اخبار داغ

راه‌اندازی ایست دریایی برای مقابله با ورود قاچاق

راه‌اندازی ایست دریایی برای مقابله با ورود قاچاق
فرمانده دریابانی هرمزگان از راه‌اندازی ایست و بازرسی دریایی با هدف مبارزه با قاچاق کالا خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرمانده دریابانی هرمزگان از راه‌اندازی ایست و بازرسی دریایی با هدف مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: شناورهای بالاتر از ۵۵ فوت در هرمزگان جمع آوری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش تسنیم، سرهنگ علی میرشمسی در بندرعباس ضمن تشریح برنامه‌های دریابانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات معظم‌له در نام‌گذاری سال و برای مبارزه جدی با قاچاق و درگیر نشدن با مسائل ساحلی باید حضور در دریا را توسعه بخشید.

,

وی بیان‌ داشت: در همین راستا باید حوزه عملیات در دریا را عمق داد به این معنا که اسقرار شناورها در دریا سطح‌بندی شوند و وظایف و ماموریت‌های پاسگاه و ناوگروه‌ها یک به یک تعیین و حضور در عمق دریا نیز مشخص شود.

,

فرمانده دریابانی هرمزگان با تاکید بر حضور و تقویت جزیره‌ها به عنوان پایگاه ثابت گفت: با تحقق این امر باید ورودیهای قاچاق در دریا را هم‌چون گلوگاه‌ها مسدود کرد تا قاچاق به ساحل نرسد زیرا رسیدن قاچاق به ساحل و پخش آن کار مبارزه را مشکل می‌کند.

,

وی با بیان اینکه اکثر کالاهای قاچاق از کشور عمان، امارات و تا حدودی قطر و کویت وارد کشور می‌شود تاکید کرد: با استقرار در برخی جزایر و مسدود کردن مبادی قاچاق در دریا می‌توان با قاچاق کالا مبارزه جدی کرد.

,

وی با بیان اینکه در دریای عمان و جاسک قاچاق کالا صورت نمی‌گیرد ابراز داشت: بیشتر فعالیت‌های قاچاقچیان کالا در محدوده خلیج فارس انجام می‌شود که باید با شناسایی کانون قاچاق آن را مسدود کرد.

,

میرشمسی ادامه داد: در همین راستا طراحی‌ها و برنامه ریزی‌هایی لازم انجام شده و در صددیم تا در دریا همانند خشکی به مقابله جدی با قاچاق کالا بپردازیم.

,

وی راه‌اندازی ایست و بازرسی دریایی در نقاط قابل استقرار و بازدید از شناورها قبل از رسیدن به ساحل بازرسی و برخورد قانونی و توقیف شناورهای بدون مجوز و همچنین جمع آوری شناورهای بالای 55 فوت با هدف کاهش توان قاچاقچیان در دریا از جمله برنامه‌های دریابانی هرمزگان برای مبارزه جدی با قاچاق در دریا عنوان کرد.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه