادپرستی و اشاعه ترس ثبت شده است.

,

نژادپرستی در میان مردم آمریکا ریشه دوانده است؛ چندی پیش نیز یک مقام عالی‌رتبه اداره پلیس لس‌آنجلس‌ به دلیل ارسال ایمیل‌های نژادپرستانه درباره مسلمانان، زنان، کاتولیک‌ها، لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان آمریکا مجبور به استعفا شد.

,

براساس اطلاعاتی که پروژۀ رصد خشونت پلیس در امریکا منتشر کرده است، 40 درصد از کسانی که به ضرب گلولۀ مأمورین 60 ادارۀ بزرگ پلیسِ این کشور کشته شده‌‎اند، سیاه‌پوست بوده‌اند. براساس این گزارش، از میان 404 نفری که در این بازۀ زمانی هدف گلولۀ پلیس شیکاگو قرار گرفته‌اند، 299 (74%) آفریقایی-امریکایی بوده‌اند.

,

در آخرین اظهارات دونالد ترامپ نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا نیز آمده است که نژادپرستی در ریشه و درون جامعه آمریکا وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه